[TV-Tuner]MCE geeft aan dat tuner niet werkt

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 14:43

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Lieve mensen

ik heb een vreemd probleem met mijn Asus A7j laptop. Het volgende.

Sinds vandaag na lange tijd niet gebruikt te hebben geeft mijn Media center aan dat hij de TV-uner hardware niet geinstalleerd is. okey, heel jammer. het volgende heb ik geprobeerd.

- Bij apparaatbeheer gecontroleerd en de TV-tuner kaart daar schijnt te werken. Hierbij actie ondernomen de TV kaart uit te schakelen, en weer in middels apparaatbeheer.

Het werkte nog niet. Goed. via apparaatbeheer de tuner helemaal verwijdert, en opnieuw toegevoegd met de installatie CD-rom van de asus notebook.

Nog niet. Gekeken in MCE en kwam daar na troubleshooters niet verder dan de info " installeer de tuner opnieuw

Ik wil proberen een format van m' n lap te vermijden, heeft iemand misschien nog een suggestie?

De Tuner is volgens apparaatbeheer een Avermedia Hybrid h/w MPEG M115
alvast bedankt

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
werkt ie wel met een ander progsel?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb met mijn Media Center (weliswaar geen laptop) dat probleem ook weleens. Ik heb gemerkt dat als ik de tuner eerst aanspreek via VLC dat ik dat probleem niet meer heb. Wellicht dat dat bij jou ook helpt?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Een ander progsel? heb je misschien suggesties?

als je me vertelt wat de term VLC inhoudt ben ik meer dan bereid om antwoord te geven. ;)

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 18:03
MCE 2005 Hardware list
http://www.microsoft.com/...r/partners/directory.mspx

Denk dat je hardware niet wordt ondersteund door MCE

[list]
E506 (CardBus, Hybrid DVB-T and ...)
XC-MPEG Dual TV, M1A2 (PCI, Dual ...)
M038 (USB2, HW mpeg, NTSC/PAL/SECAM)
M187 (PCI, NTSC/FM, with 3D Comb ...)
Hardware MPEG CardBus TV E502 (...)
H/W MPEG Card , M105(mini-PCI, ...)
A800 ( USB2, HDTV DVB-T )
H/W MPEG TV Tuner Card (M183)
BDA ATSC TV Tuner Card (A180)
H/W MPEG TV Tuner Card (M150)
Hardware MPEG Card (A169)
Hybrid DVB-T/PAL TV Tuner(A16A)
Hardware MPEG Card M17S (...)
H/W MPEG Card, M113 (PCI, NTSC, ...)
[/list]

toch wel:
http://www.averm.co.uk/avermedia/aver/products_odm_M115.asp
Supporting Windows OS Windows® XP//XP MCE 2005

[ Voor 10% gewijzigd door Pascal op 17-06-2006 17:15 ]

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
maar hij heeft het voorheen wel gedaan, dus dat kan het niet zijn.

op m'n installatie cd staan drivers voor de m113 en de m115, hij installeert alleen met de m115 drivers, bij de andere krijg ik een error dat installation failed is.

Maar, een ander progje voor tv tuners zou zijn?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 22:36

Guldan

Thee-Nerd

Heb je hem ook al een keer helemaal uit het apparaat beheer gegooid.. Daarna opnieuw opgestart. Tv tuner laten installeren. Windows MCE tv tuner setup uitvoeren en dan weer proberen? dat hielp bij mij ook wel eens.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
shifty schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:04:
Een ander progsel? heb je misschien suggesties?

als je me vertelt wat de term VLC inhoudt ben ik meer dan bereid om antwoord te geven. ;)
Videolan, een playpack prog

http://www.videolan.org/vlc/

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
herinstalleren via apparaatbeheer mocht ook niet baten, ik heb recovery cd gedaan en nu werkt ie wel. Behoorlijk omslachtig, maargoed..

indien het progje videolan werkt zal ik nogreplyen, enkel alleen als bovenstaand probleem zich voordoet

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
We zijn een jaar verder, en het probleem lijkt dus alleen maar opgelost te kunnen worden door een recovery te doen. Daar heb ik absoluut geen zin in, maar de asus technical support lijkt ook niet de beroerdste, maar zijn dat wel, en raden ook al een recovery aan.

ik inmiddels gepoogd alle drivers die enigzins relevent of op internet te vinden waren te koppelen, en ze koppelen ook wel, maar nog steeds werkt de tuner niet.

Ik wil hiermee vragen, is iemand in het bezit van de asus A7j notebook? zoja, herkennen jullie dit probleem? of is er iemand die tevens mediacenter bezit, desnoods met andere hardware die ook tegen dit soort tunerproblemen aanstuit?
Pagina: 1