[2003] Kan share via domein niet benaderen.

Pagina: 1
Acties:

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:11
Ik heb een domein draaien op Windows 2003 SP1. Het gaat hier maar om één domein controller. Ik heb een XP SP2 client geinstalleerd om het één en ander te testen.

Ik wil Office 2003 geinstalleerd hebben op de client, dat kan met de "setuppro /a" functie van Office. Ik heb ook het mapje "Office" gedeeld op het netwerk.

Nu het probleem;
Ik kan het mapje Office niet benaderen via "\\mijndomein.nl\Office\". "Office$" werkt ook niet.
Echter kan ik wél het mapje Office benaderen via: "\\servernaam\Office".

Ik kan de map Office dus niet openen via het domein, maar wel via de servernaam. De andere mappen NETLOGON en SYSVOL kan ik wél via zowel het domein als de servernaam openen.

Hoe is dit mogelijk?

Wat heb ik geprobeerd?
Rechten opnieuw ingesteld.
Als administrator ingelogt op de client.
Google.
GoT.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door cheeseruler op 17-06-2006 10:24 . Reden: typo ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het zou wat zijn als elke server share automatisch ook benaderbaar zou zijn via elke domain controller (want wat is uiteindelijk 'mijndomein.nl' - gewoon een DNS record waarin een aantal domain controllers gelist zijn) :P

Bedenk bijvoorbeeld eens de situatie waarin je 50 fileservers hebt op 50 locaties met allemaal een "Users" folder - dat zou vrij lastig worden als die bereikbaar zouden zijn via je domainname :)

Waar jij naar moet zoeken is DFS :)