goede laptop voor school en games

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 08:49
het is eindelijk zover, ik moet voor school een laptop hebben.
me ouders financieren me volledig dus je snapt et al, ik ga loos :P

ik ben op zoek naar een desktop vervanger, eentje die voorlopig (ong 2 jaar) mee kan als game machine. de accuduur zal wel niet denderend hoog worden maar daar heb ik me allang bij neer gelegd en vind dat dus ook niet erg.

eigenlijk de enige videokaart die ik wil hebben is de geforce go 7900 gtx 512 mb.
nix geen ati, gwoon die.
verder moet er 2 gig geheugen in zitten
de HDD zal me een worst wezen, zolang hij maar minimaal 5400 rpm maakt.

echter over de processor ben ik nog niet uit, op dit moment zou ik kiezen voor een core duo, liefst een t2500 of t2600. ik weet alleen niet of ik deze moet nemen of beter kan wachten tot de zuinige versie van de conroe. na de zomervakantie moet ik de laptop wel meteen hebben dus ik weet niet of dat laatste uberhaupt haalbaar is...

wat raden jullie mij aan?

ik ben me al kapot wezen zoeken naar laptops die dit ongeveer hebben, maar de gtx is bijna nergens te krijgen :(

weten jullie laptops die aan deze eisen voldoen???

mijn budget voor de laptop alleen is 2200 euri, en daar ga ik liever niet overheen, maar als het niet anders kan, dan mot het maar...

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik vond die Alienware 17" SLI laptop wel leuk uitzien voor dat budget, kan je later nog een 2e graka bijplaatsen / de eerste vervangen.

Zit wel een 7900GT in geloof ik, maar dan zou je later kunnen upgraden naar een Vista-compatible :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk eens naar een Dell Inspiron M1710. Het kost misschien iets meer, maar met wat configureren in de shop, kan je misschien iets lager uitkomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 23:07
Ehrm, als je een laptop voor school moet hebben kan je misschien beter rekening houden met het gewicht en de grootte?

• Dutch_Razor
Ach dat slepen is gewoon goed voor de gezondheid.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 10:39
MarcoC schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:01:
Ehrm, als je een laptop voor school moet hebben kan je misschien beter rekening houden met het gewicht en de grootte?
De startpost zo te lezen heeft de starter daar zelf al wel goed over nagedacht, en zeker voor uitwonende studenten (Weet niet of TS dat gaat worden / is) is een desktopvervanger handig.

Ontopic:
Zelf heb ik goede ervaringen met Dell laptops, kijk eens op de website daar, en als je niet precies kunt vinden wat je hebben wilt bel ze dan gewoon eens op. Laat wel even duidelijk merken dat je bovengemiddeld kennis hebt van PC's, en dan kunnen die mensen je daar vaak op een zeer nette manier helpen.

Alienware zou ik persoonlijk niet doen, omdat ze meestal nogal prijzig zijn voor wat je krijgt. Dat kun je elders vaak goedkoper vinden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Dutch_Razor
Maar het design :9~

• MAX3400

MAX3400

Sorry hoor, wil je een functionele laptop die ook nog lekker snel is om je werk op te doen en goede cijfers te halen of wil je een laptop om stoer mee te doen op school en lekker te gamen achterin de klas en op kosten van de maatschappij jaren over een opleiding doen?

* MAX3400 denkt dat je pa&ma maar een laptop moeten uitzoeken voor schoolwerk

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 08:49
MAX3400 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:13:
[...]

Sorry hoor, wil je een functionele laptop die ook nog lekker snel is om je werk op te doen en goede cijfers te halen of wil je een laptop om stoer mee te doen op school en lekker te gamen achterin de klas en op kosten van de maatschappij jaren over een opleiding doen?

* MAX3400 denkt dat je pa&ma maar een laptop moeten uitzoeken voor schoolwerk
da kan wel zo zijn maar ik wil met dit mooie weer ook lekker buute kunne zitten met me games en msn :P

maarre, het grappige is dat jullie precies de laptops opnoemen die ik ook al had gezien.
maar dat verhaal van wachten tot de conroe, is dat een goed idee?
aangezien de core duo wel dual core is maar nog niet 64 bit, en de conroe dat wel is...

• MAX3400

MAX3400

bobje_2 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:25:
[...]

da kan wel zo zijn maar ik wil met dit mooie weer ook lekker buute kunne zitten met me games en msn :P

maarre, het grappige is dat jullie precies de laptops opnoemen die ik ook al had gezien.
maar dat verhaal van wachten tot de conroe, is dat een goed idee?
aangezien de core duo wel dual core is maar nog niet 64 bit, en de conroe dat wel is...
Alsof je programma's gaat draaien die meer geheugen willen adresseren dan mogelijk is met 32bits OS'en? Volgens mij is de GoT-policy dat je, bij het op zoek gaan naar een systeem, ook mededeelt wat je er mee wil gaan doen en 4GB geheugen ga je niet gebruiken...

Maar uit je opmerkingen begrijp ik dat je met je laptop 50% wil showen, dus neem dan maar lekker een 64bits CPU, lekker Vista Ultimate eroverheen gooien, dikke HDD & geheugen en buiten binnen een uur door je accu heen zijn met CoD2 ofzo. |:( :O

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2006 01:49 ]

Verwijderd

Ik zie de laatste tijd veel topic´s school game laptop...

Waarom niet gewoon een game pc thuis hebben staan, hoeft geen eens zo een spacende te zijn want een normale pc kan je in een hand omdraai upgraden mocht je daar zin in hebben. En een (eventueel 2ehands) laptopje erbij zonder dikke videokaart, zonder korte levensduur batterij, dual core etc etc. Maar gewoon pentium mobile met 512mb eventueel nog uitbreiden naar xgb werkgeheugen en een 40gb 5400 rpm hd. Het scherm maakt dan ook geen zak uit. 2e hands kost zo een laptop je echt bijna niks tegenwoordig.

Op deze manier heb je een perfect uitgebalanseerde combinatie. Want ik mag wel aan nemen dat je niet gaat zitten gamen in de trein of op school.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 02:54 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

In ieder geval is de bijdrage van de topicstarter, mede door zijn topicstart, niet bijster constructief dat dit topic op slot gaat.
Het is niet zo moeilijk om leuke gamelaptops op te zoeken, in ieder geval moet je wat meer moeite doen de volgende keer als je een dergelijk topic start. Bij gebrek aan eigen input dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.