Toon posts:

centrino duo en games

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een centrino duo laptop met een goeie beeldkaart, nu heb ik problemen met games, waarom:
cpu gebruikt alleen maar 1 core voor games, daardoor zijn games zeer traag

iemand ervaringen?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
Wat voor grafische kaart heb je erin zitten dan en bij welk spel doet die het slecht?

En natuurlijk wat voor problemen heb je er mee?

[ Voor 24% gewijzigd door dennis112 op 17-06-2006 12:45 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Wat noem jij een goeie beeldkaart? Het lijkt mij niet heel duidelijk dat je probleem door die ene core wordt veroorzaakt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik heb me nog niet verdiept in de werking van dualcore, maar het lijkt me logisch dat je niet 2 cores voor 1 proces kan gebruiken. Dus een game wordt niet sneller dan 1 core (tenzij het spel gemaakt is voor dualcore, dus dat verschillende processen aan meerdere cores door het spel worden toegekend.

Je huidige voordeel zou zijn dat als je op de achtergrond andere taken hebt draaien, dat deze door je 2e core kunnen worden uitgevoerd. Dat betekent dus minder lag i.p.v. hogere performance in je spel.

d:)b :henk d:)b

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
cpu gebruikt alleen maar 1 core voor games, daardoor zijn games zeer traag
Nee, dit is onzin. Spellen gebruiken die tweede core niet, omdat ze maar zijn geschreven voor het gebruik van 1 core. Er zijn maar weinig spellen die wel van twee cores gebruik kunnen maken.

De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk bij één van de volgende dingen:
1. Videokaart (low-end/gedeeld geheugen)
2. Geheugen (weinig)
3. Hardeschijf (langzaam, 4200RPM)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
radeon x1600
5400 rpm sata
512MB ram (komt volgende week 512 bij)

als de game maar 1 core gebruikt draait de game toch maar op 900mhz als j een 1800 heb?

Verwijderd

dual core is 2 maal 1.8Ghz :) en dat maakt helaas niet 3600Mhz

• NitroX infinity
Nee, elke core draait op 1800MHz.
Wat voor spellen probeer je te spelen en op wat voor instellingen (allerhoogste? probeer eens medium dan).

Heb je ook, terwijl je speelt, andere programma's in gebruik?

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 17-06-2006 12:57 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Welk spel speel je?

Als je maar 512MB intern heb zul je veel spellen hebben die daar over struikelen ja...

Op zich zou er mee te gamen moeten zijn maar ik denk dat het geheugen de boosdoener is.

specs

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:57:
Nee, elke core draait op 1800MHz.
Wat voor spellen probeer je te spelen en op wat voor instellingen (allerhoogste? probeer eens medium dan).

Heb je ook, terwijl je speelt, andere programma's in gebruik?
ik speel pristontale, zal eerst eens kijken of 1gb ram veel verschil maakt dan

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
Zeg nou eens even wat voor spellen je speelt, op welke instellingen en wat voor problemen je er mee hebt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• NitroX infinity
Pristontale, dat is multiplayer. Wat voor internetverbinding heb je?
En heb je alleen last van slechte performance bij het online spelen of ervaar je het ook bij singleplayer spellen?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
512 MB is _veel_te_weinig_ voor een spel.

En bovendien een T2300 kan met 1 core best een X1600 aan, miss zelfs een 7900, dus aan de proc zal het niet liggen :)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
'' What are the system requirements for PristonTale?
Minimum & Recommended
OS System : Windows 98/ME/2000/XP
CPU : Celeron 300, Pentium III 450
Memory : 128 MB, 256 MB
Video Card : 3D graphic cards (16M or higher)
Direct X : Direct X 8.1 or newer
Internet Connection : Modem 56k or higher
* Must have more than 1 GB hard disk space''

Hmmz je zou denken dat je genoeg moet hebben aan 512MB intern als je de systemrequirements ziet.

Het kan natuurlijk de je een hoop resources gebruikt door het draaien van programma's op de achtergrond. Als je het spel speelt moet je maar eens op CTRL + ALT + DELETE duwen en eens kijken wat je geheugenverbruik is.

specs

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

MrJayMan schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:46:
Ik heb me nog niet verdiept in de werking van dualcore, maar het lijkt me logisch dat je niet 2 cores voor 1 proces kan gebruiken. Dus een game wordt niet sneller dan 1 core (tenzij het spel gemaakt is voor dualcore, dus dat verschillende processen aan meerdere cores door het spel worden toegekend.
NitroX infinity schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:47:
[...]

Nee, dit is onzin. Spellen gebruiken die tweede core niet, omdat ze maar zijn geschreven voor het gebruik van 1 core. Er zijn maar weinig spellen die wel van twee cores gebruik kunnen maken.
Elk spel is multithreaded en kan gebruik maken van 2 of meerdere cores. Alleen worden door de 2e core dan meestal zulke lichte threads afgewerkt dat je die CPU niet op 100% gaat krijgen. Anders moet je in Taakbeheer (of Taskmanager) maar eens aanzetten dat achter de processen ook het aantal threads staat. Dan zal je zien dat zelfs kleine apps als Notepad al meerdere threads hebben en dus van meerdere cores gebruik kunnen maken. Zie ook Wikipedia

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Nouja ik heb wel veel de ervaring dat je als je aan de recommended specs het spel op laagste soepel kan draaien.

Behalve bij Tomb Raider Legend dan, daar ide minimum een Geforce 2 en de recommended een X1800xT , over contrast gesproken :P

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:08:
'' What are the system requirements for PristonTale?
Minimum & Recommended
OS System : Windows 98/ME/2000/XP
CPU : Celeron 300, Pentium III 450
Memory : 128 MB, 256 MB
Video Card : 3D graphic cards (16M or higher)
Direct X : Direct X 8.1 or newer
Internet Connection : Modem 56k or higher
* Must have more than 1 GB hard disk space''

Hmmz je zou denken dat je genoeg moet hebben aan 512MB intern als je de systemrequirements ziet.

Het kan natuurlijk de je een hoop resources gebruikt door het draaien van programma's op de achtergrond. Als je het spel speelt moet je maar eens op CTRL + ALT + DELETE duwen en eens kijken wat je geheugenverbruik is.
alleen me virusscanner draait, en deze vreet normaal geen cpu en geheugen (nod32)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 20:11 ]

Verwijderd

dat CPU verhaal is 100% bullshit omdat een t2300 echt wel krachtig genoeg is(ongeveer gelijk aan een amd athlon 64 X2 3800+)

heb je al geprobeerd je hele schijf te formatteren en opnieuw te installeren

en wat versta je eigenliijk onder "problemen" kan net zo goed zijn dat je niet kan winnen ofzo :Y)

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:10:
[...]

alleen me virusscanner draait, en deze vreet normaal geen cpu en geheugen (nod32)
Draai eens Cpu-z http://www.cpuid.com/cpuz.php om te zien hoe snel de cores daadwerkelijk werken. Je verhaal klinkt als een probleem met je powermanagement.
Games draai je uiteraard op max performance en bij voorkeur op stroom i.p.v. je accu.
Mogelijk staat jouw powermanagement op iets als portable/laptop o.i.d..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is niet gheeel de bedoeling zo. Het is te begrijpen dat het niet erg fijn is, net een nieuwe laptop te hebben, die dan even enorm tegenvalt. Toch willen we liever zien dat je wat meer zelfonderzoek doet. Hier verwachten we van je dat je redelijk wat informatie geeft in je topicstart over dat zelfonderzoek: wat heb jij allemaal zelf al geprobeerd?

Om het een en ander nog iets duidelijker te maken wijs ik je even op de richtlijnen mbt het forumgedrag op GoT. Het lijkt me goed deze nog eens even door te nemen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.