[drivers] Sony Vaio PCV-RX212

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:53
Aloha :)

Ik heb hier een computer in de reparatie die absoluut een nieuwe os nodig had. Het probleem is hier van de dat drivers die op de site staan niet werken. De computer ziet ze niet als drivers. De eigenaar van deze computer heeft helaas de cd's ook niet meer waardoor het best wel lastig word. Ook heb ik het bedrijf (sony) gebelt, maar die konde ook helaas geen drivers geven. Ja alleen een recovery cd in het duits....

Het betreft een Sony Vaio PCV-RX212

Kunnen jullie mij please helpen?

Sorry, vergeten bij te zetten:) Thnx

drivers die hij niet kan vinden: Multimediaaudiocontroller
Mulitmediavideocontroller
Onbekend apparaat

**Edit** met het serie nr (176153812 0092729) die op het mobo stond (bij de cpu) kan ik ook niet veel. Zodra ik de drivers heb van de mobo ben er van verlost. Alleen die zijn dus zo kut te vinden :'(

**Edit2** Het type nr mobo = p48266-LM iemand idee welk merk dit is? **Edit3** Merk is Asustek (driverguide kent dat mobo niet?)

[ Voor 53% gewijzigd door Frontysco op 16-06-2006 15:59 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Welk OS ben je aan het installeren, en voor welk onderdeel worden de drivers niet herkend?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Frontysco
CodeCaster schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:37:
Welk OS ben je aan het installeren, en voor welk onderdeel worden de drivers niet herkend?
Sorry vergeten:)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.vaio-link.com/...egister.asp?l=nl&p=select

heb je wel alleen een of ander nummer nodig die begint met 28

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Frontysco
Ik heb hier een computer in de reparatie die absoluut een nieuwe os nodig had. Het probleem is hier van de dat drivers die op de site staan niet werken. De computer ziet ze niet als drivers. De eigenaar van deze computer heeft helaas de cd's ook niet meer waardoor het best wel lastig word. Ook heb ik het bedrijf (sony) gebelt, maar die konde ook helaas geen drivers geven. Ja alleen een recovery cd in het duits....

Need i say more? :) maar tog thnx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

www.driverguide.com

Op basis van het FCCID kun je eigenlijk alle hardware wel achterhalen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Frontysco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:14:

Wat voor bestanden krijg je dan?
Waarom ziet hij deze niet als drivers?

[ Voor 80% gewijzigd door job op 16-06-2006 16:18 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Frontysco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:14:
[...]

ik dacht dat het om de site van sony ging, sorry hoor :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:57
en een programma als everest er over heen mikken? of eventueel besturingssysteem (met ander cdtje) nog een x installen, heeft wel is bij mij geholpen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

lastig moederbord, google geeft haast geen resultaten en driverguide.com heeft er niks van, ook site van asus (gobal, NL ligt er wééér uit) kent mobo niet

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 16-06-2006 16:38 ]

Oscar Wilde

• Frontysco
Terw_Dan schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:15:
www.driverguide.com

Op basis van het FCCID kun je eigenlijk alle hardware wel achterhalen.
FCCID is?

• Frontysco
bartgrefte schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:26:
[...]

ik dacht dat het om de site van sony ging, sorry hoor :/
haha :> :> Viao is onderdeel van sony (of net andersom :9 )

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Frontysco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:37:
[...]

haha :> :> Viao is onderdeel van sony (of net andersom :9 )
'k zal het onthouden ;)

maar post eens een paar HQ pics van je mobo, danwel wat meer info, mischien kunnen we daar uit halen wat het type nou echt is want p48266-LM lijkt niet te bestaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 16-06-2006 16:39 ]

Oscar Wilde

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 00:07

Jimbolino

troep.com

je kan met sandra (of everest) kijken wat voor hardware erin zit. Even naar de site van fabrikant en probleem is opgelost...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

even Hwinfo downloaden en draaien (www.hwinfo.com) Dan weet je precies welke componenten er in zitten.

dan de drivers voor de onderdelen opzoeken bij de fabrikant of driverguide

Succes!

• Frontysco
Jimbolino schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:40:
je kan met sandra (of everest) kijken wat voor hardware erin zit. Even naar de site van fabrikant en probleem is opgelost...
Dat is juist het grappige, dat werkt niet ;)

Voor inderdaad je hebt gelijk. het lijkt alsof dat mobo niet bestaat. Ik vond op 2 sites echter wel dat hij wel degelijk bestaat

Socket 478 motherboard P48266-LM. Grab a bargin!!!!!! 99p no reserve! -, £0.99, £6.50, PayPal Buyer Protection Programme, 2d 09h 50m ... (van ebay maar link is dood)

http://www.tamayatech.com/parts.php?g=P48266LM nog eentje
Dus hij bestaat wel :) Maar jullie mogen nu even het zoeken staken want volgens mij hebben we hier een clinisch dood patiente. Ze wilt geen beeld meer geven (alles vervangen en losgekoppeld behalve cpu en mobo) Dit topic gaarne wel openlaten voor het geval dat ze toch weer leven gaat zien :)

THnx alvast voor iedereen:)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Frontysco schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:45:
[...]

Dat is juist het grappige, dat werkt niet ;)

Voor inderdaad je hebt gelijk. het lijkt alsof dat mobo niet bestaat. Ik vond op 2 sites echter wel dat hij wel degelijk bestaat

Socket 478 motherboard P48266-LM. Grab a bargin!!!!!! 99p no reserve! -, £0.99, £6.50, PayPal Buyer Protection Programme, 2d 09h 50m ... (van ebay maar link is dood)

http://www.tamayatech.com/parts.php?g=P48266LM nog eentje
Dus hij bestaat wel :) Maar jullie mogen nu even het zoeken staken want volgens mij hebben we hier een clinisch dood patiente. Ze wilt geen beeld meer geven (alles vervangen en losgekoppeld behalve cpu en mobo) Dit topic gaarne wel openlaten voor het geval dat ze toch weer leven gaat zien :)

THnx alvast voor iedereen:)
mail anders naar asus (geef je alleen niet veel kans op reactie, heb nog nooit antwoord gehad)

Oscar Wilde

Verwijderd

Via google kwam ik binnen 2sec op
http://www.vaio-link.com/...ecs.asp?L=uk&H=yes&ID=679

Analog Devices AD1881A • 16-bit CD-quality stereo sound • 3D Surround • AC97

Search op AD1881A gaf een hit bij driverguide.
Daar staat een win2k driver, deze zou je kunnen proberen te installeren.
http://www.soundcard-drivers.com/drivers/132/132642.htm

• Frontysco
oke jongens ik heb een hele stomme fout gemaakt. Het serie nr van de mobo is p4b266-lm die b is dus geen 8 waar hij meer op lijkt. De audio is inmiddels gevonden maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken nu. Degene wat ik nog moet hebben is:

Pinnacle 203560395603620106 het volgens de sticker is het een "Temic 3X7 488" en geeft ook wel hits op google maar not easy to find. Driverguide vind helemaal niets op de gezochte termen

[ Voor 36% gewijzigd door Frontysco op 17-06-2006 17:49 ]

Pagina: 1