Toon posts:

[WLAN] Geen netwerkadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met het volgende probleem, had altijd een linksys wireless router. Hierop was een pc beneden via utp aangesloten en twee pc's boven met linksys usb dingetjes via wlan. Alles werkte prima. Nu heb ik een nieuwe router, namelijk de zyxel prestige 2602HW-61. De PC via utp zit zonder problemen op internet, maar met de twee pc's die draadloos verbonden horen te zijn gaat het nog niet goed. Het netwerk wordt wel gevonden, maar bij het verbinden gaat het mis:

Tijdens het "Verkrijgen van netwerkadres" blijft hij hangen, om op een gegeven moment te stoppen en een ip zoals 169.254.130.164 toe te wijzen en te zeggen dat de verbinding 'beperkte verbindingsmogelijkheden' heeft. Static IP toewijzen lukt ook niet, dan blijft hij hangen op 'Verbinden met netwerk'.
Via het programma van linksys zegt hij wel verbinding te kunnen krijgen met het netwerk, maar niet met het internet. In beide gevallen schiet ik niet veel op.

Iets anders dat ik vreemd vind is dat het signaal zeer zwak ontvangen wordt terwijl de afstond hooguit een meter of 6 à 7 is. Andere netwerken bij buren worden veel beter ontvangen, terwijl ontvangst met het oude modem nooit een probleem was.

Ik heb gedaan:
-DHCP instellingen controleren in routerconfig (kan niets vinden)
-MAC Filters checken (niets actief)
-Beveiliging/firewall checken (alles uitgeschakeld)
-USB wireless dingen opnieuw installeren
-Router firmware upgrade

De pc's draaien op windows XP.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

Verwijderd

Ga eens naar de properties van je draadloze netwerkkaart, tabje 'wireless' en verwijder daar de settings. Laat de pc daarna opnieuw zoeken naar draadloze netwerken en probeer verbinding te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik zal het proberen als ik weer thuis ben. Tot dan zou ik graag nog wat andere mogelijkheden horen als iemand nog een tip heeft...