Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
ik ga over een tijdje naar amerika en mijn ouders willen dat ik regelmatig sms.
Het probleem is dat ze in amrika een andere frequentie gebruiken en moet ik een telefoon daar kopen of huren.

Het huren is mijn te duur want dat kost 50€ per week. (ik zit er 6 weken)

Wat zouden jullie doen en als ik daar een mobiel koop kan ik dat zomaar en ook gebruiken??

Ik hoop dat er mensen reageren die ooit het zelfde probleem hadden.

alvast bedankt

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Je kan je NL mobiel meenemen als het een tri-band toestel is.

• Neophyte
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Dit had je heel makkelijk kunnen googlen.
Maar om je even op weg te helpen.

In Amerika wordt voor GSM telefonie de 1900Mhz band gebruikt.
Veel telefoons zijn tegenwoordig tri- of quad-band, dus als je begint met de kijken of jouw telefoon daarvoor geschikt is. De kans is groot, als het een beetje moderne telefoon is.

Senri no michi mo ippo kara

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
De hele nokia 40 series is zo een beetje tri band. Je MOET haast wel iemand kennen die nog zo een toestel heeft liggen denk ik. Zo veel mensen hebben een telefoon uit die serie gehad, kan je vast wel ergens lenen....

Dus lopend van 6610, 7210, 6100 tot aan ongeveer de 6230i en alles ertussen!

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

In Amerika zijn er op dit moment twee GSM-netwerken actief: Cingular (het voormalige AT&T Wireless) en T-Mobile. Deze netwerken werken op de 1900Mhz-band, en zijn dus te gebruiken met een gewoon Nederlands tri-bandtoestel. Het netwerk is voornamelijk actief in de grootstedelijke gebieden. Voor Cingular kun je hier checken of er coverage is in het gebied waar je heengaat, bij T-Mobile kan dat hier. Andere netwerken (Sprint/Nextel, Verizon Wireless, etc.) gebruiken de CDMA-techniek en zijn incompatibel met Europese telefoons.

Wil je je Nederlandse abonnement daar gebruiken, dan heb je dus zo'n tri-bandtelefoon (of een single band 1900Mhz-telefoon) nodig. De eerste neem je mee uit Nederland, de laatste koop je daar. Check wel even welk netwerk van de twee het voordeligst is, want de kosten kunnen anders flink oplopen.

Hoef je niet per se je Nederlandse abonnement te gebruiken, dan kun je daar gewoon een mobiel telefoonabonnement aanschaffen met een telefoon (en als je dan meteen een tri- of quadband koopt, dan is-ie later ook weer in NL te gebruiken). Let daarbij wel op: niet alle aanbieders bieden internationaal sms-verkeer aan, en als ze dat al doen, vaak niet naar alle providers in een land (Cingular doet het bijvoorbeeld naar alle providers in Nederland, behalve naar T-Mobile). Daarnaast betaal je in Amerika voor zowel het versturen als voor het ontvangen van SMS'jes, idem voor bellen. Wel is het allemaal goedkoper dan wanneer je met je Nederlandse abonnement naar huis zou SMS'en.

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
kan ik denk op sony website vinden of ik een triband heb? heb een T630.
Maar ik denk dat het het beste is om er daar 1 te kopen, dan werkt het altijd.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

eatualive schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:51:
kan ik denk op sony website vinden of ik een triband heb? heb een T630.
Maar ik denk dat het het beste is om er daar 1 te kopen, dan werkt het altijd.
Je had het beste eerst even kunnen kijken op de site om daar achter te komen. Je had met Google ook al zeer ver kunnen komen in je zoektocht (in het algemeen).

[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 16-06-2006 23:59 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.