Toon posts:

PC blijft minuut wachten alvorens verder te booten (Win95)

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat hier mis is en hoe ik het kan oplossen?

Mijn PC blijft bij het booten heel vaak (niet altijd) een minuut wachten. Dit gebeurt na het startscherm maar voordat de GUI start. Dan staat hij daar maar een beetje met z'n cursor te knipperen :'(

Soms blijft ook het lampje van de HDD daarbij branden, terwijl ik kan horen dat er niet echt daadwerkelijk iets gelezen wordt.

Ik verdenk mijn netwerkkaart. Ik hoor wel eens dat het dat kan zijn.

Wat doe ik er aan? Dit is erg irritant. Hij doet er sowieso al 5 minuten over voordat ik aan de slag kan.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

HlpDsk

Jij draait toch ook een koetje? Hoezo moet je dan opstarten???? (24/7 draai ik - monitor aan en gaan!)
Maar idd het kan aan je netwerkkaart liggen. Sommige biossen hebben tijd nodig om de boel te initializeren, vaak gooit windhoos de IRQ's dan nog eens lekker om waardoor het nog langer duurt.
Oftewel: probeer eens een ander IRQ, of stop je netwerkkaart in een ander slot en kijk of dat helpt.

Intentionally left blank

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
't kan ook zijn dat je TCP/IP gebonden hebt aan je netwerkkaart. Als 'tie dan dynamisch een IP-adres moet zoeken, probeert 'ie dat vanaf het netwerk te doen. Oplossing: stel een vast IP-adres in, of verwijder je TCP/IP binding met de netwerkkaart! :)

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al dubbele IRQ's en ook geen vrije slots meer :(

Ik draai IDD een koetje, maar mijn systeem is zwaar onstabiel. Vaak genoeg dat ik 6 keer in 1 uur vastloop/crash/spontaan reset :'(

Sterker nog : ik raak meestal meer blokjes kwijt dan dat ik er af krijg. (20 minuten over 1 blokje, en vaak binnen 15 minuten vastgelopen, na reset blokje kwijt :'()

Maar wat kan ik nou precies doen om te zorgen dat hij niet gaat staaan wachten?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn IP vast instellen?

Ik heb Kabel bij Essent@home en m'n IP-lease is meestal een week of zow ... (en dat durven ze dynamisch te noemen :r )

Eigenlijk heb ik liever een oplossing waarbij ik een dynamisch IP houd, want er wordt wat afgehackt/geprobed/gepingt bij mij .. :(

Edit : hoe verwijder ik die binding precies?

Enne, wat heeft dat verder nog voor invloed op m'n verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb FF rondgekeken en ik kan de TCP/IP-binding van de Netwerkkaart uitschekelen én ik kan een vast adres instellen.

Maar ik kan toch niet zomaar een leuk IP-adresje uitkiezen en dat invullen? Hoe kom ik aan een IP-adres dat ik kan laten staan?

Tenkz

• aatos
  • Laatst online: 20:47
198.68.x.x wordt vrijgehouden voor lan gebruik en niet gebruikt op internet.
dus gebruik bv 198.68.0.1
je kunt in principe elk adres gebruiken, maar mocht je tegelijkerlijd zijn aangesloten op internet en een bestaand ip adres gebruiken, gaat het mis. ik weet niet meer precies wat er gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan dat dsu niet, want mijn netwerkkaart is juist voor de kabelmodem. Ik zit dus altijd op internet.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bij a2000 krijgen wij wel altijd het zelfde ip toegewezen...check dat eens met ipconfig ofzo...en dat dan invullen...

specs

• aatos
hmm als de netwerkkaart voor je kabelmodem is zou ik in ieder geval niet de tcp/ip binding verwijderen ;)
ik zou zeggen probeer gewoon een ip adres en kijk wat er gebeurt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Start-Run (of uitvoeren in nederlandse versie)- winipcfg
Selecteer wel de juiste netwerkkaart (als je er meer hebt)

Intentionally left blank

Verwijderd

Om op je vraag terug te komen: dat "blijven hangen" bij het opstarten doet mijn machientje ook; ligt aan de drivers van de soundcard (TerraTec XLereate Pro). Is op zich niks mis mee, maar de totale boot-tijd is bij mij nu dik 2 minuten.
Als ik de drivers de-installeer, is het probleem opgelost (maar dan heb ik geen geluid meer :) ). Dit probleem doet zich voor bij zowel de TerraTec als laatste Aureal drivers.

Heeft waarschijnlijk allemaal te maken met PnP.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 08:40

Rozz

I'm an Apogian!!

Ik hoorde dat al die DOS drivers problemen geeft...
een maat van me had dat ook...
in apparaatbeheer heeft ie toen de DOS drivers van z`n geluidskaart uitgezet.
liep weer als een zonnetje.

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Aatos, je bedoelt zeker 192.168.0.1 (Subnet Mask 255.255.255.0)
Verder kun je ook nog 10.0.0.1 (Subnet Mask 255.0.0.0) en hoger gebruiken.

• aatos
ja.. slecht geheugen :(

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb ook kabel bij @home, maar mijn ip is nog nooit verandert, ja alleen bij mijn verhuizing.

Jsunnyreports

Pagina: 1