Toon posts:

[JAVA/MYSQL] OBDC Connectie Fout

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraagje over java.. ik ben bezig met een connectie tussen een java applet en een mysql server. Ik heb daarvoor een domein aangevraagd met mysql ondersteuning.

Om te kunnen connecten met de database gebruik ik deze regel:
remote = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://server/database", "gebruikersnaam", "wachtwoord");

Alleen als ik nu probeer te verbinden krijg ik:
java.sql.SQLException: Invalid authorization specification: Access denied for us
er 'gebruiker'@'mijnlokaleipadres' (using password: YES)

Ik heb al gelezen dat het mogelijk is om die host aantepassen. maar mijn server ondersteund dat niet. Dus nu is mijn vraag:

Is het mogelijk om in code de host optegeven zodat ik die kan aanpassen naar de instellingen van mijn server?

Groetjes
Leon Jansen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry foutje in topic moet zijn:

ODBC

Maar dat hadden jullie al door denk ik :)

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Heb je MySQL wel zo geconfigureerd dat je geautoriseert bent om connecties van buiten de databaseserver toe te laten. Standaardt staat dat namelijk uit.

Als je dat nog niet gedaan hebt moet je even zoeken in de PHP topics hier op GoT, want daar komen dat soort constructies ook vaak voor.

Verwijderd

Topicstarter
ik zei al ik heb mijn sql database ergens op een webserver staan.. met een standaard gebruikersnaam en wachtwoord met alle read en write rechten :)

En omdat die server niet toestaat dat ik mijn host wijzig.. was mijn vraag of ik dat in het JAVA script kan doen

bijvoorbeeld door een regeltje toe tevoegen van: host=localaddress ofzo..

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 12:51 ]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:42
Nee, dat kan niet. Zou anders nogal een veiligheidsprobleem zijn.

Misschien is het handiger om op je eigen computer mysql te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een webshop en die producten moeten dus online in de database komen te staan. ik ben er al lang mee bezig om eindelijk is die java aan de gang te krijgen. ik denk dat volgens mij nog de enigste optie is om even contact op te nemen met me Webhost. en kijken of hun die host aan kunnen passen zodat ik wel in kan loggen.

Of iemand anders moet nog een idee hebben!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
je hebt in mysql nog geen (of een andere foute) user grant gegeven...
zoek maar ff in de mysql tutorial hoe je een user een grant geeft...

google zoek -> mysql grant syntax..

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Gebruik je de MySQL Connector/J of de ODBC/JDBC wrapper? Want de code die je nu gebruikt werkt zover ik weet alleen met je MySQL Connector/J

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik de mySQL Connector/j :)

Verwijderd

Topicstarter
martennis schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:59:
je hebt in mysql nog geen (of een andere foute) user grant gegeven...
zoek maar ff in de mysql tutorial hoe je een user een grant geeft...

google zoek -> mysql grant syntax..
Dat is het probleem juist. ik heb daar geen rechten toe. Want mijn Hosting pakket heeft dat afgeschermd. volgens mij is nog de enige manier om met hun contact op te nemen, dat hun dan de "host" veranderen.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je kunt toch neem ik aan wel connectie maken met je database via beheersoftware? PHPMyAdmin of iets van die strekking?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:44
Je kan ook om te ontwikkelen even een lokale database gebruiken. Als je alles dan online gooit hoef je alleen nog de db user te veranderen. Als je de lokale user identiek maakt aan die je in productie gaat gebruiken hoeft zelfs dat niet eens.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Tjah dat doe ik nu dus ook, ik heb alles lokaal draaien. maar nu wil hem dus juist met me Host verbinden ;) en dat geeft dus problemen

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:31:
Je kunt toch neem ik aan wel connectie maken met je database via beheersoftware? PHPMyAdmin of iets van die strekking?
Ja ik kan via PHPmyadmin gwoon in de database komen. dus dat is allemaal geen probleem. Alleen de verbinding tussen de JAVA code en de MYSQL database wil niet echt lukken. :(

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Als die Java code op een andere computer draait dan de database server en de (web)host heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, dan kun je er niet naar connecten. Dat is geen fout van jou, maar een beveiligingsmaatregel van de host.

Webhosting bedrijven laten meestal geen connecties van buiten naar hun MySQL servers toe, networking zou zelfs best wel eens helemaal uit kunnen staan. De enige die hier iets aan kan doen is je webhoster en die zou ik dan ook eens bellen.

Een andere manier om het op te lossen is een soort proxy schrijven in een serverside taal (PHP?) die de database queries voor je Java app kan afhandelen. Dan kun je alleen in je app dus geen JDBC gebruiken (of je moet een JDBC compliant proxy +driver schrijven, maar dat lijkt me nogal wat werk).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:59:
Als die Java code op een andere computer draait dan de database server en de (web)host heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, dan kun je er niet naar connecten. Dat is geen fout van jou, maar een beveiligingsmaatregel van de host.

Webhosting bedrijven laten meestal geen connecties van buiten naar hun MySQL servers toe, networking zou zelfs best wel eens helemaal uit kunnen staan. De enige die hier iets aan kan doen is je webhoster en die zou ik dan ook eens bellen.

Een andere manier om het op te lossen is een soort proxy schrijven in een serverside taal (PHP?) die de database queries voor je Java app kan afhandelen. Dan kun je alleen in je app dus geen JDBC gebruiken (of je moet een JDBC compliant proxy +driver schrijven, maar dat lijkt me nogal wat werk).
Ja ik ga nu contact opnemen met de Webhost, want volgens mij is dit nog het enige wat ik kan doen. Alvast bedankt voor alle reacties! _/-\o_

• bigbeng
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Ja ik kan via PHPmyadmin gwoon in de database komen. dus dat is allemaal geen probleem. Alleen de verbinding tussen de JAVA code en de MYSQL database wil niet echt lukken. :(
Dan kun je dus ook queries op je eigen database afvuren als administrator en kun je dus ook host entries toevoegen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

bigbeng schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:10:
Dan kun je dus ook queries op je eigen database afvuren als administrator en kun je dus ook host entries toevoegen.
Nee, host entries staan in de database "mysql" en daar kun je als user natuurlijk niet bij he.

[edit]
En dat is maar goed ook, want je wilt (op een shared server) natuurlijk niet dat klanten/gebruikers zichzelf zomaar rechten kunnen toekennen. Je kan dan op security gebied weinig anders meer garanderen dan dat het een keer gruwelijk mis zal gaan :+

[ Voor 33% gewijzigd door Gerco op 21-06-2006 12:23 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:13:
[...]

Nee, host entries staan in de database "mysql" en daar kun je als user natuurlijk niet bij he.
klopt, dit gedeelte hebben ze afgeschermd.

• bigbeng
Gerco schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:13:
[...]

[edit]
En dat is maar goed ook, want je wilt (op een shared server) natuurlijk niet dat klanten/gebruikers zichzelf zomaar rechten kunnen toekennen. Je kan dan op security gebied weinig anders meer garanderen dan dat het een keer gruwelijk mis zal gaan :+
Nu zit ik op een shared server bij Worldnet en daar kan ik mijn "eigen" databases gewoon aanmaken en onderhouden. Ik kan nieuwe users aan mijn database toevoegen en ze rechten en hosts toekennen. Hiervoor maken zij gebruik van CPanel. Enige wat daarbij wel gezegd moet worden is dat nieuwe databases en users altijd een vaste (klantspecifieke) prefix krijgen, maar goed, dat lijkt me niet meer dan redelijk.

Ook heb ik bij een voorgaande provider een shared hosting pakket gehad waarbij mijn account zijn eigen virtuele linux kernel + fs kreeg met daarin alle rechten. Dit soort hosting heeft bij mij dan ook de voorkeur ten opzichte van "traditionele" webhosting. Maar goed, daarin heb je natuurlijk niet altijd keuze :)

[ Voor 20% gewijzigd door bigbeng op 21-06-2006 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zet net even gebeld. Ik heb ze gevraagd wat de beste oplossing was. ze gaan nu mijn Host inderdaad aanpassen, hiermee moet het probleem verholpen zijn. of in ieder geval, dat hoop ik |:(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Bijna, standaard mag een applet alleen connecties leggen naar de server waar de applet draait. Je zal of met policies aan de slag moeten of de applet moeten uploaden naar de hosting omgeving voordat je hem draait.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ze hebben de host voor me aangepast dus ik d8 dat het moet werken. dus ik run het script nog een keer. Kreeg ik nu weer een andere error:

java.sql.SQLException: Cannot connect to MySQL server on mysqlserver:3306. Is th
ere a MySQL server running on the machine/port you are trying to connect to?

En ik weet zeker dat het zo moet werken.

Beetje raar, net kon ik wel verbinden met de database maar was de inlog/gebruikersnaam niet correct ivm de host dus.

Nu is dat dus aangepast, krijg ik de melding dat er geen mysql server draait

Ik snap er nu dus echt helemaal nix meer van |:( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 14:01 . Reden: Foutje even aangepast ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je weet hoe enorm onveilig je bezig bent door een applet te gebruiken dat vanaf de gebruiker een verbinding met de server maakt? Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent.

Wat me daarnaast handig lijkt is om lokaal een mysql server te instaleren zodat je de dingen gescheiden kunt testen. Op die manier ben je niet telkens afhankelijk van de servicedesk van je hosting om eventueel enkele instellingen van MySQL aan te passen. Als je lokaal alles hebt draaien kun je het vervolgens online aansluiten.

Waar komt trouwens de numberformat exception vandaan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik heb het al aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook wel even het hele script posten als het nodig is? misschien zijn er dan nog meer dingen die opvallen!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Kan je bij die webhost niet beter een webservice draaien als proxy voor de database :?
Dat is ook iets veiliger dan directe databasetoegang via een applet...

[ Voor 5% gewijzigd door Kwistnix op 21-06-2006 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is het script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
public class OFB
{

public OFB()
    {
    }

public static void main(String args[])
    {
        try
        {
            Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
            Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver");
            local = DriverManager.getConnection("jdbc:odbc:OFB", "gebruikersnaam", "wachtwoord");
            remote = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost", "root", "wachtwoord");
            Statement statement = local.createStatement();
            Statement statement1 = remote.createStatement();
            System.out.println("[Categories]");
            System.out.print("Cleaning up remote categories...        ");
            statement1.executeUpdate("delete from category");
            statement1.executeUpdate("alter table category AUTO_INCREMENT=1");
            System.out.println("done");
            System.out.print("Import main categories...               ");
            ResultSet resultset = statement.executeQuery("SELECT * FROM tblObjectGroep where obgType=0");
            int i = 0;
            PreparedStatement preparedstatement = remote.prepareStatement("INSERT INTO category(pid,OFB,name,visible,volgnr) values(?,?,?,?,?)");
            while(resultset.next()) 
            {
                preparedstatement.setNull(1, 4);
                preparedstatement.setInt(2, resultset.getInt("obgId"));
                preparedstatement.setString(3, resultset.getString("obgNaam"));
                preparedstatement.setInt(4, 1);
                preparedstatement.setInt(5, resultset.getInt("obgVolgNr"));
                preparedstatement.executeUpdate();
                i++;
            }
            System.out.println("done (" + i + ")");
            System.out.print("Import 1st level subcategories...       ");
            resultset = statement.executeQuery("SELECT * FROM [tbl artikel subgroep]");
            i = 0;
            do
            {
                if(!resultset.next())
                    break;
                String s = resultset.getString("artsgOmsch");
                if(s != null && s.length() != 0)
                {
                    ResultSet resultset1 = statement1.executeQuery("select id from category where OFB=" + resultset.getInt("artsgObgId"));
                    if(!resultset1.next())
                    {
                        resultset1.close();
                    } else
                    {
                        preparedstatement.setInt(1, resultset1.getInt(1));
                        preparedstatement.setInt(2, resultset.getInt("artsgId"));
                        preparedstatement.setString(3, s);
                        preparedstatement.setInt(4, resultset.getInt("artSgInWeb"));
                        preparedstatement.setInt(5, 0);
                        resultset1.close();
                        i++;
                    }
                }
            } while(true);
            System.out.print("Import 2nd level subcategories...       ");
            resultset = statement.executeQuery("SELECT * FROM tblArtikelSsg");
            i = 0;
            do
            {
                if(!resultset.next())
                    break;
                String s1 = resultset.getString("ssgNaam");
                if(s1 != null && s1.length() != 0)
                {
                    ResultSet resultset2 = statement1.executeQuery("select id from category where OFB=" + resultset.getInt("ssgArtsgId") + " and pid<=10");
                    if(!resultset2.next())
                    {
                        resultset2.close();
                    } else
                    {
                        preparedstatement.setInt(1, resultset2.getInt(1));
                        preparedstatement.setInt(2, resultset.getInt("ssgId"));
                        preparedstatement.setString(3, s1);
                        preparedstatement.setInt(4, 1);
                        preparedstatement.setInt(5, resultset.getInt("ssgVolgNr"));
                        resultset2.close();
                        i++;
                    }
                }
            } while(true);
            System.out.println("\n[Products]");
            System.out.print("Cleaning up remote products...          ");
            statement1.executeUpdate("delete from import");
            statement1.executeUpdate("alter table import AUTO_INCREMENT=1");
            statement1.executeUpdate("delete from product");
            statement1.executeUpdate("alter table product AUTO_INCREMENT=1");
            System.out.print("Import products...                      ");
            preparedstatement = remote.prepareStatement("INSERT INTO import values(?,?,?,?,?,?,?,?,?,?,?,?)");
            resultset = statement.executeQuery("SELECT * FROM [tbl artikel]");
            i = 0;
            do
            {
                if(!resultset.next())
                    break;
                String s2 = resultset.getString("artOmsComm");
                if(s2 != null && s2.length() != 0)
                {
                    preparedstatement.setInt(1, resultset.getInt("artId"));
                    preparedstatement.setString(2, s2);
                    preparedstatement.setString(3, resultset.getString("artOms"));
                    preparedstatement.setString(4, resultset.getString("artNr"));
                    preparedstatement.setString(5, resultset.getString("artOle"));
                    preparedstatement.setInt(6, resultset.getInt("artArtsgId"));
                    preparedstatement.setFloat(7, resultset.getFloat("artVerkpPrijsInc"));
                    preparedstatement.setInt(8, resultset.getInt("artArtsId"));
                    preparedstatement.setInt(9, resultset.getInt("artInWEB"));
                    preparedstatement.setInt(10, 0);
                    preparedstatement.setFloat(11, resultset.getFloat("artOrdVerzKosten"));
                    preparedstatement.setInt(12, resultset.getInt("artSsgId"));
                    i++;
                }
            } while(true);
            System.out.print(" > Combining imported products...       ");
            statement1.executeUpdate("INSERT INTO product(OFB,cid,artid,name,price,description,img,vis) SELECT i.id, c.id as cid, i.artnum, i.name, i.prijs_ex, i.description, i.photo, i.prijslijst FROM import i, category c WHERE(i.subcatid is null OR i.subcatid <= 0) AND(c.pid >= 1 AND c.pid <= 10) AND c.OFB = i.catid AND i.artsid = 1");
            statement1.executeUpdate("INSERT INTO product(OFB,cid,artid,name,price,description,img,vis) SELECT i.id, c.id as cid, i.artnum, i.name, i.prijs_ex, i.description, i.photo, i.prijslijst FROM import i, category c WHERE i.subcatid>0 AND c.pid>10 AND c.OFB=i.subcatid AND i.artsid=1");
            System.out.println("\n[Configurations]");
            System.out.print("Cleaning up remote configurations...    ");
            statement1.executeUpdate("delete from importcnf");
            statement1.executeUpdate("alter table importcnf AUTO_INCREMENT=1");
            statement1.executeUpdate("delete from configuration");
            statement1.executeUpdate("alter table configuration AUTO_INCREMENT=1");
            System.out.print("Import configurations...                ");
            preparedstatement = remote.prepareStatement("INSERT INTO importcnf values(?,?,?,?,?,?,?,?,?)");
            resultset = statement.executeQuery("SELECT * FROM [tbl configuratie]");
            for(i = 0; resultset.next(); i++)
            {
                String s3 = resultset.getString("cnfOms");
                preparedstatement.setInt(1, resultset.getInt("cnfId"));
                preparedstatement.setString(2, s3);
                preparedstatement.setString(3, resultset.getString("cnfOmsComm"));
                preparedstatement.setString(4, resultset.getString("cnfKopTekst"));
                preparedstatement.setString(5, resultset.getString("cnfFile"));
                preparedstatement.setInt(6, resultset.getInt("cnfObgId"));
                preparedstatement.setInt(7, resultset.getInt("cnfOfgId"));
                preparedstatement.setInt(8, resultset.getInt("cnfMargeWens"));
                preparedstatement.setInt(9, resultset.getInt("cnfMargeOpt"));
            }

System.out.print(" > Combining imported configurations... ");
            statement1.executeUpdate("INSERT INTO configuration(OFB, cid, name, oms, details,img) SELECT i.id, c.id, i.oms, i.omscomm, i.koptekst,i.foto FROM importcnf i, category c WHERE c.pid IS NULL AND \tc.OFB=i.groep");
            System.out.print("Cleaning up remote config articles...   ");
            statement1.executeUpdate("delete from importcnfart");
            statement1.executeUpdate("alter table importcnfart AUTO_INCREMENT=1");
            statement1.executeUpdate("delete from conf_part");
            statement1.executeUpdate("alter table conf_part AUTO_INCREMENT=1");
            System.out.print("Import config articles...               ");
            preparedstatement = remote.prepareStatement("INSERT INTO importcnfart values(?,?,?,?,?,?,?,?)");
            resultset = statement.executeQuery("SELECT * FROM [tbl configuratie artikelen]");
            for(i = 0; resultset.next(); i++)
            {
                preparedstatement.setInt(1, resultset.getInt("caCnfId"));
                preparedstatement.setInt(2, resultset.getInt("caArtId"));
                preparedstatement.setString(3, resultset.getString("caType"));
                preparedstatement.setInt(4, resultset.getInt("caVolgnr"));
                preparedstatement.setInt(5, resultset.getInt("caArtsgId"));
                preparedstatement.setInt(6, resultset.getInt("caArtIdIpv"));
                preparedstatement.setInt(7, resultset.getInt("caAantal"));
                preparedstatement.setString(8, resultset.getString("caOmsExtra"));
            }

System.out.print(" > Combining imported config articles...");
            statement1.executeUpdate("INSERT INTO conf_part(cid, pid, type, num,name,price,vis,volgnr,cat) SELECT c.id, p.id, i.type, i.aantal, p.name, p.price, p.vis,i.volgnr,i.catnaam FROM configuration c, importcnfart i, product p WHERE c.OFB=i.cnfid AND p.OFB=i.artid AND i.type<>'M'");
            statement1.executeUpdate("INSERT INTO conf_part(cid, pid, type, rep, num,name,price,vis,volgnr,cat) SELECT c.id, p1.id, i.type, p2.id, i.aantal, p1.name, p1.price, p1.vis,i.volgnr,i.catnaam FROM configuration c, importcnfart i, product p1, product p2 WHERE c.OFB=i.cnfid AND p1.OFB=i.artid AND p2.OFB=i.ipv AND i.type='M'");
            System.out.println("done\n\n");
        }
        catch(Exception exception)
        {
            System.out.println(exception);
            exception.printStackTrace();
        }
        finally
        {
            try
            {
                local.close();
                remote.close();
            }
            catch(SQLException sqlexception)
            {
                sqlexception.printStackTrace();
            }
        }
    }

private static Connection local;
    private static Connection remote;
}

• Cuball
  • Laatst online: 03-02 20:14
offtopic:
ik doe zelf geen moeite... misschien dat je wat meer info geeft waar de fout zich kan voordoen. Maar ik begrijp zelf niet dat je er nog aan uit kan, zo'n onoverzichtelijke code, refactor dat eerst wat en kom dan terug

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij om de functionaliteit, het hoeft niet de schoonheids prijs te winnen 8)7

Maarjah, t gaat vooral hier om:

code:
1
2
            local = DriverManager.getConnection("jdbc:odbc:OFB", "gebruikersnaam", "wachtwoord");
            remote = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost", "root", "wachtwoord");

daar zit waarschijnlijk de fout, ik heb echt al te veel dingen geprobeerd maar nix lijkt te werken.

• Cuball
  • Laatst online: 03-02 20:14
je wil vanuit een applet connecten naar een externe database server en je gebruik in je connection string localhost.... ipv localhost moet het adres van je externe databaseserver komen.

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

Topicstarter
Cuball schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:46:
je wil vanuit een applet connecten naar een externe database server en je gebruik in je connection string localhost.... ipv localhost moet het adres van je externe databaseserver komen.
Ja zo slim ben ik ook nog wel ;) hehe dat weet ik. is maar even als voorbeeld 8)

• bigbeng
download nu gewoon eens de mysql query browser en probeer daarmee met je database te verbinden. Als dat al niet gaat, dan weet je weer meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja werkt perfect... alleen in de applet werkt het niet:(

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Als je die Applet draait, staan er dan wellicht foutmeldingen in het Java Console waar je iets mee kan?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb vanalles geprobeerd, werkt nog steeds niet. ik heb nu een ander progamma ervoor. dus dat script is niet meer nodig. toch bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1