Toon posts:

Nforce 4 + Maxtor probleem (alweer >_>)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensuh,

Ik heb het volgende:

Asus A8N-E32 SLI DELUXE
AMD Athlon 4200+
2048 DDR kingston
Geforce 7900GT
400 gig Maxtor schijf (sata2)
2 x 200 gig maxtor schijf (IDE)

Ik heb al vanalles geprobeerd heb em zelfs al naar een computer speciaal zaak gebracht hier, waarna ik ben genaaid voor 37,50 en vervolgens niks aan gedaan is. Ik kreeg em namelijk binnen zet em aan, alles werkt windows start op etc. Vervolgens merk ik dat de 2 ide's niet herkend worden. (wat door die computer winkel wel geregeld zou worden) Ik zet me pc uit sluit die 2 ide's aan start om op en krijg het bericht dat ik een Boot device moet aansluiten. Werkt dus niet... ik zet me pc weer uit, haal die 2 ide's eruit. Start em weer op, zie windows laadscherm komt er een blue screen error volgens mij was het de Machine_Check_Exception, 0x0000009c. En maakt niet uit wat ik doe ik krijg alleen maar die blue screens, soms wil hij nog wellis opstarten in veilig modus... maar dat is heel soms het geval. Heeft iemand mischien wat antwoorden, ik heb idd al rondgezocht etc etc voordat jullie het gaan vragen. maar ik heb nog niet veel gevonden over combinatie met nforce 4 en SATA2 + IDE.

Ik hoop dat jullie me kennen helpen

Greetz Slow

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:03
Klinkt misschien raar maar check eens of je PCIe en PCI kaarten goed erin zijn gestoken? Die willen na vervoer weleens los raken dan dan heb je precies wat jij hebt, machine_check_exception. Dus controleer even of alles er goed in zit, qua insteekkaarten en kabels. Ik heb een keertje hetzelfde gehad, hij bootte wel naar safe mode maar niet normaal. Dat komt omdat hij dan zo'n insteekkaart probeert te checken.

[ Voor 23% gewijzigd door Roet op 17-06-2006 10:12 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
IDE zegt niets... Is het PATA of SATA? Ik ga uit van de eerste, aangezien dat vaak met IDE bedoelt wordt, maar IDE kan zowel SATA als PATA zijn ;).

Je hebt ook niet toevallig de IDE-SW-drivers van NVidia geïnstalleerd? Of staan die twee PATA schijven in RAID?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me videokaart meerdere malen gecheckt, maar in principe zoudie gwn goed moeten zitten. Wat betreft de drivers, ik weet het niet meer zeker maar volgens mij heb ik idd nvidia drivers installed van IDE schijven, en of ze in raid staan, die compu shop heeft ze volgens mij wel in raid gezet, gezien als ik em opstarten meld hij dat ik op f4 kan drukken om naar Raid utility te gaan... Probleem is btw nog steeds niet verholpen. Me moeder heeft hem weer naar die pczaak gebracht en die komt met het verhaal dat ik geen legale versie heb van windows (duh dat heb ik ze gezegd toen ik hem voor het eerst bracht) en dat windows daardoor niet goed draait en die blue error screens geeft. Ik heb hier vroeger met me vorige systeem echter geen probs gehad, dat was een :

Asus K8N-E deluxe
AMD athlon 3000+ (64 bit)
2 x 200 gig Maxtor (IDE)
Geforce 6600GT

Iemand nog meer ideeen? :)

Bedankt voor jullie reacties overigens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 14:37 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens het volgende door:
PMG FAQ » PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

En kom pas terug wanneer je weet wat er aan de hand is. Inkoppertjes: voeding? nForce4 + Maxtor SATA2?

Dit topic is gesloten.