Toon posts:

P2P downloaden, overhit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb thuis een Sitecom WL-108 router. Deze valt vaker uit. Nu heb ik wat rondgezocht op GoT B) en ik weet nu dat dit door bv P2P downloaden komt. Ik dacht omdat dit soms heel veel verbindingen in één keer legt. Nu mijn vraag: Komt dit uitvallen doordat de router overhit raakt, of omdat hij niet zoveel verbindingen tegelijk aan kan? Als het door oververhitting komt, kan ik er toch gewoon een 80mm fan in monteren :Y) . Nog wat info:

De router verdeeld de internetverbinding over 4 desktops en 1 laptop.
De 4 desktops zijn allen bedraad en de laptop is draadloos.
Allen gebruiken de onboard NIC.
Als de router uitvalt, verliest hij zijn IP en inloggegevens, ingebouwde vuurmuur en opties behoudt hij wel.
Om hem na een uitval weer aan het werken te krijgen moet de setup worden uitgevoerd, waarbij de provider en inloggegevens ingevoerd moeten worden.

Als jullie nog extra info nodig hebben, vraag maar :X .

Alvast bedankt _/-\o_ .

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Sommige routers hebben een intern maximum aan openstaande TCP verbindingen die ze bijhouden. Vaak ligt dit ergens rond de 200 of 255 (28-1) verbindingen; en af en toe zorgt het ervoor dat een router erdoor crasht :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus van overhitten is geen sprake? En kan ik dan iets veranderen aan dat interne maximum :? . Ik ben niet zo goed met code O+ . Enigste code die ik ken is Delphi, en dan ook nog noobish }:O .

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 19:32:
Dus van overhitten is geen sprake? En kan ik dan iets veranderen aan dat interne maximum :? . Ik ben niet zo goed met code O+ . Enigste code die ik ken is Delphi, en dan ook nog noobish }:O .
Volgens mij past het dan gewoon niet meer in het geheugen van je Router. Niks aan te doen afaik :)

Verwijderd

Topicstarter
Naja, toch bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Nu weet ik tenminste dat ik er niks aan kan doen. Topic mag wel een slotje.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Niks aan te doen idd, behalve een degelijke router kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, geen geld voorlopig :7 .

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Tuurlijk is hier wel wat aan te doen.
In elk degelijk p2p programma kan je instellen hoeveel connecties je maximaal wilt gebruiken.
Je schroeft die aantal wat lager en kijkt of het dan wel goed gaat.
Nog steeds problemen... nog een lagere waarde proberen.. enz.. enz..

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
En dit moet je dan uiteraard bij elke computer op je netwerk zo instellen he :P niet dat als jij het max aantal gebruikt dat de rest dan niets meer kan doen omdat je router dan nog altijd over de nek gaat ;)

Wanna play?

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 08:23

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

kan je in je p2p programma geen maximum verbindingen in stellen? Anders moet je daar mee experimenteren.

*edit * Mr_Dark moet beter lezen :X

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Dark op 17-06-2006 22:01 ]

Pagina: 1