[MSI 915 Neo2] Onboard geluid ontbreekt

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:47
Nou wil ik best toegeven, dat ik veel stappen in eens heb gedaan, maar het zou toch allemaal moeten kunnen:
Een Asus 7600GT PCI-e erin gezet,
een Maxtor 80GB SATA erin gezet,
windows volledig opnieuw geinstalleerd (op de nieuwe SATA schijf).
Heb alle drivers van mijn moederbord (MSI 915G Neo2) geinstalleerd, behalve de C-Media Azalia drivers, want die kan ik niet installeren, omdat hij geen audio device heeft gevonden. Wel vindt hij een onbekend PCI apparaat (terwijl ik geen PCI erin heb zitten). Voor dit alles had ik natuurlijk wel geluid. Heb ge'got en ge'googled, ben zo ook op het forum van MSI terecht gekomen. Maar de tips die daar werden gegeven (schakel niet gebruikte controllers (Firewire bijvoorbeeld) uit) en trekt achter de kabeltjes uit, gooi het PCI apparaat weg en start opnieuw op, werkte allemaal niet.

Nu keer ik me dus tot de echte professionals.. jullie..

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kun je niet gewoon op de website van MSI de nieuwste driver downloaden en het daarlangs proberen?

Of het onbekende PCI apparaat verwijderen uit je hardware lijst, dan de driver cd pakken en dan proberne te installeren.
Succes! :)

Welke Windows XP gaat het over trouwens?
Met SP2 of zonder?

• fredmanders
Heb al veel geprobeerd, ik kan geen enkele driver installeren, want hij geeft meteen de foutmelding kan geen apparaat vinden.. Heb nu nog even verder geexpirimenteerd en in mijn fresh install van vista eens geprobeerd. En ben nu naar de standaard muziek aan het luisteren (Beethoven). Dus het probleem is toch software matig en ligt bij XP, maar ik kom in mijn eentje er toch niet uit.

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
Mogelijke oplossing, vond ik ergens op google
first things first.
Remove all the PCI cards that you have. Including Network and modem etc.
disable the onboard sound that you have ( AC'97 ) .
boot to the safe mode and goto the device manager. You will see all the installed drivers. Uninstall everything under sound and multimedia.
(Right click uninstall)
reboot normally. Do not enable the sound on the mobo or install any PCI cards as yet.
download the drivers from the MSI website.
now goto the bios. reset bios defaults and clear nvram. audio shoud be enabled automatically (Just check and confirm)
When u start windows you will get a pop up new hardware found. Install the new drivers. Reboot.
everything should be fine now.

• fredmanders
Helaas, geprobeerd, maar er komt geen pop-up voor nieuwe hardware. Wel nog steeds een onbekend PCI apparaat (terwijl er geen meer in zit) en nu helemaal geen sound of multimedia apparaten meer.. Die ik verwijdert heb in safe mode, komen ook niet meer terug..

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Heb dit bord ook gehad en herken het. Standaard staat bij dit bord de instelling in je BIOS op AC97 ipv Azalia. Als je dit veranderd, kan je waarschijnlijk wel je geluidskaart installeren.

• fredmanders
Ik zet hem altijd op Azalia, heb hem op beide al uitgeprobeerd. Maar het vreemde is dat windows vista hem wel herkent en XP ook voordat ik een graphische kaart en sata schijf erbij plaatste..

• fredmanders
Heb het werkend! Ondanks het feit dat de nieuwe en ook minder nieuwe drivers van de site het niet deden. Werkte het opeens wel als ik de bijgeleverde CD gebruikte. Moet ik zorgen dat ik die nooit kwijtraak!
Bedankt voor de tips!

Pagina: 1