Overzicht van bestanden en mappen in XML file? *

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een programmaatje of tooltje ofzo dat een lijst van bestanden (en mappen en de bestanden daarin, je weet wel, recursief) maakt en dit in een XML file propt. Met daarin de bestandsgrootte, bestandsnaam, etc. etc.

XML is niet per sé een vereiste, maar het zou wel heel mooi zijn (hoewel andere alternatieven natuurlijk ook goed kunnen werken).

Ik heb natuurlijk al wel gegoogled, maar Google heeft niet zoveel antwoord op "index filelist" en op "index filelist xml" weet het helemaal geen antwoord te geven.

Is er iemand die een dergelijke tooltje gebruikt of hier toevallig van weet? :)

EDIT: Het doel is dus dat ik een lijst van bestanden/mappen enzo krijg in een .txt of .xml ofzo, niet dat ik een of andere file krijg die ik alleen met dat programma kan bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Tanuki op 16-06-2006 21:08 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dir /a /s > output.txt
ofzo? Als je een simpele lijst wilt hebben voldoet dat; verder zoek je helemaal geen indexer dus pas ik je topictitel even aan

Indexer gezocht > Overzicht van bestanden en mappen in XML file? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tanuki
  • Niet online
Spider.007 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:49:
dir /a /s > output.txt
ofzo? Als je een simpele lijst wilt hebben voldoet dat; verder zoek je helemaal geen indexer dus pas ik je topictitel even aan

Indexer gezocht > Overzicht van bestanden en mappen in XML file? *
Dat is gewoon de letterlijke output van het dir-commando in 1 bestandje toch? Ik had liever een duidelijkere gescheiden indeling (in XML kun je tags nesten, elke geneste tag is een folder bijv.).

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

XML is niet per sé een vereiste, maar het zou wel heel mooi zijn (hoewel andere alternatieven natuurlijk ook goed kunnen werken).
Waarom wil je dit dan hebben? Misschien dat we je dan wat gerichtere tips kunnen geven ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tanuki
  • Niet online
Spider.007 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:07:
[...]
Waarom wil je dit dan hebben? Misschien dat we je dan wat gerichtere tips kunnen geven ;)
Oké, ik heb allemaal films op mijn harde schijf staan, die brand ik regelmatig als het wat te vol wordt... Dan heb ik dus per DVD 6 mappen (met daarin .rar, .sfv, .nfo etc.) of soms minder mappen als een film uit meerdere CD's bestaat.

Daar wil ik een lijst van bestanden van hebben op zo'n manier dat ik eigenlijk de DVD niet nodig heb om te kunnen zien of de releases die op de DVD staan compleet zijn of niet.

Nu dacht ik dus aan XML omdat ik over een tijdje een media center ga aanschaffen en daar zelf een programma voor wil schrijven dat de inhoud van die XML files parset en netjes op het scherm toont. Vandaar dat ook een andere oplossing mogelijk is, maar XML leek mij het mooist.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Als je een .sfv hebt, heb je eigenlijk al genoeg. :)

Zodra de output van de SFV-check al aangeeft dat 1 bestand corrupt/niet aanwezig is, kan je er al op controleren. ;)

Signature

• Tanuki
  • Niet online
pasta schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 04:11:
Als je een .sfv hebt, heb je eigenlijk al genoeg. :)

Zodra de output van de SFV-check al aangeeft dat 1 bestand corrupt/niet aanwezig is, kan je er al op controleren. ;)
Het is ook van belang wèlke releases er op staan (zonder daarvoor de DVD te moeten zoeken). :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tanuki op 17-06-2006 09:09 ]

• Tanuki
  • Niet online
Iemand? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

PowerShell van Microsoft (http://www.microsoft.com/...t/powershell/default.mspx) zou normaal gesproken elke output naar XML moeten kunnen zetten :)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hier ga je neem ik aan nog een programma omheen bouwen om de output, die je nodig hebt, te laten zien? Dan zou je namelijk gewoon met functies kunnen gaan werker waarbij je dus zelf door het bestandssysteem zoekt. Daar kun je dan ook nog een XML voor genereren.

• Tanuki
  • Niet online
eghie schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:06:
Hier ga je neem ik aan nog een programma omheen bouwen om de output, die je nodig hebt, te laten zien? Dan zou je namelijk gewoon met functies kunnen gaan werker waarbij je dus zelf door het bestandssysteem zoekt. Daar kun je dan ook nog een XML voor genereren.
Tsja, ik zou ook zelf een programma kunnen maken dat een leuke XML genereert... Maar ik heb daar nog helemaal geen kennis van en de DVD's stapelen ondertussen wel op. :P

Ik denk dat ik dan maar wacht met die indexen tot ik een beetje verstand begin te krijgen van programmeren, maar als iemand toevallig een programmaatje weet wat er een mooie XML van kan bakken.... :)

Pagina: 1