Problemen met activeren touchpad.

Pagina: 1
Acties:

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Al bijna twee jaar ben ik in het bezit van een laptop (Acer 1356LCI) met een synaptics touchpad. Sinds kort heb ik opgemerkt dat deze touchpad is uitgeschakeld in windows. Voordat ik inlog in windows werkt het touchpad wel echter zodra ik ingelogd ben op mijn account dan weigert hij dienst. Dit komt vermoedelijk doordat ik deze laatst gedisabled heb.

Echter wanneer ik deze muis nu wil enable gaat dat niet. Wanneer ik bij de device manager naar de mouse properties ga blijft het vakje met device usage grijs. Het vak waar je normaal kunt kiezen om een apparaat te activeren/ deactiveren.

Heeft iemand enig idee waar de oorzaak van dit probleem kan liggen? Ik heb al nieuwere drivers geprobeerd te installeren maar dit schijnt niet te helpen.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
Heb je al gekeken bij de opties van de muis in het configuratiescherm. Misschien heb je daar de mogelijkheid om het touchpad aan te zetten. Heeft Acer misschien een cd meegeleverd waar drivers op staan? Zo ja, probeer die eens. :)

-

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:24
maar om naar enable te gaan gebruik je dus een andere muis. mijn touchpad doet het ook niet hoor als ik een externe musi erop aansluit.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
Nee, maar in de instellingen bij de muis moet er ergens een optie "activeer touchpad" o.i.d. zijn. Die kun je toch gewoon activeren met een andere muis. :?

-

• orionpax
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:19:
maar om naar enable te gaan gebruik je dus een andere muis. mijn touchpad doet het ook niet hoor als ik een externe musi erop aansluit.
- Mijn touchpad bleef het altijd doen als mijn externe muis erin zat. Daarom heb ik hem ook een keer gedactiveerd.
- Drivers voor het touchpad zijn gehaald van de ACER website. Die draaien ook gewoon goed.
- Het vakje waar je je hardware kan activeren bij instellingen is grijs bij het touchpad itt bij andere hardware onderdelen.

• orionpax
Voordat ik inlog in windows doet mijn touchpad het nog wel. Zodra ik ingelogd ben staat hij gedactiveerd. Het balkje in de device manager waar je normaliter hardware kunt disablen en enablen is grijs en geeft geen mogelijkheid tot een keuze.

Door een harde reset van mijn laptop (batterij eruit halen) werkt het nu ineens weer correct. Heel vreemd maar typisch Windows. Deze kan dus dicht.

[ Voor 24% gewijzigd door orionpax op 19-06-2006 22:49 . Reden: Toevoeging ]

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Heb je misschien de toetscombinatie Fn + F6 of F7? ingedrukt? hierdoor word je touchpad uitgeschakeld... waarschijnlijk door een harde reset zet hij dat weer terug :9

Edit: Als je touchpad het nog wel doet voor het inloggen dan kan dit het volgens mij niet zijn....

[ Voor 31% gewijzigd door Stephan1337 op 20-06-2006 14:58 ]

Pagina: 1