Toon posts:

Probleem: Pc Tikt

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen mede tweakers.

Sinds vanmorgen heb ik een vreemd probleem met een van onze computers hier in huis.

het gaat om een pc met:

AMD Athlon XP 2800+
512 mem
geforce 4800 SE :+
300 watt voeding (geenmerk)
200 gig hdd maxtor

het probleem wat zich dus voordoet is dat wanneer ik de pc aandruk je getik krijgt wat ongeveer klinkt alsof je je telefoon naast een radio legt en een sms krijgt. ook is het zo dat de pc wel wil opstarten tot de allereerste "text" in beeld komt daarnaa valt het beeld weg en probeert hij het opnieuw onder constant ritmisch getik.

ik heb alle fans nagekeken en deze ook 1 voor 1 losgehaald loste het probleem niet op ik heb de cd romstations (2) eruitgeplugt of het aan de voeding lag, ook dat niet

misschien dat iemand dit ook eens heeft gehad of me advies kan geven wat ik er voorderest aan kan doen??

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Luister eens even goed bij je harde schijf. Dit klinkt als een beschadigde schijf waar de koppen van terug springen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke tekst komt er dan in beeld waar hij wegvalt? (is dat je post of is het pas later).
Verder komt tikken heel vaak van de hdd af, dus kijk daar eens naar, trek de hdd eens los, start met een livelinuxcdtje (of iets anders) en kijk of het probleem dan terugkomt.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is wel een goede tip ;) al ben ik met linux niet zo bekend maargoed de "opstarttext is inderdaag de POST (kwam niet op het woord) en duurt ongeveer 3 sec

Verwijderd

Heb dit zelfde probleem onlangs nog bij een pc hier in huis gehad, alleen wilde die pc helemaal niet meer opstarten. Kwam wel tot het windows opstartscherm. Ik heb toen die schijf eruit getrokken in een andere pc bijgeplaatst. Zelfde getik. Eventjes wachten en Windows ging de schijf checken, hierbij werden wat fouten ontdekt en "gerepareerd". Hierna werktte de schijf weer zonder getik.

Verwijderd

Topicstarter
ok nu weer iets heel raars!

ik net even kijken of hij het doet zonder harde schijf-> helaas nog steeds het getik en hij start nog steeds niet door, ik de hdd weer terugzetten en geef van frustratie een alombekende klap op de bovenkant van de kast...... jullie raden het al jawel hij start netjes door! :o 8)7
nu eerst maar ns alle hdd / memory / processor test programma's laten lopen!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:12:
ok nu weer iets heel raars!

ik net even kijken of hij het doet zonder harde schijf-> helaas nog steeds het getik en hij start nog steeds niet door, ik de hdd weer terugzetten en geef van frustratie een alombekende klap op de bovenkant van de kast...... jullie raden het al jawel hij start netjes door! :o 8)7
nu eerst maar ns alle hdd / memory / processor test programma's laten lopen!
Wel erg vreemd. Een van mijn harde schijven tikt ook, maar dit schijnt te komen doordat de HD zichzelf kalibreerd. (schrijf je dat zo? :?) Helaas geef je al aan dat het de HD schijf niet is dus die optie valt af.

Verwijderd

Hmm, ja dan zal het de harde schijf niet zijn ;) Ben je er nu al achter wat er wél tikt?

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Heb je al geluisterd of het je optische drive is die tikt? Dat heb ik laatst gehad, die bleek ook kapot te zijn, en die zorgde ook voor uitval en opstart problemen van mijn systeem. Ik zou anders niet zo snel weten wat er nog meer kan tikken :?

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Het is waarschijnlijk zijn schoonmoeder die op het raam tikt omdat ze naar binnen toe wil. :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:21:
Het is waarschijnlijk zijn schoonmoeder die op het raam tikt omdat ze naar binnen toe wil. :+
:+ _/-\o_
Saryon schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:20:
Heb je al geluisterd of het je optische drive is die tikt? Dat heb ik laatst gehad, die bleek ook kapot te zijn, en die zorgde ook voor uitval en opstart problemen van mijn systeem. Ik zou anders niet zo snel weten wat er nog meer kan tikken :?
heb ik ook losgekoppelt maar ook zonder resultaat het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is de voeding het geluid komt niet echt van een bepaalde plaats helaas. Vanmiddag komt een maat langs metff n sterkere voeding dus als hij het daarnaa wel doet is het hopelijk opgelost ik hou jullie op de hoogte ik ben nu n aantal test programma's aan het draaien

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52
Veel kans dat de voeding inderdaad stuk is.

edit:
Controleer misschien ook nog eens het moederbord op lekkende of bolle condensatoren.

[ Voor 53% gewijzigd door D-Three op 17-06-2006 10:39 ]

Verwijderd

Ik heb ook eens een tikkend geluid gehad uit m'n pc.
Bleek dat het de maxtor sata schijf was die gewoon te heet werdt (schijf bleef maar 'tikken' ), heb deze toen in een koeler gezet en op fouten laten controlleren (automatisch laten reparen enz). nu met koeling is ie prima :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 10:39 ]

Pagina: 1