Installatie Garmin kaarten op Garmin eTrex Legend?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
M'n vader heeft een Garmin eTrex Legend gekregen, maar komt maar niet uit de installatie van de kaarten. Ik heb aangeboden er eens naar te kijken, maar begrijp er ook de ballen van.

Hij zegt geen cd of software bij de unit gekregen te hebben. Ik heb op de site van Garmin mapsource (een update), eTrexLegend_370.exe, nRouteDutch_261.exe en WebUpdater_232.exe gedownload.

Als ik het goed begrijp kan de kaarten op je gps via mapsource installeren/beheren. Op de site staat dus alleen een update, niet de originele installatie. Die krijg ik er dus al niet op.

Daarnaast staat op de doos van de legend dat er maar 8mb (!) geheugen in zit.

Ik heb hier de Topo NL kaart, maar die is al 124mb. Hoe krijg ik dat in godsnaam in die unit?

De webupdater vind de garmin wel op com1, en heeft de firmware geupdate, maar ik snap dus niet hoe je connect met je garmin om er kaarten op te kopieren. Het is toch al een gammel systeem, met mappen aanmaken op C:\Garmiin oid, kaarten erheen kopieren etc, maar dan...?

Ik heb zelf TomTom wat zo veel eenvoudiger werkt, en heb 'm al aangeraden dit ding op marktplaats te gooien en een tomtom te kopen... Maar hij wil 'm toch echt eerst aan de praat hebben.

Als iemand hier een beetje bij kan helpen zou je mij en m'n vader blij maken

Thx alvast!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-02 17:00
Je moet toch echt mapsource hebben. Via mapsource kan je gedeeltes uploaden naar je GPS

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 18:41
Aan die update heb je inderdaad niks zonder de Mapsource CD's met de complete software.

Mapsource is de software met de kaarten die je nodig hebt.
Mapsource Europe zit al aan versie 7 of 8 meen ik en staat op 2 cds.
In de Mapsource selecteer je stukken kaart (van de plek waar je naartoe wilt) en die upload je dan op de GPS.
Het is geen GPS die bedoeld is om met de auto door europa te rijden maar meer om te wandelen en je kunt er heel leuk mee geocachen (http://www.geocaching.com/)

Als je de GPS je gelopen route laat bijhouden dan kun je deze later op je PC terug zien en opslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door rvrbtcpt op 25-06-2006 20:40 ]