AP web configurator niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:14

Wish

ingwell

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Zyxel Prestige router, via UTP kabel verbonden met Belkin Wireless G Range Extender/Access Point, model FSD7130. 2 wireless enabled client pc’s.

Het verloop van het drama speelt zich als volgt af:

1. Eerste installatie Het AP is wel zichtbaar in de client PC als wireless netwerk, maar connecten gaat niet.
Dit blijkt te maken te hebben met het feit dat het standaard fixed ip-adres (192.168.2.1) in het AP niet in dezelfde range ligt als die van de router (162.61.XXX.XXX)
Het vaste IP adres van de AP aangepast om te vallen binnen de IP range van de router, en een nummertje gekozen boven het DHCP Start IP van de router.
Het wireless netwerk is nu onbeveiligd, maar de client PCs kunnen connecten. Vreugde.

2. Configureren van WEP beveiliging. Dit gaat goed op het AP en 1 client PC, maar de andere client krijg ik niet aan de praat. Tijd om even te slapen.

3. Wakker en tijd voor verandering van tactiek. In plaats van WEP, ga ik WPA gebruiken, nog beter ook. Maar… ik weet het adres niet meer van de webconfigurator. In alle haast de verkeerde pagina gebookmarked denk ik. Ik weet wel waar ik moet beginnen, en begin in de browser alle nummertjes in de range tot 162.61.XXX.255 in te vullen. Behalve saai is dit ook niet succesvol.

4. Wel weet ik inmiddels hoe ik de Belkin een “harde reset” moet geven zodat hij terug komt op de fabrieks instellingen. Dit doe ik, met als gevolg dat de WEP beveiliging is verdwenen, en beide client PC’s kunnen connecten. Maar! Het vaste IP adres van het AP wordt niet gereset blijkbaar naar de defaults. Dit betekent dat ik nog steeds niet bij de webconfig van het AP kan.

5. Zoek op internet en GoT

6. 2 oplossingen worden aangedragen voor dit probleem: IPScan installeren en runnen, en hetzelfde voor NetStumbler.

7. IPScan geeft noch voor de 192.168.2.1 – 192.168.2.255, noch voor de 162.61.XXX.XXX range levende IP adressen, behalve de client PC’s. Dit doe ik zowel via het draadloze netwerk alsmede het AP direct met UTP aangesloten op een client PC.

8. Netstumbler geeft me wel het netwerk, maar niet het IP adres.

Zo, dat beschrijft het wel zo’n beetje. Iemand enig idee hoe ik weer bij de webconfig kan?

De Belkin helpdesk komt alleen terug met de melding dat het na een harde reset weer “normaal” moet zijn, maar ik vrees dat de mijne dan misschien net de uitzondering op de regel is :(

Alvast bedankt voor alle reacties

No drama

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
start --> uitvoeren --> cmd --> tracert naamsite

1e ip wat je ziet is router geloof ik
edit: klopt, en anders my.router invoeren in adresbalk webbrowser, (dat werkt bij sommige routers)

en anders de ip van de gateway op je pc, dat is ook de router als het goed is

[ Voor 59% gewijzigd door Raven op 16-06-2006 16:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
bartgrefte schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:44:
start --> uitvoeren --> cmd --> tracert naamsite

1e ip wat je ziet is router geloof ik
edit: klopt, en anders my.router invoeren in adresbalk webbrowser, (dat werkt bij sommige routers)

en anders de ip van de gateway op je pc, dat is ook de router als het goed is
Klopt helemaal, maar dat is de router, en niet het AP waar ik bij wil komen. Het configuratie scherm van mijn router is geen probleem.

Overigens geeft de DHCP tabel van de Zyxel alleen de client PC's weer, en ook geeft de vaste IP adressenlijst van de router niks weer.

No drama

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
hmm, dacht router maar was dus AP
en als je die tracert vanaf de pc uitvoert die aan de AP hangt? komt er dan voor de router nog een IP te voorschijn dan?

reboot je AP eens dan, komt ie dan wel bij de ip lijsten in je router te staan?

[ Voor 120% gewijzigd door Raven op 16-06-2006 18:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Met tracert krijg ik ook de router niet te zien, hij gaat meteen naar de Demon (ADSL provider) router vanaf de client. Zie geen trace ip's binnen mijn eigen netwerk :|

Resetten van de AP biedt geen soelaas - heb verschillende varianten geprobeerd.
Iets anders misschien?

No drama

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
danmaarniet schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:53:
Met tracert krijg ik ook de router niet te zien, hij gaat meteen naar de Demon (ADSL provider) router vanaf de client. Zie geen trace ip's binnen mijn eigen netwerk :|

Resetten van de AP biedt geen soelaas - heb verschillende varianten geprobeerd.
Iets anders misschien?
firmware restore?

tracert je modem/router ipv site eens, mischien zie je dan wel AP's ip

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 16-06-2006 19:29 ]

Oscar Wilde

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
tracert router gaat meteen naar router.

firmware restore misschien een optie, ware het niet dat ik dan eerst...... bij de web configuratie moet kunnen komen van het AP.....
als u het gevoel hebt in cirkels te lopen... sla dan hier rechts af

No drama

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
danmaarniet schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 19:55:
tracert router gaat meteen naar router.

firmware restore misschien een optie, ware het niet dat ik dan eerst...... bij de web configuratie moet kunnen komen van het AP.....
als u het gevoel hebt in cirkels te lopen... sla dan hier rechts af
zit er geen progsel bij voor op de pc die die restore doet?

Oscar Wilde

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
progsels? Nope, geen cd gezien.

No drama

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
hmm, mijn wl500gdeluxe van asus heeft een restore progsel voor op de pc voor geval flashen misgaat

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 17-06-2006 00:17 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Geeft de router geen lijstje weer van de IP-adressen die toegekend zijn? Ergens bij de instellingen van de DHCP-server/range?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 12:38
De Zyxel routers gebruiken standaard 192.168.1.1 als ip, misschien kan je daar wat mee

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:22:
Geeft de router geen lijstje weer van de IP-adressen die toegekend zijn? Ergens bij de instellingen van de DHCP-server/range?
zie
danmaarniet schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:59:
[...]

Klopt helemaal, maar dat is de router, en niet het AP waar ik bij wil komen. Het configuratie scherm van mijn router is geen probleem.

Overigens geeft de DHCP tabel van de Zyxel alleen de client PC's weer, en ook geeft de vaste IP adressenlijst van de router niks weer.
razorhead schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:42:
De Zyxel routers gebruiken standaard 192.168.1.1 als ip, misschien kan je daar wat mee
TS heeft ip verandert, en deze wordt niet meer teruggezet naar standaard ip met reset

Oscar Wilde

Verwijderd

Geeft de router geen lijstje weer van de IP-adressen die toegekend zijn? Ergens bij de instellingen van DHCP-server/range?
Excuus voor de dwaze suggestie... k had er overeen gelezen.

Misschien helpt even poortscannen op je netwerkje wel? Het lijkt immers dat ICMP geblokkeerd is op je AP.

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
sorry, was ff weekendje weg:
bartgrefte schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:17:
hmm, mijn wl500gdeluxe van asus heeft een restore progsel voor op de pc voor geval flashen misgaat
Tja, deluxe he... die van mij is een eenvoudige versie... geen cd erbij
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:25:
[...]

Excuus voor de dwaze suggestie... k had er overeen gelezen.

Misschien helpt even poortscannen op je netwerkje wel? Het lijkt immers dat ICMP geblokkeerd is op je AP.
Poortscannen maakt ook niks uit, behalve dat ie er wat langer over doet natuurlijk. Zelfde hosts blijven gevonden: router & de 2 client PC's....

Leuke uitdaging he? Heb beetje het gevoel dat ik een duur doosje heb gekocht waar het leukste aan is om naar de knipperende lampjes te kijken :'(

No drama

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
maar je had dus al een reset gedaan, doe dit dan nog eens en laat dan de stekker (voeding :Y) ) er een paar uur uit als je dat nog niet geprobeerd hebt. mischien zet ie dan wél alles terug

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 18-06-2006 19:29 ]

Oscar Wilde

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:28:
maar je had dus al een reset gedaan, doe dit dan nog eens en laat dan de stekker (voeding :Y) ) er een paar uur uit als je dat nog niet geprobeerd hebt. mischien zet ie dan wél alles terug
Gisteren reset gedaan, net de stekker er weer in gedaan... noppes. Same old same old.
Volgens mij begin ik (en jullie) een beetje uit de ideeen te geraken. Of hebben we nog een briljante oplossingen te delen?

No drama

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
danmaarniet schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:29:
[...]

Gisteren reset gedaan, net de stekker er weer in gedaan... noppes. Same old same old.
Volgens mij begin ik (en jullie) een beetje uit de ideeen te geraken. Of hebben we nog een briljante oplossingen te delen?
mailen naar belkin? of hun een manier weten om achter het ip te komen?

Oscar Wilde

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41
Probeer eens een ARP -A in een command prompt?

EDIT : Kijk anders ook even op http://www.wirelessnetworktools.com/ , staan een hoop tools die je misschien kunnen helpen.

EDIT 2 : Op http://support.dlink.com/...=1049&question=DWL-1000AP staat nog een tooltje. Misschien specifiek voor D-link AP's, maar zo te zien vrij universeel.

[ Voor 93% gewijzigd door DigiK-oz op 20-06-2006 00:09 ]

Whatever

Verwijderd

Lijkt mij toch dat je er met een poortscan achter moet zien te komen. Toen je die ranges gescand hebt, heb je toen wel het IP-adres van je eigen PC veranderd in eentje die in dezelfde range valt? Als je PC bijvoorbeeld 192.168.1.100 is ga je dat access point niet vinden als die op 162.61.x.x staat.

Erg vreemd overigens dat jouw LAN op 162.61.x.x draait of is dat je publieke adres? Hmmm, lijkt me ook niet: 162.61.0.0-162.61.255.255 -> unilever.com :? Waarom zou je je AP een publiek adres geven?

Kan je overigens niets in je browser history vinden of misschien in de arp tabel van je router?

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Sloompie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:24:
Probeer eens een ARP -A in een command prompt?

EDIT : Kijk anders ook even op http://www.wirelessnetworktools.com/ , staan een hoop tools die je misschien kunnen helpen.

EDIT 2 : Op http://support.dlink.com/...=1049&question=DWL-1000AP staat nog een tooltje. Misschien specifiek voor D-link AP's, maar zo te zien vrij universeel.
ARP -A geeft me niks, had ik al geprobeerd, sorry, forgot to mention.

Zal vanavond progje van dlink even proberen (nu op werk), maar zo te zien lijkt het programmaatje erg op netstumbler dat me niet hielp, maar wie weet.
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:54:
Lijkt mij toch dat je er met een poortscan achter moet zien te komen. Toen je die ranges gescand hebt, heb je toen wel het IP-adres van je eigen PC veranderd in eentje die in dezelfde range valt? Als je PC bijvoorbeeld 192.168.1.100 is ga je dat access point niet vinden als die op 162.61.x.x staat.
Errr, aangezien het AP me verbinding levert met de buitenwereld, moet die (volgens mijn logica) in de 162.61.x.x staan, aangezien ik in ZoneAlarm deze range heb opgegeven voor het internet verkeer. Mijn clients staan ook in deze range. Buiten deze range wordt het netverkeer geblokt.
Verder, ik heb mijn AP een fixed ip adres gegeven in de range van 162.61.X.X aangezien ik anders mijn netwerk niet aan de gang kreeg (zie ook openings post).

Maar goed, als ik een poortscan doe van een deel van het publieke domein, dan worden deze ook gevonden door AngryIP scanner. Dus waarom zou hij dan juist alles binnen 192.168.1.X negeren als de host niet op hetzelfde IP staat?

Anyways: ook voor vanavond: zonealarm uit, host fixeren op 192.168.1.X en scannen maar.
Erg vreemd overigens dat jouw LAN op 162.61.x.x draait of is dat je publieke adres? Hmmm, lijkt me ook niet: 162.61.0.0-162.61.255.255 -> unilever.com :? Waarom zou je je AP een publiek adres geven?

Kan je overigens niets in je browser history vinden of misschien in de arp tabel van je router?
LAN is zo geconfigureerd voor een VPN aangelegenheid volgens mij. Is geen publiek domein mag ik hopen ;) .

Bedankt voor de tips, vanavond de uitslag.

No drama

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Net alles ff geprobeerd wat ik kon, maar ook deze tips hebben me niet verder geholpen.

* Wish is wanhoop nabij, zeker nu hij heeft gezien dat hij de aankoopbon kwijt is :'(

No drama

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
belkin al gevraagt?

Oscar Wilde

Pagina: 1