Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een laptop voor office/internet-werk, waar ook films op kunnen worden afgespeeld - de laptop _moet_ dus een TV-out (s-video?) hebben, zodat ie de films op TV kan laten zien. Budget is maximaal 750 euro.
Ik kwam de volgende twee laptops tegen:
NEC C250 a 699 euro
- AMD Sempron 3000+
- 15" scherm TFT XGA
- 512 Mb DDR ram
- Onboard SiS M760GX integrated video
- 60 Gb HD
Toshiba Sattelite A100-534 a 749 euro
- Intel Celeron M370 1.5 GHz
- 15.4" Trubrite WXGA TFT scherm
- 512 Mb DDR2 ram
- ATI Radeon® Xpress 200M
- 60 Gb HD
Nu heb ik hierover drie vragen:
1. Welke zou jij nemen? Welke is "beter" (als je daarvan kan spreken)?
2. Weet je andere laptops die aan deze eisen (office/internet, DVD en divx kijken, TV-out) voldoen en goedkoper zijn dan 750 euro? P.S. Ze wil 'm graag in een winkel kopen en niet via internet, omdat ze dan makkelijk terug kan gaan als er iets mis mee is...
3. Wat ik heel vreemd vind, is dat de NEC laptop volgens mij mindere specificaties heeft (minder groot scherm, mindere graphics), maar op de NEC-website toch aan adviesprijs van ca 1000 euro meekrijgt, en de Toshiba op hun website slechts 671 euro! Hoe kan dit? Ook op internet zoekende zie ik die NEC steeds heel duur staan. Mis ik iets? Of is die 699 een koopje?
Bedankt voor reactie!
Ik kwam de volgende twee laptops tegen:
NEC C250 a 699 euro
- AMD Sempron 3000+
- 15" scherm TFT XGA
- 512 Mb DDR ram
- Onboard SiS M760GX integrated video
- 60 Gb HD
Toshiba Sattelite A100-534 a 749 euro
- Intel Celeron M370 1.5 GHz
- 15.4" Trubrite WXGA TFT scherm
- 512 Mb DDR2 ram
- ATI Radeon® Xpress 200M
- 60 Gb HD
Nu heb ik hierover drie vragen:
1. Welke zou jij nemen? Welke is "beter" (als je daarvan kan spreken)?
2. Weet je andere laptops die aan deze eisen (office/internet, DVD en divx kijken, TV-out) voldoen en goedkoper zijn dan 750 euro? P.S. Ze wil 'm graag in een winkel kopen en niet via internet, omdat ze dan makkelijk terug kan gaan als er iets mis mee is...
3. Wat ik heel vreemd vind, is dat de NEC laptop volgens mij mindere specificaties heeft (minder groot scherm, mindere graphics), maar op de NEC-website toch aan adviesprijs van ca 1000 euro meekrijgt, en de Toshiba op hun website slechts 671 euro! Hoe kan dit? Ook op internet zoekende zie ik die NEC steeds heel duur staan. Mis ik iets? Of is die 699 een koopje?
Bedankt voor reactie!