[350d] Matglas schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik weet niet of het ook echt matglas heeft of een andere naam heeft, maar op het masglat (dus het stukje waar ook de AF punten op zitten) zit wat vuil. Tot nu toe heb ik het nog niet kunnen wegkrijgen met het blaasgalgje. Volgens de fotozaak in Maastricht waar ik toevallig vandaag was moest je daar niet aankomen en niet proberen schoon te maken.

Ik weet dat het niets uitmaakt voor de fotos die je schiet, alleen vraag ik me toch af of er een manier is om dat schoon te krijgen (zonder het glaasje te verwijderen wat ik ook wel eens hoor).

Hoop dat iemand mij wat wijzer maakt :)

(na zoekopdrachten krijg ik dus sensor cleaning en het matglas verwijderen, waar ik weinig mee opschiet. En omdat ik geen idee heb hoe het 'matglas' heet in het engels kan ik daar ook helaas niet op zoeken)

:D/-<

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

πŸ’©

"matte screen".

En veel meer dan een blaasbalgje is niet aan te raden. iig niet aanraken met je vingers.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 16-06-2006 19:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Zacht modelschilderkwastje pakken, punt ombuigen en schoonvegen maar :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je voorzichtig bent dan kan het geen kwaad het matglas aan te raken. Je AF lichtjes zitten er wel op vast, die kunnen bij teveel druk beschadigen. Een zacht kwastje zoals Neo al aangeeft zou geen probleem moeten zijn als je voorzichtig bent :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15ΒΊ ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

* MartijnGizmo gaat maandag ook maar eens op pad voor een zacht kwastje. :+

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nice, is gelukt met een kwastje en voor zekerheid nog nablazen met het blaasbalgje. Vraag me af waarom ze bij de winkel dan gezegt hebben dat je dat niet schoon krijgt. Maarja ben weer blij :) Bedankt!

handig als je veel mensen hebt die schilderen in de familie, kwastjes op voorraad, ook ongebruikt uiteraard ;)

:D/-<

Pagina: 1