Toon posts:

RGB (niet VGA...) naar SCART

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MSI K8NGM2-FID moederbord heeft naast een s-video ook een RGB(?) aansluitng t.w. een drietal rca connectoren Rood Groen Blauw. Van de kwaliteit van de S-video wordt ik niet gelukkig.
Hoe kan is die drie connectoren doorlussen naar mijn SCART op de tv?

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Van composite (RGB) wordt je denk ik niet veel gelukkiger. Je hebt speciale scart blokjes waarin je deze kan drukken en zo aansluiten op de scart van je tv. Dat kost ongeveer 5 a 10 euro. Verwacht alleen niet veel verbetering, s-vhs is toch beter. Maaaar als het component signaal is dan is het anders, echter dan moet je weten of je tv (en scart) daarmee compatible is.

[ Voor 27% gewijzigd door Frank|A op 16-06-2006 17:08 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37

Exterazzo

Qeasy

Frank|A schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:06:
Van composite wordt je denk ik niet veel gelukkiger. Geel is voor video, rood en wit voor audio. Je hebt speciale scart blokjes waarin je deze kan drukken en zo aansluiten op de scart van je tv. Dat kost ongeveer 5 a 10 euro. Verwacht alleen niet veel verbetering, s-vhs is toch beter.
Het is niet composiet video, want zoals je zelf zegt is dat de kleur geel (en voor audio wit en rood), hij heeft het over connectoren rood, groen en blauw. Welke (volgens mij) alle 3 voor het video signaal worden gebruikt.

Audentia

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Rood-Groen-Blauw is component en wordt gebruikt voor HighDefinition signalen. Een gewone TV kan hier geen zak mee, een LCD TV wel.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Kijk eens in je handleiding, daar staat heel mooi beschreven in Appendix B hoe je je TV-out moet aansluiten. Ook staat daar vermeld dat het gaat om een HDTV aansluiting en dus geen RGB. Hoewel ze het niet nader specificeren gok ik dat het om een YPbPr aansluiting gaat, géén RGB dus.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.