Lau schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:02:
[...]
... terug bij mijn eerste vraag: kan dat, en hoe makkelijk is dat ? en: heeft iemand daar ervaring mee?
phpshield ziet er uit als een programma wat regelrecht uit teletubbie-world komt, en legt helemaal niets uit over hoe het precies werkt. Ik persoonlijk snap dus niet hoe het werkt, misschien anderen wel ?
Some other PHP encoding systems do not use bytecode and it is very easy to reverse engineer their
protected scripts back to the original source code. With bytecode encryption, it is never possible to do
this as the original sourcecode has been completely removed from the protected file.
Als ik het zo lees, wordt je code omgezet naar een andere taal (zeg, machine-taal) maar nog wel te begrijpen voor een browser.
Om misschien een idee te krijgen (ook voor mezelf); het is volgens mij net als een DLL programmeren, deze compileren en de uitvoerende partij (in dit geval de web-bezoeker) 1 of 2 calls laten toestaan voor het uitvoeren van de DLL?
Ik weet niet al teveel van programmeren maar weet nog wel dat een x aantal "executables" niet via reverse engineering zomaar de source-code opleveren.
*edit*
Ach, in de manual wordt ook gesproken over het feit dat een loader jouw encrypted PHP uitleest, deze real-time uitvoert in memory-space maar op geen enkel moment de source kan laten zien alleen de resultaten (wat eigenlijk altijd gebeurt bij het uitvoeren van een PHP). Oftewel; de loaders zijn de EXE-files, je encrypted PHP zijn data-files en de uitvoer gebeurt via de EXE naar je browser.
[
Voor 22% gewijzigd door
MAX3400 op 16-06-2006 21:11
]