Hi,
Ik ben hier al een poosje mee bezig maar loop steeds weer vast. Voor een aantal bezoekers wil ik een speciale pagina vrijgeven. De huidige pagina is password protected maar de manier waarop maakt mij niet gelukkig oa omdat naast email er ook nog een login password moet worden onthouden. Het idee is nu om in een form Username en Password te vragen, 'onsubmit' beiden te encrypten en dan met de shadow file (die ook gebruikt wordt voor email) te vergelijken. Voor de rest van dit verhaaltje beperk ik me even tot alleen het password omdat voor deze een fixed salt aanwezig is. Als ik dit werkend krijg moet een random salt (server initiated) ook geen probleem meer zijn.
In de shadow file stond (password is weer iets wat niet te raden is) :
Dit is een MD5 encryptie met salt. Ik heb het gecontroleerd met:
Vervolgens JavaScript MD5 Source opgehaald en geinstalleerd om dan compleet vast te lopen.
Uren zoeken levert niets op. Iedereen is heel gelukkig met de JavaScript implementatie dus ik ga er maar vanuit dat deze goed werkt en ik iets niet goed doe ... Wat doe ik fout?
Gebruikt iemand dit script om passwords te vergelijken met de passwd file?
Ik ben hier al een poosje mee bezig maar loop steeds weer vast. Voor een aantal bezoekers wil ik een speciale pagina vrijgeven. De huidige pagina is password protected maar de manier waarop maakt mij niet gelukkig oa omdat naast email er ook nog een login password moet worden onthouden. Het idee is nu om in een form Username en Password te vragen, 'onsubmit' beiden te encrypten en dan met de shadow file (die ook gebruikt wordt voor email) te vergelijken. Voor de rest van dit verhaaltje beperk ik me even tot alleen het password omdat voor deze een fixed salt aanwezig is. Als ik dit werkend krijg moet een random salt (server initiated) ook geen probleem meer zijn.
In de shadow file stond (password is weer iets wat niet te raden is) :
code:
1
| $1$caGSSkwB$HFfuR.YJWJLu8EA7B6bOI. |
Dit is een MD5 encryptie met salt. Ik heb het gecontroleerd met:
Bash:
De optie -1 geeft aan dat het een MD5 is en de uitkomst is exact gelijk. Op de server kom ik dus op reproduceerbare resultaten.1
| openssl passwd -1 -salt caGSSkwB Holten |
Vervolgens JavaScript MD5 Source opgehaald en geinstalleerd om dan compleet vast te lopen.
JavaScript:
Wat ik ook doe of probeer ik kom niet aan een gelijke hash als op mijn Linux bak ...1
2
3
4
5
6
7
8
9
| hash = b64_hmac_md5("$1$caGSSkwB$", "Holten"); document.write("<br>Value: "); document.write(hash); hash = b64_hmac_md5("caGSSkwB", "Holten"); document.write("<br>Value: "); document.write(hash); Value: RngfQWGz3c3Mx2TVi+dsyw Value: aE+zgJoB1POyQh1uGN/fgg |
Uren zoeken levert niets op. Iedereen is heel gelukkig met de JavaScript implementatie dus ik ga er maar vanuit dat deze goed werkt en ik iets niet goed doe ... Wat doe ik fout?
Gebruikt iemand dit script om passwords te vergelijken met de passwd file?
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.