[ITUNES] Gekochte muziek na reinstall?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Ik heb hier een aantal problemen met Itunes en een Ipod,
na wat gezocht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het nodig is Itunes te reinstallen.

Wat gebeurt er met de in de Itunes music store gekochte muziek na het opniew installeren van itunes? in hoeverre wordt die belemmerd door zijn DRM?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DRM zit aan je computer vast, niet aan je iTunes installatie. Je gedownloade nummers staan in My Documents (PC) of Home > Music (Mac), back die even up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet je muziek idd wel zelf backuppen. Na de herinstallatie van iTunes vraagt hij als je een ITMS nummer afspeelt 1x je apple id + wachtwoord om je computer opnieuw te authorizen. Daarna werkt alles weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Oke hartelijk bedankt,
Ik kon eigenlijk niks duidelijsk vinden op de site van Apple,

gaat om windows, en gaat om een probleem met iTunes, de iPod service ofzoiets,

beetje off:
Weet iemand toevallig hoe je kan zorgen dat die muziek die uit je iTunes verwijderd is, niet verwijderd wordt op je iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
superbartt schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:32:
Oke hartelijk bedankt,
Ik kon eigenlijk niks duidelijsk vinden op de site van Apple,

gaat om windows, en gaat om een probleem met iTunes, de iPod service ofzoiets,

beetje off:
Weet iemand toevallig hoe je kan zorgen dat die muziek die uit je iTunes verwijderd is, niet verwijderd wordt op je iPod?
Zorg er voor dat je synchronisatie uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb net een MacBook gekocht en had graag mijn aangekochte iTunes-muziek van mijn PC naar mijn MacBook gezet. Kan dit dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Jawel, je kan je muziek geloof ik voor maximaal 5 PC's autoriseren. Tevens kan je dan je PC weer de-autoriseren zodat je er niet op achteruit gaat.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Mous- schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:35:
Jawel, je kan je muziek geloof ik voor maximaal 5 PC's autoriseren. Tevens kan je dan je PC weer de-autoriseren zodat je er niet op achteruit gaat.
Mooi dan, zal ik eens moeten uitzoeken hoe ik die autorisatie wijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

http://www.apple.com/supp...musicstore/authorization/

Beste is denk ik in jou geval om al je muziek op de computer even in een andere map te zetten. (En misschien door een ander tooltje de muziek van je iPod te halen indien nodig.)
Dan iTunes eraf gooien (Alle bestanden wissen ala library bestanden, etc...), en opnieuw installeren en nieuwe library map toewijzen.

En al je muziek weer toe te voegen aan iTunes. De nummers die je hebt gekocht kun je ook gewoon meenemen, want zodra je de nieuwe iTunes hebt zal hij om je Apple ID en Wachtwoord vragen en je nieuwe iTunes authorizen. En dan gewoon je iPod er weer aanhangen en die zal melden dat dit een nieuwe library is en vragen om de iPod bestanden te wissen. (Dit kan je ook doen door zelf met de iPod updater aan de gang te gaan.)

Je kan je bestanden ook voordat je naar andere computer/nieuwe install gaat de-authorizen. Enkel zal je als er dan aan een iTMS bestand geen authorization meer hangen. Maar er blijft hij nog wel aan een ID aanhangen.
(Ik heb dit ook een keer gedaan en geen problemen gehad. (Enkel komen de bestanden die ik toen heb ge-de-authorize niet meer onder "Purchased" te staan.))

iTunes link: [url=itms://phobos.apple.com/accountSummary]View Account Information screen & Review authorization count[/url]

[ Voor 22% gewijzigd door T-Junkie op 16-06-2006 23:24 ]

Pagina: 1