Toegang webhosting via FTP, PC A wel, PC B niet?

Pagina: 1
Acties:

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Situatie

Ik heb thuis een "vaste" pc en een laptop achter een Asus wl500g deluxe hangen.
Beide met een windows installatie van een paar dagen oud.
Ik heb voor dat ik opnieuw instaleerde de firmware van mijn router naar 1.60 gebracht.

Probleem

Ik kan niet meer met welk ftp programma dan ook op de webserver van Xs4all komen met de gegevens die ik van hun gekregen heb met mijn "vaste" pc.
Met mijn laptop lukt dit wel.
En,.. ik kan geen drivers meer van de site van Asus halen voor mijn p5wd2-e premium moederbord. terwijl ik dit wel met mijn laptop kan.
Met mijn vaste pcv krijg ik de foutmelding dat "each ip adres only allows two simultaneous connections" en een foutmelding dat "de server uitgebreide informatie heeft teruggestuurd"

Ik heb met frontpage, flash fxp en filezilla geprobeerd om op mijn webspace te komen.
en met alle drie de proggramma's kom ik zonder problemen bij xs4all op mijn laptop
FlasFxp geeft de volgende melding op mijn vaste pc.

[R] 257 "/usr/local/WWW/B/.1/h/hpoppen" is current directory.
[R] PORT modus mislukt, nu PASV modus proberen.
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to A
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (194,109,6,97,5,41)
[R] Openen van data verbinding ADRES: 194.109.6.97 POORT: 1321
[R] Data socket foutmelding:Verbinding onderbroken
[R] Lijst foutmelding
[R] 421 No Transfer Timeout (300 seconds): closing control connection.
[R] Verbinding weggevallen: PRC

ik overweeg om upc te bellen waar ik mijn internet verbinding heb.
voor de rest ben ik met stomheid geslagen.
:/

[ Voor 100% gewijzigd door Mushjkin op 17-06-2006 13:10 ]

(\__/)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Omdat het met je laptop wel werkt is UPC bellen vrij zinloos. En ook XS4all (de andere partij) is vrij zinloos om dezelfde reden. Het is duidelijk een probleem bij je thuis op de PC of de combinatie PC + router.

Wat het is laat ik aan andere over (heb geen idee).

Misschien dat je topic in een ander (sub)forum onderdeel beter past. Is het je router zou het in Netwerken beter thuis horen, maar is het je PC (windows) weer bij Softegoederen... Voor nu staat hij hier even prima.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 17-06-2006 13:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mushjkin
bjck schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:31:
Omdat het met je laptop wel werkt is UPC bellen vrij zinloos. En ook XS4all (de andere partij) is vrij zinloos om dezelfde reden. Het is duidelijk een probleem bij je thuis op de PC of de combinatie PC + router.

Wat het is laat ik aan andere over (heb geen idee).
Ik ga nu proberen de snelheid van mijn netwerkkaart es wat terug te schroeven. misschien ligt daar wat...

(\__/)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Draai je mischien een firewall op je PC die ftp blokkeert (poort 20 of 21 geloof ik)?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Met mijn vaste pcv krijg ik de foutmelding dat "each ip adres only allows two simultaneous connections" en een foutmelding dat "de server uitgebreide informatie heeft teruggestuurd"
Het lijkt mij eerder een probleem met de NAT tables in je router. Wellicht dat er een bug in 1.60 zit... Probeer je router dus eens uit en weer aan te zetten en desnoods weer te downgraden naar de vorige firmware.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Mushjkin
MagicTempest schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:38:
[...]

Het lijkt mij eerder een probleem met de NAT tables in je router. Wellicht dat er een bug in 1.60 zit... Probeer je router dus eens uit en weer aan te zetten en desnoods weer te downgraden naar de vorige firmware.
goed idee,.... ga dat es ff proberen.

(\__/)

• Mushjkin
Hmmm,... hier had ik zelf ook op moeten kunnen komen. Het werkt. Bedankt.
Kan het zo zijn dat door de upgrade van de firmware zelf al iets niet goed gaat?
Of mag ik er nu van uit gaan dat versie 1.6.0 buggy is?

(\__/)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Mushjkin schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:06:
Hmmm,... hier had ik zelf ook op moeten kunnen komen. Het werkt. Bedankt.
Kan het zo zijn dat door de upgrade van de firmware zelf al iets niet goed gaat?
Of mag ik er nu van uit gaan dat versie 1.6.0 buggy is?
Het kan zijn dat je na de firmware upgrade je router even moet resetten naar de fabrieks instellingen. Daarna weer handmatig de instellingen terug zetten zoals je die gemaakt/gewenst had. (dus niet een opgeslagen configuratie terug zetten).

Als dat ook niet helpt met 1.60 zit er blijkbaar (gewoon) een bug/fout in de software/firmware van Asus.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mushjkin
bjck schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:23:
[...]

Het kan zijn dat je na de firmware upgrade je router even moet resetten naar de fabrieks instellingen. Daarna weer handmatig de instellingen terug zetten zoals je die gemaakt/gewenst had. (dus niet een opgeslagen configuratie terug zetten).

Als dat ook niet helpt met 1.60 zit er blijkbaar (gewoon) een bug/fout in de software/firmware van Asus.
Bedankt voor je hulp.
Firmware 1.60 lijkt bij mij niet te werken.
heb gedaan zoals je zei en er veranderde niets.
met de firmware 1.5.0 kan ik wel gewoon werken.

[ Voor 34% gewijzigd door Mushjkin op 17-06-2006 16:17 ]

(\__/)

Pagina: 1