Toon posts:

NEC of Toshiba laptop, of ...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een laptop voor office/internet-werk, waar ook films op kunnen worden afgespeeld - de laptop _moet_ dus een TV-out (s-video?) hebben, zodat ie de films op TV kan laten zien. Budget is maximaal 750 euro.

Ik kwam de volgende twee laptops tegen:

NEC C250 a 699 euro
- AMD Sempron 3000+
- 15" scherm TFT XGA
- 512 Mb DDR ram
- Onboard SiS M760GX integrated video
- 60 Gb HD

Toshiba Sattelite A100-534 a 749 euro
- Intel Celeron M370 1.5 GHz
- 15.4" Trubrite WXGA TFT scherm
- 512 Mb DDR2 ram
- ATI Radeon® Xpress 200M
- 60 Gb HD

Nu heb ik hierover drie vragen:

1. Welke zou jij nemen? Welke is "beter" (als je daarvan kan spreken)?

2. Weet je andere laptops die aan deze eisen (office/internet, DVD en divx kijken, TV-out) voldoen en goedkoper zijn dan 750 euro? P.S. Ze wil 'm graag in een winkel kopen en niet via internet, omdat ze dan makkelijk terug kan gaan als er iets mis mee is... :?

3. Wat ik heel vreemd vind, is dat de NEC laptop volgens mij mindere specificaties heeft (minder groot scherm, mindere graphics), maar op de NEC-website toch aan adviesprijs van ca 1000 euro meekrijgt, en de Toshiba op hun website slechts 671 euro! Hoe kan dit? Ook op internet zoekende zie ik die NEC steeds heel duur staan. Mis ik iets? Of is die 699 een koopje?

Bedankt voor reactie!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Toshiba zet prijzen zonder BTW op hun website. Bij alternate is er nu ook wel een leuke Toshiba aardig geprijst. Ze hebben ook een winkel regio rotterdam.

Toshiba Sattelite M70-122
- Intel Pentium M740 1.73 Ghz
- 15,4'' Trubite WXGA TFT
- 512MB DDR RAM
- Intel Onboard video 128MB shared
- 60GB 5400RPM hdd

Ligt met zijn 769 euro net wat buiten het budget, maar heeft als voordeel op de A100 een Pentium-M processor die wat beter voor de accuduur zijn over het algemeen. linkje

edit: als je bij Toshiba je laptop registreerde werd je carry-in garantie, pick-up en return garantie (1 jaar). Dus dan heb je ook geen probleem met terugmoeten naar een winkel.

[ Voor 17% gewijzigd door RonaldMade op 16-06-2006 21:15 ]

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zou zeker voor de Toshiba gaan, gezien de betere grafische kaart en het beedbeeldscherm.
Vooral dat laatste is best aardig als je films wil kijken.
Prijs lijkt OK

Verwijderd

Topicstarter
Beetje stom natuurlijk, maar nu mijn vriendin ziet dat je bijvoorbeeld een Asus A9T-5045H kan kopen voor honderd euro minder via internet, spreekt dat haar ook wel aan. De specificaties zijn hetzelfde als of beter dan de Toshiba, behalve de videokaart: SIS M661MX Integrated.
Maar daarmee kan je toch ook office/internet en films kijken??

Ook bij die Asus werkt een "2 jaar Pick up & Return garantie". Oke, met garantie en zo ben ik een complete n00b. Dusss... ze komen hem dan echt halen en gemaakt terugbrengen indien defect? Cool!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik heb geloof ik een toshiba a100-534 en ik vind dat het beeld dat uit de externe vga-uitgang komt tegenvalt in vergelijking met mijn desktop computer waarin een heuse x800 pro videokaart zit. Het beeld van mijn laptop is op de externe monitor (17" packard bell) een beetje bruin en licht.

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 16-06-2006 22:52 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Verwijderd

Topicstarter
bacterie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:50:
ik heb geloof ik een toshiba a100-534 en ik vind dat het beeld dat uit de externe vga-uitgang komt tegenvalt in vergelijking met mijn desktop computer waarin een heuse x800 pro videokaart zit. Het beeld van mijn laptop is op de externe monitor (17" packard bell) een beetje bruin en licht.
Ik heb het dan ook over de TV-out uitgang: S-Video. Ze gaat de laptop namelijk niet op een extern beeldscherm aansluiten denk ik, alleen maar via S-Video en SCART op een TV. Maar natuurlijk alleen als de SIS M661MX Integrated snel genoeg is voor films... weet iemand of dat zo is?

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 12:39
Als je batteryduur belangrijk vind.
De bugdet laptops hebben een 4cell accu rond de 40watt. De iets betere 6 of 8 cell (70watt).
Die gaat dus 2* langer mee.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:26:
Ik heb het dan ook over de TV-out uitgang: S-Video. Ze gaat de laptop namelijk niet op een extern beeldscherm aansluiten denk ik, alleen maar via S-Video en SCART op een TV. Maar natuurlijk alleen als de SIS M661MX Integrated snel genoeg is voor films... weet iemand of dat zo is?
Het beeld van de tv-out ziet er bij mij bruin en wazig uit. Maar het wazige kan misschien ook komen doordat de s-vhs-kabel die ik heb zo lang is. Ook is het zo dat het beeld niet het volledige scherm beslaat maar dat er zwarte randen omheen zittten. En of je het ding zo kunt instellen dat wel het volledige beeld wordt gebruikt weet ik niet. Ik heb de tv-out niet uitgebreid getest. En de videokaart zal wel snel genoeg zijn voor film lijkt me, elke lullige videokaart is snel genoeg voor film want het enige wat de videokaart hoeft te doen is 2d-beeld weergeven.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Verwijderd

Even over die pick up and return van Toshiba,

Het is inderdaad zo dat ze je laptop komen halen via een transportfirma, en ze brengen hem ook terug via die transportfirma.
Ik heb ook een Toshiba, en daarbij duurde het 3 weken voordat ik mijn laptop terughad, voor een, simpele, herstelling aan de netwerkkaart.

Nu vrees ik echter dat het niet veel uitmaakt of je het dan via een winkel doet, want die moeten waarschijnlijk ook dat opsturen naar dezelfde plaats.

Dus mijn conclusie is dat het echt niet uitmaakt of ze het komen halen, ofdat je het naar de winkel brengt
Pagina: 1