Toon posts:

help mij als u uzelf verveelt :)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
stel ik heb 5000,- uit te geven (of net iets meer)

mijn huidige brakke systeem:
celeron 400
abit bh6
128mb 100mhz Ram
guillemot TNT2 ultra 32mb (geeft blauwe strepen)
13gig Maxtor 5400
philips 19" 109s
microsoft natural
microsoft intellimouse explorer
goeie b&w speakers met versterker
Gravis Ultrasound

nou wou ik er dit van maken:

AMD Athlon 750 (ipv celeron 400)
Abit KA7/100 (ipv abit bh6)
384mb PC133 Ram (ipv 128mb PC100)
Matrox G400MAX (ipv guillemot TNT2 ultra)
21" Hitachi CM2111 (die krijg ik, kost niks, ipv philips 19")
13gig Maxtor 5400
IBM 18gig U160 10k
Adaptec U160 kit
Kenwood 52x true X
SBLive! 1024 player
microsoft natural
microsoft intellimouse explorer
goeie b&w speakers met versterker

die matrox wil ik graag en aan geluid stel ik niet zo'n hoge eis (ik hoef geen a3D)

any good tips?

het moet niet duurder worden hoor, eerder goedkoper

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:03
U160 hd in een workstation? lijkt je dat niet een beetje overkill?? scsi is wel een goeie oplossing, maar een u2w controller is al meer dan genoeg, kijk trouwens ook eens naar andere merken controllers, adaptec is fucking duur. Als je dan perse een u160 scsi setupje wilt hebben, zou ik wel gaan voor de seagate cheetah 18XL of de atlas 10k, verder zou ik de Plextor PX-40TSi cd-rom speler erin gooien, beste scsi cdrom die er is.
Ik neem aan dat je 3 dimm sloten hebt en die in 1 keer vol wil gooien met 3x 128mb, waarom niet 2x 256mb of 1x 256 en 1x 128, is wel wat duurder, maar heb je nog uitbreiding mogelijkheden qua geheugen...
(waarom krijg ik nooit gratis 21" monitoren? wat doe ik fout? :))

my 2 cents

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47
je zou ipv athlon kunnen gaan voor celly2

je kunt dan de bh6 houden, celly2 533/566 erop en overklokken naar 800 of meer. dit schijnt makkelijk te gaan.
dit bespaart je veel geld, en de prestaties zullen niet ver uit elkaar liggen.
waar het geld aan besteedt hangt af van wat je met de pc wil. gamen? dan zou ik een duurdere videokaart nemen.

een 21" gratis dat zou ik ook wel willen.

mocht je trouwens je 19"kwijt willen of je bh6 (als je niet voor celly2 gaat), vertel dan even wat ze moeten kosten.

Verwijderd

Waarom een G400MAX ??????

Die verschilt maar heel weinig van die TNT2 ultra qua prestaties! (ookal is die Guillemot brak ja.. heb em toen meteen terug gestuurd)

Je hebt (voor zover ik zie) geen 2 monitoren, en veel andere vette features heeft ie niet.

Kun je beter voor een Geforce (GTS) DDR gaan.

Verwijderd

Katana Eikel, hij zegt toch dat hij graag een G400 wil? net zoals met die andere laatst, wou per se 17" en alle reacties waren: neem 19", neem 19". Als je helpt doe het dan normaal of rot op.
Boppie, als je dat zo graag wil he, dan kun je, zoals je het nu doet (alles vervangen) beter gewoon een 2e systeem bouwen, heb je er 2, tja.. als je de 1e niet nodig hebt kun je die dan weer in 1 keer verkopen, zonder monitor en dan heb je 2 monitoren op je G400Max. En het geld wat je eruit haalt besteed je in je nieuwe systeem. Over die TNT2 Ultra, zou je niet eens garantie eisen???
Is U160 niet beetje overkill? nah ja, als je het graag wilt, je doet maar... Ow ja, en nu maak je een stomme fout, stel he, je zet die maxtor HD erin (die is dus U/33 he?) en waarom zou je dan een Abit KA7 100 kopen? die Maxtor zet je gewoon op primary master U/66 dus bij de gewoone KA7, en dan zet je die Kenwood op de secondary Master. Je hebt altijd nog U/33 slaves, als je een U160 neemt heb je die 4 IDE poorten echt niet nodig hoor, Is die Kenwood trouwens allicht SCSI? koop gewoon een Plextor SCSI als je die U160 neemt, die is het best

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je dan toch scsi gaat gebruiken neem dan alles scsi. Nu ga je ide en scsi mixen, moet je niet doen...

Verwijderd

He Bloody Titan,

Sorry hoor, als ik iemand probeer te helpen.
Hij zegt dat ie graag een G400 wil, en ik geef alleen maar een suggestie.

Maar leer alsjeblieft es om normaal te reageren zonder meteen een grote bek open te zetten.

Ik heb je mailtje gestuurd.

Verwijderd

Ik zou niet zo'n kenwood cdrom nemen, kan je beter een Plextor 40x nemen, verder zou ik in een normale pc ook geen scsi nemen (wel voor cdrom enzo maar niet voor schijven) of je wilt gaan videobewerken (dan kan je wel iets hebben aan de stabiele datadoorvoer)

Verder wel een puik systeempje

Verwijderd

Topicstarter
ik neem alles scsi.. ook die kenwood is scsi en die is veeeeel sneller dan de plextor hoor

enne ik neem een g400 max omdat ik geen enkele kaart heb gezien die zo'n goeie beeldkwaliteit heeft.

enne die maxtor is eigenlijk geen maxtor maar een ouwe western digital caviar(omdat ik er zo snel niet op kon komen zette ik er maar even maxtor neer)

maarem het heeft dus geen zin om die ka7/100 te nemen... welke dan wel?

en hoe lang gaat de thunderbird nog duren? die ziet er namelijk erg sappig uit

ik wou graag u160 omdat het langzaamste component nog altijd je harde schijf is geweest...

bedankt voor de tips.. meer graag :) :)

nog een ding: ik weet niet zeker of ik die philips 19" verkoop want ik heb de beeldkwaliteit van die 21" nog niet gezien, schijnt wel aardig goed te zijn maar toch...

als ik em verkoop zal de prijs rond de 500,- gaan liggen (nieuw was ie december1999 1299,- , is de oem versie zonder philips logo, prima monitor op zich hoor, zit nog garantie op ook , anderhalf jaar dacht ik nog)

Verwijderd

Topicstarter
nog even dit

ik zet even de dingen op een rij waar ik het meeste aandacht aan hecht:

1. photoshop
2. 3dsmax
3. webdesign
4. games

123 niet percee in die volgorde
later komt er waarschijnlijk nog videobewerking bij

vandaar dat ik u160 er neer zette..

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
MATROX is een erg goede keuze, de DAIMOND kaartjes moegen nog niet in de schaduw staan van de MATROX !
De kleuren diepte van een Matrox is gewoon geweldig. :)

Ik hebzelf een Matrox G400 SH en die bevalt me ZEER GOED !

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Misschien even wachten op de G450, die kwam toch binnenkort?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik zou in plaats van die 13 gig 5200 maxtor een 7200 rpm kopen. (scheelt bij het opstarten)
Enne, als je die 19" monitor nog kwijt wilt, hou ik me naast aatos ook aanbevolen ;)
500,- HEBBUH :D

Verwijderd

Topicstarter
die 13gig heb ik dus al, die ken ik niet meer kopen.. :) dat wordt natuurlijk ook niet mijn bootschijf maar secondary
Pagina: 1