Een probleem met Internetconnectie

Pagina: 1
Acties:

• Arkafold
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo iedereen,

Ik heb, sinds dat ik een nieuwe computer heb gekocht begin dit jaar, constante disconnects van het internet. Het gebeurd vooral als ik grafiesch intensieve games opstart, zoals CounterStrike: Source. Eerst dacht ik dat het misschien aan mijn videodrivers of DirectX zou liggen, maar na die opnieuw geinstalleerd te hebben bleek het probleem niet verholpen.

Hier onder de "inhoud" van mijn PC:

Windows XP Home SP2
Asus A8N-E 939 Socker Moederbord
AMD Athlon 64 3000+ Processor
1024 MB DDR-Ram (2 blokjes van 512, Single Channel)
nVidia Geforce 6600 512MB (506Video 248Geheugen)

Ik hoop op een antwoord,

Groetjes René

[ Voor 4% gewijzigd door Arkafold op 16-06-2006 23:14 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Disconnect je gehele verbinding of alleen je PC?
Over wat voor OS hebben we het precies?

Welkom op GoT! :)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 16-06-2006 23:10 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Over wat voor verbinding hebben we het? Draadloos? UTP?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Arkafold
Oh, hah vergeten, Ik draai Windows XP Home Edition SP2.

Alleen de verbinding op mijn nieuwe PC valt weg, op de andere netwerk computers hebben we er geen last van. Ook hebben we al geprobeerd om de kabels te vervangen en op een andere poort op de router te zetten, beiden hielpen niet.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-04 18:13
Als je daarna stopt met counterstrike hoe herstel je de verbinding dan?
Herstart je je pc? Of doe je het op een andere manier?

PSN: djmurcielago

• Arkafold
De verbinding valt maar heel even weg, hooguit 10 seconden(dat is ook echt het langste). Daarna is het gewoon weer trug. ALs ik geen Games speel, lijkt de verbinding stabieler, maar na lange periodes geeft hij het dan toch ff op...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het lijkt alsof je je verbinding dicht trekt.

Heb je al spy-en-andere-ware gezocht?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Arkafold
Net even gedaan, en hij vond alleen wat tracking-cookies, het lijkt mij niet dat die het probleem veroorzaken, want het begint gelijk nadat ik Windows heb geinstalleerd.

Edit: Het heeft niet geholpen

[ Voor 10% gewijzigd door Arkafold op 17-06-2006 11:56 ]

Verwijderd

Kijk eens in je eventlogs nadat een disconnect is geweest. Misschien logt Windows iets wat van toepassing kan zijn.

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 12:03
Hoi allemaal.

Ik heb een zelfde soort probleem.
De grap is dat ik bijna het zelfde systeem heb, alleen een 3700+ ipv een 3000 en nu even een 6200 graka ( zit te wachten op een 7900GT-Top).

Bij mij is het probleem dat alleen internet uitvalt ( firefox en explorer) die zeggen dat ze geen verbinding hebben. Ik kan op dat zelfde moment wel met Skype, outlook en games online spelen. Ik heb het een een ander geprobeerd: firewall eraf ( northon), compu alleen op de verbinding gehangen.

Herkent iemand dit probleem, please help, ik ben bijna instaat om de compu het raam uit te kieperen.

groeten Jeroen

Onder de grote rots, naast die kleine

Verwijderd

Vreemd verhaal, al een ander netwerkkaartje geprobeerd? Neem aan dat jullie hem onboard hebben aangesloten. Misschien wel een bugje in het moederbord. Als dat zo zou zijn, bios update... Maar ik zou er eerst eens een andere netwerkkaart inproppen om te kijken wat hij dan doet.

GrtZ

• Crazyclaws
andere netwerkkaart? hhmmm, maar als deze het niet zou doen, dan zou ik toch ook geen andere prog's online kunnen hebben....heb net 2 uur IL2 gevlogen, geen probleem, anders dan dat ik nou weer mijn functie toetsen kwijt ben....ik heb 'm uit gegooit. morgen weer een dag

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, hier kunnen we vrijwel niets mee, simpelweg omdat het probleem en de probleemomschrijving te vaag is.
Als je veel last van disconnects hebt, zou ik het eerder in de NIC en zijn drivers zoeken dan in DirectX o.i.d.
Het beste kun je een DHCP server neerzetten welke een realtime intensieve logging doet, kijk eens wat je daar voorbij ziet komen bij een disconnect. Gaat de client zijn lease helemaal opnieuw aanvragen ?
Wat gebeurt er als je een paar uur een ping -t laat lopen naar een lokale PC, klapt die er ook uit ?
Ik zou het echt in die hoek zoeken, meer dan dit kunnen we er niet van maken ben ik bang.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Arkafold
Hallo,
Ik post dit even als een maat van arkafold die hem ook probeert te helpen.

Even ter verduidelijking, geen van beiden is een echte techneut. Hoewel ikzelf 't meeste in ieder geval wel snap (MBO ICT niveau).

De huidige opstelling is dus een Router (E-tech), met daaraan vast de clients. De router heeft zelf al een DHCP server aan boord welke dus ook gebruikt word. Om te kijken of het hieraan lag hebben wij net in ieder geval een statish IP genomen, dit bleek helaas tevergeefs. Of het aan de NIC ligt.. Ik denk het zelf niet, aangezien het zowel bij de on-board NIC, als de pas nieuw aangescafte PCI Netwerk kaart gebeurt.

Ik weet verder niet welke informatie er precies gewenst is, maar kan deze zo goed mogelijk altijd geven op aanvraag.
Extra informatie: Leastime van de DHCP staat op één (1) dag.

-Remco

Verwijderd

Arkafold schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:17:
Hallo,
Ik post dit even als een maat van arkafold die hem ook probeert te helpen.

Even ter verduidelijking, geen van beiden is een echte techneut. Hoewel ikzelf 't meeste in ieder geval wel snap (MBO ICT niveau).

De huidige opstelling is dus een Router (E-tech), met daaraan vast de clients. De router heeft zelf al een DHCP server aan boord welke dus ook gebruikt word. Om te kijken of het hieraan lag hebben wij net in ieder geval een statish IP genomen, dit bleek helaas tevergeefs. Of het aan de NIC ligt.. Ik denk het zelf niet, aangezien het zowel bij de on-board NIC, als de pas nieuw aangescafte PCI Netwerk kaart gebeurt.

Ik weet verder niet welke informatie er precies gewenst is, maar kan deze zo goed mogelijk altijd geven op aanvraag.
Extra informatie: Leastime van de DHCP staat op één (1) dag.

-Remco
Ik denk dat dit probleem weinig met DHCP te maken heeft. Als het echt zo zou zijn dat hij wegviel door een verlopen lease, zou hij het niet doen als je een spel opstart. Sowiso hoort een NIC zijn IP te vernieuwen voordat de lease verloopt, niet erna.

Ik zou mijn eventlogs eens nakijken als het gebeurt is, dan kun je in ieder geval zien of het een driver probleem is, of een service probleem. Ik heb ook vaker last gehad dat het netwerk op een cliënt wegviel omdat de Browser service failde (hij kon geen master-list ophalen). Dit kan wel eens het geval zijn (zeker als JIJ WinXP Home gebruikt, en iemand anders in het netwerk een WinXP Pro of Win 2003 Server)

• Arkafold
wij gebruiken hier allemaal de zelfde versie van Windows, dus dat probleem dat jij hier aankaart kan het dus denk ik niet zijn. En dan ga ik jou vragen waar ik die logs kan vinden, en of ik dat loggen zelf in moet schakelen.

Mvg,
René

Verwijderd

Control Panel -> Systeembeheer -> Logboeken :-)
Of the fast way: Start -> Uitvoeren -> eventvwr.msc -> Enter

Staat trouwens standaard aan :-)

Meer info over Event Logs: http://support.microsoft.com/?scid=308427

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 23:37 ]

• Arkafold
Okay, dankje voor de info. Ik zal eens kijken of daar iets in te vinden valt en dat hier dan even posten:)

• Crazyclaws
He hallo,

Ik had een zelfde probleem....heb mijn pc leeg gehaald en wondows ed opnieuw geinstalleerd. Klaar, draait prima nu....wat het probleem was, geen idee, maar hij doet het weer.

groeten Jeroen

Pagina: 1