Ik heb de volgende code:
Zoals je ziet staat er servercontrols in de template. Deze template is onderdeel van de Gridview. Code voor deze buttons zijn in code behind vermeld.
Ik beeld hier alleen code voor PrevButton af, de rest van de code is niet van belang:
Ik zou gebruik kunnen maken van het feit dat asp.net ingebouwde navigatie levert maar daar heb ik vanwege het uniformeel houden van mijn programma niet voor kozen. Reden hiervoor is ook dat ik problemen heb wat betrefd navigatie en select queries met variabelen. Ik ben net begonnen met het navigatie gedeelte dus weie weet haal ik die problemen eruit en maak ik alsnog gebruik van de ingebouwde functies. Maar dit terzijde.
Normaal gezien maakt ASP.NET de koppeling van code-behind naar de source code/html. Dit keer echter niet. De controls worden niet herkend. Ik krijg de melding: "Name Prevbutton is not declared".
Kan iemand me verklaren waarom ik deze custom navigatie niet in de PagerTemplate kan plaatsen?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <PagerTemplate> <asp:linkbutton id="Firstbutton" SkinID="NavButtons" Text="<< Eerste pagina" CommandArgument="0" runat="server" onClick="PagerButtonClick" EnableViewState="False" /> <asp:Label ID="lblPageCount" EnableViewState="False" Runat="server" Font-Size="XX-Small"/> <asp:linkbutton id="Prevbutton" SkinID="NavButtons" Text= "< Vorige" CommandArgument="Vorige" runat="server" onClick="PagerButtonClick" EnableViewState="False" /> <asp:linkbutton id="Lastbutton" SkinID="NavButtons" Text="Laatste pagina >>" CommandArgument="Laatste" runat="server" onClick="PagerButtonClick" EnableViewState="False" /> <asp:linkbutton id="Nextbutton" SkinID="NavButtons" Text= "Volgende >" CommandArgument="Volgende" runat="server" onClick="PagerButtonClick" EnableViewState="False" /> </PagerTemplate> |
Zoals je ziet staat er servercontrols in de template. Deze template is onderdeel van de Gridview. Code voor deze buttons zijn in code behind vermeld.
Ik beeld hier alleen code voor PrevButton af, de rest van de code is niet van belang:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Sub Prev_Buttons() Dim PrevSet As String If grdSearch.PageIndex + 1 <> 1 And ResultCount <> -1 Then PrevSet = grdSearch.PageSize Prevbutton.Text = ("< Vorige pagina") '& PrevSet) ' If grdSearch.PageIndex + 1 = grdSearch.PageCount Then Firstbutton.Text = ("<< Eerste pagina") End If End If End Sub |
Ik zou gebruik kunnen maken van het feit dat asp.net ingebouwde navigatie levert maar daar heb ik vanwege het uniformeel houden van mijn programma niet voor kozen. Reden hiervoor is ook dat ik problemen heb wat betrefd navigatie en select queries met variabelen. Ik ben net begonnen met het navigatie gedeelte dus weie weet haal ik die problemen eruit en maak ik alsnog gebruik van de ingebouwde functies. Maar dit terzijde.
Normaal gezien maakt ASP.NET de koppeling van code-behind naar de source code/html. Dit keer echter niet. De controls worden niet herkend. Ik krijg de melding: "Name Prevbutton is not declared".
Kan iemand me verklaren waarom ik deze custom navigatie niet in de PagerTemplate kan plaatsen?
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs