Asus B1000 (B1A) CPU Upgrade > keyboard verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Ik wil graag de processor van mijn Asus B1A (B1000-serie) laptop vervangen door eensnellere.

Nu heb ik al uitgevonden dat je het stuk plastic boven het keyboard kunt verwijderen door een schroefje los te draaien en het daarna in zijn geheel naar rechts te schuiven. Ik ben echter nog niet verder gekomen dan dat.

Het lijkt me dat ik als volgende het toetsenbord er uit moet halen, maar hoe? Ik kan het wel gedeeltelijk omhoog liften, maar het is net alsof het vast geplakt/geschroefd zit. En ik heb geen zin om met brute kracht mijn tobo in tweeen te breken.

Ik heb ook al een sloot schroefjes aan de onderkant losgedraait (schijnt dat sommige Asus laptops op de onderkant schroefjes hebben zitten waar een K van keyboard bij staat. Mijne heeft dat echter niet.

Weet iemand hoe ik het toetsenbord er uit krijg, of hoe de cpu van deze laptop vervangen dient te worden?

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Kickje.

Niemand die deze notebook ooit eens open gedraaid heeft?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Ok,

Na een telefoontje met de Asus servicelijn ben ik er uit.

Om het toetsenbord er uit te krijgen moet je het RAM-compartiment open maken. Hierin zie je een vrij grote schroef zitten, precies tussen beide RAM-modules in, aan de kant die het meest naar het midden van de laptop toe zit. Nadat die los gedraaid is kun je het keyboard er zo uit halen.

:)

Helaas moet er in mijn notebook een Socket 495 cpu en heb ik een socket 370 cpu liggen. Da gu ni passe dus. :P

Jammer maar wel leuk om eens gedaan te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door max op 19-06-2006 20:26 ]