Nieuwe printer, Officejet of Laserjet?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Hallo,

Ik ben mij momenteel aan het zoeken naar een nieuwe printer. Mijn interesses gaan uit naar HP aangezien ik daar tot nu toe altijd wel goede ervaringen mee heb gehad. Het is voor een klein kantoor met zo'n 600 prints per maand. Het ding moet (zeker) de volgende functies hebben:
  • kunnen printen, kopieren, faxen & scannen.
  • Ethernet aansluiting, zodat iedereen kan printen via het netwerk.
  • 2 lades, 1 voor gedrukt a4 en 1 voor normaal a4
  • Mag zo rond de 800-900 euro kosten.
Ik heb de wizard op de HP site uitgevoerd en hier kwamen de volgende modellen naar voren:
  • HP Officejet 9120 printer/fax/scanner/copier (C8143A)
  • HP Officejet 9130 printer/fax/scanner/copier (C8144A)
  • HP Color LaserJet 2840 all-in-one (Q3950A)
Ik was benieuwd naar gebruikerservaring van anderen van 1 van deze 3 machines en eventueel naar alternatieven.

Alvast bedankt.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 09:15
Een goed aandachtspunt bij de aankoop is de kostprijs van de toners (en hoeveel pagina's er mee geprint kunnen worden). Met 600 pagina's per maand heb je toch al gauw om de maand een nieuwe toner nodig, dus kan financieel flink schelen. Ook de verkrijgbaarheid van de toner is een goed punt.

Ik heb zelf goede ervaring met de Epson c1100 (is ook een netwerk en een all-in-one versie van).

[ Voor 4% gewijzigd door Invisible_man op 16-06-2006 17:33 ]

• DeepFreeze.NL
:X

[ Voor 100% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 19-06-2006 20:38 ]

Verwijderd

netwerk aansluiting ff achterwege laten soms kost dat 200€ meer bij een printer tewijul je voor 50€ een printserver hebt

• DeepFreeze.NL
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:29:
netwerk aansluiting ff achterwege laten soms kost dat 200€ meer bij een printer tewijul je voor 50€ een printserver hebt
Ik heb er al eens eerder wat over gelezen, ik zal me er inderdaad eens in gaan verdiepen.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb ervaring met de HP 2840, zeer mooie printkwaliteit, ook voor foto's.

Heeft 2 ingangsladen, print zeer snel eens vertrokken. Heeft 4 toners van elks 80 euro ongeveer, met elke toner doe je 4k paginas, met de drum 8k als ik me niet vergis.

Is wel een groot en lomp ding, weet niet of dat voor je uitmaakt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:29:
Onzin. In ieder geval niet bij HP. Mijn color laserjet 2600N kostte 350 euro. Dus jij wil beweren dat een versie zonder netwerk 150 kost?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DeepFreeze.NL
Grote maakt opzich niet zo heel veel uit, wel zou het lekker zijn als dat ding niet teveel herrie geeft.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:25

Bud_s

Team Anticimex & Lock

2 vraagjes :

Hoeveel kleur wil je printen (ivm kosten tov. monochroomlaser)
moet het perse 1 apparaat zijn ?

Vaak adviseer ik een simpel all-in-one inkjet ding, en een klein laserprintertje met extra bak

Je hebt dan de snelheid en lage prijs per pagina van de laser, en als je eens een fotootje wil printen geeft een inkjet toch een veel betere kwaliteit dan een kleuren laser. Het grote nadeel is uiteraard dat je 2 apparaten hebt.

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:34:
[...]
Onzin. In ieder geval niet bij HP. Mijn color laserjet 2600N kostte 350 euro. Dus jij wil beweren dat een versie zonder netwerk 150 kost?
mijn samsung clp 510 koste 300€ maar een netwerk unit kost 150€ extra

• DeepFreeze.NL
We hebben momenteel een HP 1100PSC (print, scan, copy) maar die heeft het al praktisch begeven.
Dat kwam voornamelijk doordat het dingetje de druk niet aankon van zo'n 600 a4's per maand. Wij zijn dus opzoek naar iets wat geschikt is voor een klein bedrijf en het wel goed aankan. Wij willen niet 3 verschillende apparaten voor fax, kopieren, scannen en printen, dus het moet een AIO zijn.

Voornamelijk is het Z/W wat we printen, maar af en toe ook wat in kleur. vaak zijn dat formulieren enzo.
Geen foto's en dergelijke.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:45:
[...]

mijn samsung clp 510 koste 300€ maar een netwerk unit kost 150€ extra
Generaliseer alle laserprinter fabrikanten dan niet zo.
DeepFreeze.NL schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:46:
Voornamelijk is het Z/W wat we printen, maar af en toe ook wat in kleur. vaak zijn dat formulieren enzo.
Geen foto's en dergelijke.
Dan zal je je aan zo'n HP 2840 geen buil kopen. De gemiddelde huis-tuin-keuke laserjet is niet zo best @ high-res photo's
Bud_s schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:39:
Je hebt dan de snelheid en lage prijs per pagina van de laser, en als je eens een fotootje wil printen geeft een inkjet toch een veel betere kwaliteit dan een kleuren laser. Het grote nadeel is uiteraard dat je 2 apparaten hebt.
De eisen die TS stelt kunnen makkelijk opgevangen worden door een all-in-one HP color laserjet. 2 apparaten zou ik overigens nooit aan iemand adviseren. Da's toch onhandig?

[ Voor 94% gewijzigd door Gunner op 19-06-2006 21:05 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 09:15
Generaliseer alle laserprinter fabrikanten dan niet zo.
HP is dan eerder de uizondering op de regel. Niet alleen Samsung vraagt iets van 150 euro meer voor een 'N' achter het typenummer, Epson en Canon doen dit net zo zeer.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
Gunner schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:01:
2 apparaten zou ik overigens nooit aan iemand adviseren. Da's toch onhandig?
Wat is daar onhandig aan? Wij printen iets minder dan 600 pagina's per maand. Ik denk een 400. Dikwijls zitten er dossiers tussen, waar redelijk wat kleurentekeningen tussenzitten, die we eigenlijk niet in kleur moeten zien.
Wij hadden een deskjet 800 en zoveel denk ik, en die kleurenvullingen vlogen erdoor, en we gebruikten die voor niks. We hebben nu een laserprintertje van hp gekocht, en alles gaat standaard naar deze printer. Als we kleur willen, moeten we maar een andere printer kiezen... Na 8 maanden is onze aankoop er bijna uit...

Een 2e mogelijkheid is natuurlijk om alle clients zo in te stellen dat ze altijd zwart-wit afprinten, en enkel kleur gaan afprinten als het echt nodig is, en dus zelf ingesteld is. Anders gaan de kleurentoners nogal gaan, en zul je snel weten wat die dingen kosten...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kick, ik hoop dat iemand mij kan vertellen of de HP 2840 waar de TS het over heeft ook onder Windows 95 werkt. Het staat niet vermeld op de HP-site, maar hij werkt wel onder 98 SE en NT4.0, maar ik vroeg me dus af of het dan ook mogelijk is om hem werkend te krijgen onder 95. Ik moet hem nl. bij iemand installeren die nog op een laptopje uit het jaar nul werkt, waar 95 op staat. En hij wil per sé een kleuren laserprinter met netwerk, scanner, copy en fax. Dit leek me de enige (betaalbare) oplossing, alleen het enige probleem is dus de compatibiliteit met 95. O ja, hoe werkt die fax precies? Want er zit geen RJ-11 op het apparaat toch?

• DeepFreeze.NL
oli4100 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:08:
Kick, ik hoop dat iemand mij kan vertellen of de HP 2840 waar de TS het over heeft ook onder Windows 95 werkt. Het staat niet vermeld op de HP-site, maar hij werkt wel onder 98 SE en NT4.0, maar ik vroeg me dus af of het dan ook mogelijk is om hem werkend te krijgen onder 95. Ik moet hem nl. bij iemand installeren die nog op een laptopje uit het jaar nul werkt, waar 95 op staat. En hij wil per sé een kleuren laserprinter met netwerk, scanner, copy en fax. Dit leek me de enige (betaalbare) oplossing, alleen het enige probleem is dus de compatibiliteit met 95. O ja, hoe werkt die fax precies? Want er zit geen RJ-11 op het apparaat toch?
Inmiddels heb ik ook de HP Color LaserJet 2840 gekocht. Mooi dingetje!! Ik weet alleen niet of het op Windows 95 werkt, maar als dat op de HP site staat neem ik aan van wel. Wat betreft het faxen; Er zit wel een RJ11 aansluiting op. Het is dan gewoon simpelweg de kabel erin en je kan faxen met dat ding (Geen software voor nodig).

Edit: Ik lees net dat het juist niet op de HP site staat :X. Maar windows 98 komt erg veel overeen met 95, dus het lijkt mij dat dat geen problemen zal geven.

[ Voor 6% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 26-09-2006 19:56 ]

• oli4100
  • Niet online
DeepFreeze.NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:54:
[...]

Inmiddels heb ik ook de HP Color LaserJet 2840 gekocht. Mooi dingetje!! Ik weet alleen niet of het op Windows 95 werkt, maar als dat op de HP site staat neem ik aan van wel. Wat betreft het faxen; Er zit wel een RJ11 aansluiting op. Het is dan gewoon simpelweg de kabel erin en je kan faxen met dat ding (Geen software voor nodig).

Edit: Ik lees net dat het juist niet op de HP site staat :X. Maar windows 98 komt erg veel overeen met 95, dus het lijkt mij dat dat geen problemen zal geven.
Okee, hij heeft dus een RJ-11 én een RJ-45? Vreemd dat ze dat niet op de site zetten bij HP :? Maar dat is wel handig. Maar ik moet wel zekerheid hebben over de compatibiliteit, ik kan moeilijk tegen deze persoon zeggen na het bestellen van een apparaat van 800E dat ie toch niet helemaal werkt met zijn pc 8)7 Ik ga kijken of ik ergens HP kan contacteren erover.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als er een fax én een netwerk aansluiting op zit lijkt het me logisch dat er een RJ-11 én RJ-45 opzit?

• oli4100
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:04:
Als er een fax én een netwerk aansluiting op zit lijkt het me logisch dat er een RJ-11 én RJ-45 opzit?
Ja idd, maar als dat niet specifiek bij de aansluitmogelijkheden vermeld staat vind ik dat toch wel vreemd. Maar goed, ik ga er van uit dat hij dus een fax aansluiting heeft.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb de specs pagina even opgezocht en daar stond het idd niet.

Pagina: 1