Toon posts:

[Excel VBA] Selectievak resultaat wel/niet laten weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 901 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik zit met een (voor mij groot) probleem; heb zitten zoeken op google+search functie, maar kom er niet uit. Hopelijk kan een van jullie me helpen!

Hetvolgende; ik heb een BV selectieknop in Excel. Wat ik wil is:
IF selectiebox is aangevinkt
THEN zet in werkblad "berekening", cel E3: "X"
ELSE werkblad "berekening",cel E3: ""

Schiet mij maar lek, ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan me uit de brand helpen!?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 14:26 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor checkbox gebruik je? Want de standaard checkbox kan je koppelen aan een veld (die vervolgens het resultaat: TRUE || FALSE weergeeft).

In het andere werkblad kan je in cel E3 een IF functie toevoegen die op true checkt ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:28:
Wat voor checkbox gebruik je? Want de standaard checkbox kan je koppelen aan een veld (die vervolgens het resultaat: TRUE || FALSE weergeeft).

In het andere werkblad kan je in cel E3 een IF functie toevoegen die op true checkt ;)
Ik gebruik een standaard selectievakje. Weet je waar ik die true/false koppeling kan inschakelen?

Verwijderd

rechtsklikken op het selectievakje->besturingselement opmaken->besturingselement->koppeling met cel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:20:
rechtsklikken op het selectievakje->besturingselement opmaken->besturingselement->koppeling met cel.
Super tis gelukt! Nu heb ik alleen nog 1 klein puntje, naast aan- / uitvinken is er nu ook een grijsvinkje en heb dus drie keuze mogelijkheden (waar,onwaar,#NB). Weet iemand hoe ik die grijze uit kan zetten?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan heb je afaik een msforms selectievakje en stel ik zo voor dat je even -zelf- kijkt bij de eigenschappen van dat ding (+- waar je ook linked cell hebt ingesteld).

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1