Ik heb hier net de felbegeerde pentium honderd van me pa binnen, die dienst gaat doen als internet/web server. Echter, nadat ik de systeemkast had opengeschroefd, om het eea te bekijken, zag ik tot mijn verbazing dat er geen fan op de proc zat, alleen een vrij robuuste koelvin. Is dit de regel bij p100's? En zou dit nog voldoende zijn, ook als de comp 24/7 aan staat?
Verwijderd
kan makkelijk, ik heb hier een amd k5 133 met een heatsinkje van o,4 cm hoog en een 30mm fannetje.
Is toch lekker man, zet je er een linux dostro op een floppy bij, geen HD erin. Sloopt de FAN uit de voeding en je server maakt geen enkel geluid meer!
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Da's niet waar... 'k heb een P100 gehad met standaard fan...Op vrijdag 26 januari 2001 18:58 schreef CB het volgende:
Ja alle pentium 1's hebben een koelribje en geen fan.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ik heb hier een P120@133 met enkel een (redelijk grote) koelrib. Werkt prima. Zorg er wel voor dat er een beetje frisse lucht langs die processor komt, de fan in je voeding zorgt daar wel voor.
hmm.. huisgenoot van me heeft er standaard wel een fan opzitten, en die is ook nodig ook!
Dat ding wordt echt typhusheet man!
Dat ding wordt echt typhusheet man!
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Oude Olivetti met P75 had gewoon passieve koeling.
Eerlijk gezegd had ik nog niet gehoord van een P1 zonder actieve fan. Tenminste ik heb ze nog nooit gezien. Alhoewel de P200 van HP (Vectra 5) ook geen fan OP de heatsink heeft. Maar daarentegen wel een vette fan in de voeding, die er boven hangt
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Heb hier nog een oude p90. En daar zit een groot koellichaam op (+/- 3 cm hoog) met daarboven op nog een vette fan.
En als ik hem eraf haal wordt hij ontiegelijk heet
En als ik hem eraf haal wordt hij ontiegelijk heet
Op m'n oude P66 zat er ook zo'n ventilator. Na aankoop bleek thuis dat die fan echt nodig was, want hij stopte er soms gewoon mee en daardoor hing Edit.com (!) en kwamen er allemaal rare tekens in een DIR listing. Terug naar de winkel, nieuwe fan erop en toen waren de problemen weg. Dus een goed werkende fan is toch wel nuttig om fouten te voorkomen.
Ik had op m'n P133 ook alleen een koelrib zitten zonder fan, maar hij werd wel warm.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1