Toon posts:

Meer gebruikers met problemen Speedlinq bellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 1 1/2 maand een speelinq abbo 5120via babyXL. Nu heb ik er ook voor gekozen om er voIP bellen pakketje er bij te nemen voor 4,95 per maand. Het internet werkt in principe goed alleen het bellen is echt zeer instabiel. Vaak ben ik gewoon niet door anderen te bereiken terwijl ik zelf wel kan bellen. Als ik het modem uit en weer aan zet is het een half uurtje redelijk (maakt niet uit of ik dan wel of niet internet)en daarna begint de ellende weer. Alles is correct aangesloten en zoals ik zonet al zei werkt het internet stabiel op 600 kb/s. er is een Zyxel 2602-r61 modem bijgeleverd. Ik heb de firmware inmiddels geupdate naar de laatste versie die op de zyxelsite staat. Maar helaas nog geen verbetering. Heb de helpdesk ook al gebeld (voor €0,70 per minuut!!) en die houden me een beetje aan het lijntje dat het na de door hun nog uit te brengen firmware beter moet gaan werken. Ik heb er echter niet zo'n vertrouwen meer in :'(
Hebben meer mensen dit probleem, en eventueel ook al opgelost?

Ik heb firmware versie ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.3) | 03/13/2006

Misschien weet iemand nog een nieuwere ergens te vinden?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Hier, zet deze firmware eens in je je modem (even de tekst file lezen).

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602R-61-Analoog/

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, Thanx voor die firmware! I-net werkt nu stabieler heb ik het id alleen ik krijg de VOip dienst niet aangemeld :'( Lampje van VOip op modem gaat ook niet branden, en heb alle instellingen via de voice wizard ingevoerd. SIP nummer en WW kloppen allemaal. Gebruiken BBnet en babyXL verschillende instellingen voor VOip?? Ben wat aan het googlen maar word er niet veel wijzer uit. Vermoed dat ik het eventueel in de advanced settings moet zoeken maar weet niet wat ik moet wijzigen :/ Iemand nog een helder id?

• bjck
Maag eens screenshots van je SIP1 en Advanced instellingen/pagina zoals je ze nu hebt.

Is het adres van de sip-server: sip.telefoniedienst.nl toevallig?

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 17-06-2006 17:21 ]

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een Speedtouch 706 met Speedlinq internet + bellen. Het bellen via speedlinq heb ik nog niet kunnen testen. Heb pas 1 dag internet. Ik heb mijn budgetphone sip account geprobeerd met de Speedtouch, de kwaliteit ervan is goed voor zover ik kan beoordelen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pvanderlinde/pics/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pvanderlinde/pics/thumb2.jpg
Volgens mij staat alles op de standaard waarden na een modem reset. Ik weet zo niet wat de SIP instellingen voor speedlinq (babyXL) moeten zijn. Zijn dit de screenshots die je moet hebben?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
zx9r_mario schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:21:
Ik heb een Speedtouch 706 met Speedlinq internet + bellen. Het bellen via speedlinq heb ik nog niet kunnen testen. Heb pas 1 dag internet. Ik heb mijn budgetphone sip account geprobeerd met de Speedtouch, de kwaliteit ervan is goed voor zover ik kan beoordelen.
Huh?! Toen ik de helpdesk contacte en melde dat ik wel een speedtouch wilde hebben vertelde men mij een verhaal dat de speedtouch nog niet volledig was getest en dat ze een goede werking niet konden garanderen. Rare jongens bij speedlinq :)

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:16:
Maag eens screenshots van je SIP1 en Advanced instellingen/pagina zoals je ze nu hebt.

Is het adres van de sip-server: sip.telefoniedienst.nl toevallig?
Alles staat op 127.0.0.1 en alle poorten staan op 5060. Ik snap niet dat die SIP instellingen niet op de speedlinq site te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de instellingen van tiscali via onderstaande link gebruikt, en dat werkt goed! Nu hopen dat alles stabiel blijft werken :)

Oh ja kies de eerste optie "Tiscali Telefonie zonder Tiscali modem"

http://www.tiscali.nl/hel...question=SIP&x=0&y=0#faq1

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 19:22 ]

• bjck
Speedlinq levert telefonie samen met BaByXL zo te zien, dus verder kan je 'afkijken' bij Tisccali inderdaad 8)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm volgende probleem. Als ik na een uur probeer de Voip lijn te bellen krijg ik de voicemail stem terwijl de lijn wel gewoon vrij is. Bel ik daarna met de Voip lijn naar mijn mobiel dan gaat de mobiel wel over. Als ik vervolgens na de uitgaande call met mijn mobiel de VOip lijn bel gaat de Voip lijn wel over. Echt heel vaag. Lijkt wel of het iets met een time out temaken heeft oid. enig id in welke settings ik eventueel hiervoor kan aanpassen?

• bjck
Stond je status nog wel op 'registered' toen je niet meer bereikbaar was?

En welk type toestel heb je?

Verwijderd

Hallo,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb 1,5 maand geleden het modem (Zyxel 2602r-61) thuis gestuurt gekregen. Ik heb deze toen aangesloten en met mijn gebruikersgegevens die ik van Speedlinq gekregen hadt ingestelt. Bij mij ging het voip lampje niet branden, het modem maakt dus geen contact met de centrale. Het internet werkt trouwens wel goed. Ik heb hier contact met de helpdesk over gehad en hun zijn hier eerst mee aan de slag gegaan en hebben dit aan hun 2de lijns helpdesk doorgegeven. 1 week later had Speedlinq op mijn voicemail ingesproken dat ik een ander nummer moest proberen, ook dit werkte niet. Ik dus weer de helpdesk bellen en toen zeiden ze dat het aan de firmware ligt, ik moet nu dus in de gaten houden wanneer er een nieuwe firmware online komt. Deze firmware moet afkomstig zijn van Tiscali en ook op hun site komen te staan. Tot nu toe (2 weken later) staat er nog niets op hun site. Ik heb contact gehad met Tiscali en hun zeiden dat ik de MS7b3 firmware op http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227#faq4228 moet hebben. Alleen is deze firmware voor het Zyxel 2602H/HM modem (dus niet die van mij). Het modem wil deye firmware ook niet installeren en geeft de melding dat deye fout is.
Ik heb tot nu toe vanalles geprobeerd, de sip instellingen van Tiscalie, firmware van Zyxel zelf.
Heeft misschien iemand hier nog een idee? Anders ga ik maar weer de helpdesk van Speedlinq bellen :r

Gr Dani

Verwijderd

Hallo,
Heb net nog maar een keer gebeld met de speedlinq helpdesk. Tiscali had volgens hun vertraging opgelopen met hetz maken van de firmware dus gaan ze mijn modem nu omruilen. Hoop dat dit gaat helpen. Krijg nu een speedtouch 706 of 716 toegestuurd.

Gr Daniel

Verwijderd

Topicstarter
Net de helpdesk van speedlink gebeld, krijg een een speedtouch 706 toegestuurd. Ben benieuwd. Als het beter werkt laat ik het wel weten. :/

• Nosig
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 02:46
Ik heb exact dezelfde problemen. Met de originele firmware van het modem (2602R-61) van speedlinq was mijn VOIP verbinding na een aantal uren uit terwijl internet het nog prima deed. Speedlinq gebeld, daar vroegen ze me of ik de laatste firmware al had geprobeerd, waarna ze me verwezen naar de Tiscali site. De firmware daar was echter van een ander zyxel modem, waarna ik na een beetje googlen op de link van demon kwam.

Met de firmware van demon ging het beter, ik kan nu continu uit bellen zonder problemen. Alleen ben ik na enige uren (soms langer dan een dag) niet meer te bereiken, ondanks het feit dat ik wel uit kan bellen. Modem uit-aan zetten lost dat (tijdelijk) op...

Vandaag voor bijna 30 euro aan de helpdesk besteed (lang in de hold ook), daar willen ze echter mijn probleem niet oplossen omdat ik niet de originele firmware heb en omdat de initiele verwijzing naar een niet goedgekeurde firmware niet is vastgelegd door de vorige helpdesk medewerker (die dat niet had mogen doen). Dus ik moet de originele firmware weer laden (ondanks het feit dat ik weet dat die het nog slechter doet), maar zij weten niet waar ik die zou kunnen downloaden 8)7. Daarna pas kunnen ze mijn klacht / modem in behandeling nemen en (eventueel) een nieuw / ander modem sturen.... zucht...

Als iemand op één of andere manier de originele firmware (.bin) uit zijn/haar modem kan toveren hoor ik het graag (dat zou versie V3.40(AJI.0) moeten zijn).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:35:
[...]
Alles staat op 127.0.0.1 en alle poorten staan op 5060. Ik snap niet dat die SIP instellingen niet op de speedlinq site te vinden zijn.
Dat doen die vieze vuile assholes van Speedlinq expres zodat je vroeg of laat de helpdesk gaat bellen. Bij iedere ISP staan dergelijke gegevens in de FAQ, maar nee, niet bij Speedlinq meneer ! Ik heb exact dezelfde problemen met All-In 4/1 van BabyXL: wel kunnen bellen maar niet gebeld kunnen worden (na een tijdje). Ik bedoel, het werkt even, en dan ineens weer niet? Wat gaat er dan toch steeds mis aan die kant? Doen ze dit nou opzettelijk of zo? er voor zorgen dat je helpdesk gaat bellen a 70 ct p/m??? Daarom kun je wel altijd bellen, maar niet gebeld worden (dus naar/door de helpdesk). Het zijn een stelletje gore oplichters als je het mij vraagt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 14:48 ]

• turbodj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:49
Ik heb sins een kleine maand een 20Mbit lijn van Speedlinq over BBned incl. Speedlinq bellen. Het internet gaat als een trein maar ik krijg met geen mogelijkheid het bellen aan de praat. Heb al van alles geprobeerd qua instellingen (voor zover ik er bekend mee ben).

Ik krijg wel een kiestoon, maar kan niet bellen of gebeld worden. Als ik in de config van het modem (Allied Data 1616-2P) kijk staat bij de status van Voipfxs0 Unregistered. Ik heb alle stappen van de handleiding cd gevolgd maar die lijkt niet te kloppen met wat ik in mijn modem kan kiezen.

ik heb ook al geprobeert de config file van het modem van een vriend van me in mijn modem te laden, helaas is er een heel klein verschil tussen de modems en lukt dit niet. ik denk dat Speedlinq een verkeerde config file in het modem gezet heeft en ik daardoor de instellingen niet kan doen zoals ze in de handleiding staan.

ik zou volgens de handleiding bij Quick Start voor ADSL + VoIP moeten kunnen kiezen en vervolgens de gegevens (un, ww etc) moeten kunnen ingeven. ik kan hier wel kiezen voor DSL met VoIP, maar kan verder niets ingeven. Wel kan ik wat instellingen doen in het VoIP menu van het modem, maar hier heb ik te weinig kaas van gegeten om te weten welke instellingen de juiste zijn enzo.

Ik heb ook geprobeert de recentste firmware van Allied Data zelf in het modem te zetten, maar ook dan krijg ik alleen het ADSL aan de gang.

Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Of een juiste config file misschien?

Onze "vrienden" van Speedlinq reageren niet op mail en € 0,70 cent de minuut doe ik alleen als ik er echt niet uit kom.

Alvast bedankt.

Verwijderd

ik heb meer dan genoeg van speedlinq :( ze reageren niet op de aangetekende brieven de helpdesk zitten meer kleuters dan mensen die de oplossingen op kunnen heffen
ik betaal al ruim 8 maanden dubbele rekeningen aan kpn en speedlinq bellen en dat nog maar in october jl mijn nummer geporteerd is :( ik heb er meer dan genoeg van
opz eggen ?? ja uiteraard ipv februari 2008 me tekunnen overstappen laten ze me pas "gaan "op 390 april 2008
stelletje asos zijn het
ik heb met mobiel moeten bellen omdat mijn vaste lijn er uit lag voor ruim 2 weken en dat geintje kostte me 150 euro ik moest maar de volgende dag terug bellen ondanks de belofte mij te bellen
nee speedlinq kots lijn ik vind eht een groot schandaal en heb het nu bij mijn advocaat gelegd die mag het verder op gaan lossen

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat een frustratie zeg. Ik hoop alleen dat je het leesbaarder kunt maken, zodat het ook enigszins wat toe te voegen heeft aan deze discussie? Misschien is dit meer iets voor het grote speedlinq topic. Maar ik vrees dat de discussiewaarde van jouw post aan de lage kant is.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1