Ik probeer windows 98 op te starten zonder muis, ik krijg nu dus een venster met de mededeling dat windows geen muis kan vinden. Ik kan een vinkje plaatsen om dit scherm in het vervolg niet meer krijgen, dit is precies wat ik wil, maar ik heb geen muis om dit vinkje mee te zetten. Ik kan wel tijdelijk een muis aansluiten, maar dan moet ik de pc opnieuw opstarten en dan krijg ik dit venster niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen (ik heb ook geen toetsenbord). Wel kan ik via een VNC vanaf een andere computer bij de windows 98 pc, maar pas nadat er netwerkverbinding is (en hiervoor moet ik langs het ´geen muis gevonden´ schermpje). Is er ergens een register sleutel bijvoorbeeld?
Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op
oude pc? zo ja, ik heb hier nog wel een werkend toetsenbordje liggen met de vorige versie van de PS2, de din is dat dacht ik, en een oude seriele muis (niet gecastreerd) ook nog
[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 16-06-2006 16:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
laat maar

[ Voor 160% gewijzigd door Hoyden op 16-06-2006 16:03 ]
Ik ben bang dat je toch even een toetsenbord moet regelen om dat even aan te klikken.Telim Tor schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:52:
(ik heb ook geen toetsenbord).
Dat lijkt me de makkelijkste oplossing
offtopic:
SandeR, jij was snel
SandeR, jij was snel
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 16-06-2006 16:05 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je zegt het eigenlijk zelf al..
Eenmalig een toetsenbord aansluiten.
Eenmalig een toetsenbord aansluiten.
Geen toetsenbord waarmee je even dat vinkje kan zetten ? Dus tabben en dan -spatie-
Bedankt hé ? Job!
Bedankt hé ? Job!
[ Voor 17% gewijzigd door Herby op 16-06-2006 16:05 ]
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Dat zei ik eerst ook, maar hij heeft dus geen toboHerbyNL schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:04:
Geen toetsenbord waarmee je even dat vinkje kan zetten ? Dus tabben en dan -spatie-
laat ook maar
[ Voor 88% gewijzigd door Kitano op 16-06-2006 16:07 ]
@ Herby & Kitano: ik hoop dat jullie posts grappig bedoeld zijn...
@TS: haal ff een tobo bij de buren voor 5 minuten
@TS: haal ff een tobo bij de buren voor 5 minuten
[ Voor 8% gewijzigd door Marck21 op 16-06-2006 16:07 ]
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
Ja wij hebben hier div pc boeren zitten die voor 1,50 (2 weken terug nog 1 gehaald ) ofzo een verloopje hebben van PS/2 > DIN misschien dat een idee is ?SandeR schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:05:
[...]
Dat zei ik eerst ook, maar hij heeft dus geen tobo(goed lezen
)
[ Voor 6% gewijzigd door Herby op 16-06-2006 16:07 ]
Ik kan geen toetsenbord aansluiten (het betreft een mini-pc, niet veel meer dan een printplaat dus). Ik mag al blij zijn dat ik een (seriele) muis aan kan sluiten. Ik neem toch aan dat windows het aanvinken ergens opslaat in het register?
Ja zeker, maar hoe wou je in het register terecht komen... zonder netwerk verbinding?
Nadat je dit gefixt hebt:
wat dacht je dan windows ditchen?
win98 is echt geen strak plan op een remote computer, (zelfs niet thuis)
Het is niet meer ondersteund, heeft veel te veel remote exploitable fouten, en is gewoon te instabiel.
En je leert er ook nog eens niks van.
Elke simpele linux distro kan wat jij wilt, gewoon een stabiele headless server, eventueel met grafische schil, en zonder dit soort fratsen.
wat dacht je dan windows ditchen?
win98 is echt geen strak plan op een remote computer, (zelfs niet thuis)
Het is niet meer ondersteund, heeft veel te veel remote exploitable fouten, en is gewoon te instabiel.
En je leert er ook nog eens niks van.
Elke simpele linux distro kan wat jij wilt, gewoon een stabiele headless server, eventueel met grafische schil, en zonder dit soort fratsen.
openkat.nl al gezien?
Dat kun je doen door die serieele muis aan te sluiten, maar waarom laat je die niet gewoon lekker aangesloten liggen dan ?job schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:10:
Ja zeker, maar hoe wou je in het register terecht komen... zonder netwerk verbinding?
@hierboven aangezien de TS nergens vermeld wat ie met het beestje van plan is lijkt het me onmogelijk voor jouw om te zeggen dat win98 kut is en dat er niets geleerd kan worden . Ow en win98 met alle patches is zeer stabiel te krijgen hoor
[ Voor 29% gewijzigd door Herby op 16-06-2006 16:15 ]
Ik kan de seriele muis aansluiten, en daarna via remote desktop bij het register. Helaas werkt remote desktop pas nadat ik langs het ´geen muis gevonden´scherm ben.
De reden dat win98 gebruikt wordt is de berperkte ruimte op de harde schijf. Win98 is nu eenmaal veel kleiner dan latere versies.
De reden dat win98 gebruikt wordt is de berperkte ruimte op de harde schijf. Win98 is nu eenmaal veel kleiner dan latere versies.
Aah zoo..Telim Tor schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:20:
Ik kan de seriele muis aansluiten, en daarna via remote desktop bij het register. Helaas werkt remote desktop pas nadat ik langs het ´geen muis gevonden´scherm ben.
Even niet nagedacht.
Je kan inderdaad in het register kijken, google kan je daar vast wel mee helpen.
Maar is er niet een manier om zelf een stekkertje te solderen zodat windows denkt dat er een muis is? Desnoods sloop je een oude muis en gebruik je alleen het printje... die kan je vast nog wel kwijt in de pc.
[ Voor 11% gewijzigd door job op 16-06-2006 16:28 ]
Windows 98 is vrij gelimiteerd in dit soort zaken, en dat OS is ook niet gemaakt voor remote access, maar voor een simpele thuis PC. Ik denk dat je moet gaan kijken naar een ander OS waar je wat meer mee kunt, en welke zich wat makkelijker laat bedienen op een PC zonder ps/2 of USB aansluitingen.Telim Tor schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:07:
Ik kan geen toetsenbord aansluiten (het betreft een mini-pc, niet veel meer dan een printplaat dus). Ik mag al blij zijn dat ik een (seriele) muis aan kan sluiten. Ik neem toch aan dat windows het aanvinken ergens opslaat in het register?
Als het Windows moet zijn, kijk dan eens naar Windows 2000. Die draait ook prima in 128 Mb (zelfs in 64), is een heel stuk stabieler, en heeft dat toetsenbord probleem niet.
Je zou ook een mini Linux distributie kunnen gaan draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door maartena op 16-06-2006 16:25 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Volgens mij moet het mogelijk zijn om met <TAB> te wisselen tussen interface elementen zoals checkboxes en buttons. Ben je eenmaal bij de checkbox dan kun je die met <SPATIE> aan of uit zetten.
Lees het topic nog eensScapa Flow schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:24:
Volgens mij moet het mogelijk zijn om met <TAB> te wisselen tussen interface elementen zoals checkboxes en buttons. Ben je eenmaal bij de checkbox dan kun je die met <SPATIE> aan of uit zetten.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Google was ook mijn eerste stap op weg naar een oplossing. Ik heb o.a. gezocht op ´"mouse detection" registry "windows 98"´, maar ik vind bijzonder weinig.
<TAB> gaat niet werken, omdat ik geen toetsenbord heb.
<TAB> gaat niet werken, omdat ik geen toetsenbord heb.
Je zou natuurlijk ook heel tweakerig een seriele muis kunnen pakken, de draad doorknippen, en dan uitvinden welke draadjes met elkaar verbonden moeten worden zodat het OS dat toch herkend als Muis.Telim Tor schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:20:
Proud to be an American.
Hier woon ik
hier staat dat je:
Misschien kun je daar wat mee• /n - This switch causes Setup to run without a mouse.
Sign here against sigs
Die switch is voor de installatie van win98, ik zoek iets voor tijdens het opstarten.
Dat begrijp ik, maar wellicht dat na deze installatie zonder muis windows snapt dat hij zonder muis verder moet of zo. Ik kan die hack vooralsnog ook niet vinden.
Sign here against sigs
Telim Tor,
Welk programma moet je dan precies draaien?
Ik gok er zomaar op dat een programma dat geen keyboard en muis interactie nodig heeft, en ook nog eens geen nuttige output (as in graphics) uitvoert het vrijwel zeker ook heel nuttig onder wine zou moeten kunnen doen.
Linux distro's zijn er al vanaf 1.4mb, en wine is zo'n 11mb groot, stel dat je een volledig grafische desktop wenst, dan ben je binnen zo'n 100mb wel klaar inc een wine (windows laagje) klaar.
Mooiste is dat je er als echte tweaker ook nog eens iets van leert.
(en win98 is niet stabiel te krijgen, want er missen namenlijk kritieke patches, en ook de support houdt op de 11ste juli op)
Welk programma moet je dan precies draaien?
Ik gok er zomaar op dat een programma dat geen keyboard en muis interactie nodig heeft, en ook nog eens geen nuttige output (as in graphics) uitvoert het vrijwel zeker ook heel nuttig onder wine zou moeten kunnen doen.
Linux distro's zijn er al vanaf 1.4mb, en wine is zo'n 11mb groot, stel dat je een volledig grafische desktop wenst, dan ben je binnen zo'n 100mb wel klaar inc een wine (windows laagje) klaar.
Mooiste is dat je er als echte tweaker ook nog eens iets van leert.
(en win98 is niet stabiel te krijgen, want er missen namenlijk kritieke patches, en ook de support houdt op de 11ste juli op)
openkat.nl al gezien?
Pagina: 1