Toon posts:

HDTV op je TV-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 2.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben bezig met het maken van een mediacenter pc, en nu vroeg ik me af hoe het zit met tv-kaarten die als decoders werken, zodat ik niet een apparte decoder hoef te kopen tussen de kabel en de PC?
Na een tijdje geGoT te hebben vond ik: Vbox DTA 151
DVICO Fusion-HDTV3-T
ATI HDTV Wonder

Nu vroeg ik me af, zijn er ondertussen meer beschikbaar? en/of zijn deze kaarten al in nederland beschikbaar?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kijk http://tweakers.net/pricewatch/cat/66 daar eens ik zie daar bijv. deze en deze

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

je wilt dus gebruik maken van dvb-c op de pc?
Misschien handig om dit topic door te lezen...
[rml][ DVB-C] Digitale kabel TV op de PC[/rml]

Hmm.. wat doen die links naar dvb-t kaarten hierboven?
Voor zover ik weet is er nog geen hdtv op dvb-t.. alleen op dvb-c en dvb-s.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 16-06-2006 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, helaas heb ik op de kamer (waar ik overigens maar een jaar zit) geen Digitale Kabel, maar gwoon normale kabel. In hoeverre maakt dit uit?

• job

job

Waarom heb je het dan over HDTV?
Waarom heb je het dan over decoders?
HDTV is alleen mogelijk met dvb-c en dvb-s (wat helaas slecht samenwerkt met windows mediacenter).

De kaarten die jij in je startpost vermeldt zijn dvb-T kaarten..
heb je dan wel dvb-t?
Ja? dan kan je gewoon een dvb-t kaart in je pc stoppen, zijn er genoeg van beschikbaar.
Maar hdtv zal je niet kunnen ontvangen.

[ Voor 114% gewijzigd door job op 16-06-2006 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een winkelier heeft me verteld dat de kabelbedrijven al enkele zenders in HD kwaliteit uitzenden. Wist ik veel of hij het over Digitale of normale Kabel had. Eerlijk gezegt heb ik daar ook niet echt bij stil gestaan

• job

job

Oke, wel via de kabel dan.
De HD zijn zenders dan alleen te verkrijgen via de digitale televisie.
Dan zal je dus bovenstaande link moeten lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 16-06-2006 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet net sinds die link "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC" het verschil tussen DVB-S DVB-C en DVB-T. Hoe kan ik dan weten dat de kaarten die ik eerder genoemd heb voor mij niet goed waren, vandaar dat ik maar ff post ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen geen digitale kabel dus ik denk dat ik ook niet zo veel heb aan een DVB tuner, bestaat er niet gwoon een TV-kaart voor normale kabel waarmee je de (enkele) zenders in HD kwaliteit kan bekijken?

• job

job

Oke, even een uiteenzetting mocht je het nog niet helemaal goed snappen :).
De coax kabel die jij in je huis hebt liggen bevat het analoge tv signaal, maar ook het digitale tv signaal.
Het signaal heb je al, maar wil je van dit digitale signaal gebruik maken dan zal je een ontvanger moeten kopen en een abbo op de digitale televisie moeten nemen. Voor HDTV is een apart digitaal abbo nodig.

Dus nee, zonder digitale tv, geen HDTV.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 16-06-2006 14:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:24:
Ik heb alleen geen digitale kabel dus ik denk dat ik ook niet zo veel heb aan een DVB tuner, bestaat er niet gwoon een TV-kaart voor normale kabel waarmee je de (enkele) zenders in HD kwaliteit kan bekijken?
Volgens mij zijn er geen "open" HD kanalen en moet je altijd een smartcard i.c.m. een decoder hebben?

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp: Als ik digitale TV van Casema of Essent zou hebben, en bv. zo'n Samsung HDTV kabel ontvanger (waar ook een topic van is atm) dan heb ik een x-aantal zenders in HD kwaliteit.

Maar ik zou dan het liefst zo'n HD ontvanger geintegreerd hebben in mijn TV kaart. Heb ik dan een TV-kaart nodig die stonden bij het "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC" topic??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:29:
dus als ik het goed begrijp: Als ik digitale TV van Casema of Essent zou hebben, en bv. zo'n Samsung HDTV kabel ontvanger (waar ook een topic van is atm) dan heb ik een x-aantal zenders in HD kwaliteit.

Maar ik zou dan het liefst zo'n HD ontvanger geintegreerd hebben in mijn TV kaart. Heb ik dan een TV-kaart nodig die stonden bij het "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC" topic??
Yep, + bijbehorende CI module + cam (tenzij ze FTA zijn). Tenslotte moet je PC krachtig geneog zijn om het te decoderen.

Verwijderd

Topicstarter
srry maar wat is een CI module, en wat is een cam en wat is FTA

• DJSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:10:
srry maar wat is een CI module, en wat is een cam en wat is FTA
CI = Common Interface, een extra deel wat erbij moet als je gecodeerde zenders wilt ontvangen. Hier gaan dus, via een cam, je smartcardjes in. Cam is dus de houder waar je kaartje zelf in gaat. Dat geheel gaat weer in je CI.

FTA = Free to Air (FTC eigenlijk, Free to cable in dit geval). Een aantal providers heeft (deels) zonder coderingen, dan hoef je namelijk niet je CI en rommel te kopen voor het standaardpakket. Er zijn ook kabelproviders die dus alles achter codering zetten.

Verwijderd

Topicstarter
CI + cam is dus het kastje voor je digitale tv?

Verwijderd

Topicstarter
hmm nog ff goed in het http://gathering.tweakers...ist_messages/1096768//#h4 gelezen, maar volgens mij werken die TV-kaarten niet als HD-TV decoders... of zie ik dat nou verkeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 20:40 ]

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 09:57

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:40:
hmm nog ff goed in het http://gathering.tweakers...ist_messages/1096768//#h4 gelezen, maar volgens mij werken die TV-kaarten niet als HD-TV decoders... of zie ik dat nou verkeerd?
Ik heb zelf een TwinHan Cab-CI met een Alphacrypt, gebruik hem om Casema DTV te ontvangen, en het WK voetbal is prima HD te bekijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, dan denk ik dat ik die maar koop!!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:58:
ok, bedankt, dan denk ik dat ik die maar koop!!
Ik zou ik als ik jou was je even goed inlezen in de mogelijkheden in b.v. het DVB-C topic hier in dit forum, en op de forums van MediaPortal en DVBViewer.
Een DVB-C kaart in je pc gebruiken is namelijk niet plug&play te noemen :)

Je hebt de kaart nodig, de CAM, de juiste Mpeg2 codec (b.v. die van Cyberlink) een H264 codec voor HDTV en een flinke processor om HDTV te kijken.

Verwacht iig niet dat het allemaal meteen goed en soepel werkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, voor de duildelijkheid, dat maakt de boel wat realistischer ;)

Mijn HTPC beschikt over een 2800+, zou dat voldoen?

De codec's zijn wel te downloaden neem ik aan. Is het alleen niet zo dat de verschillende aanbieders, verschillende CAM's gebruiken?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Staat het huidige analoge televisie abonnement eigenlijk wel op je naam? Je geeft namelijk aan dat je op kamers zit. De benodigde smartcard moet je namelijk laten registreren op je huidige analoge televisie abonnement anders zie je na een aantal weken niets meer. En bij welk kabelbedrijf zit je nu eigenlijk? Het is namelijk nogal zonde van het geld om 250 euro uit te geven terwijl je er straks misschien niets aan blijkt te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door ArChie op 18-06-2006 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPC of kpn, dat moet ik nog ff vragen.... ook moet ik het digitale TV overleggen met de huisbaas, maar dat komt wel goed..

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 17:49
Voor satelliet HD tv heb je zo een intel P4 3ghz nodig en 1gig ram geheugen.
dan kun je 1 stream bekijken

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:44:
Bedankt, voor de duildelijkheid, dat maakt de boel wat realistischer ;)

Mijn HTPC beschikt over een 2800+, zou dat voldoen?

De codec's zijn wel te downloaden neem ik aan. Is het alleen niet zo dat de verschillende aanbieders, verschillende CAM's gebruiken?
Zoals degene hierboven mij zegt zit je minimaal aan p4 3ghz of een AMD 3000+ voor H264 HD streams.
En dan ligt het er nog aan welke codec je gebruikt en wat voor grafische kaart je hebt, een aantal Nvidea en ATI kaarten ondersteunen hardware matige H264 versnelling met de juiste codec/drivers

Codec's zijn inderdaad wel te downloaden maar inprincipe niet gratis ;)

Bij Casema hadden ze eerst 2 mpeg2 HD streams 1 ter demo en 1 van het wk voetbal (20mbit hd stream) maar sinds 2 dagen zijn die er niet meer, nu zijn er alleen nog 2 H264 HD streams :(

Met mpeg2 HD had mijn media pc geen moeite ( ATI X800VE AIW, AMD Sempron 2800+, 1GB 400mhz DDR ) maar de H264 (16mbit) op 1280x720p WK stream krijg ik met geen enkele codec vloeiend, wel de 1920x1080i (16mbit) HD test stream trouwens.

Hopelijk gaat dat met een verbeterde codec nog wel lukken, of ik upgrade mijn grafische kaart naar een model wat hardware matige H264 ondersteund. (voordeel alleen van de x800ve AIW is, dat deze rgb scart out heeft)

Wat de CAM betreft dan zal je echt even het DVB-C topic moeten doorspitten, er was namelijk iets met UPC en het vergrendelen van de smartcard op de decoder.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nog ff nagedacht over wat RG2005 zei, misschien is het wel handiger dat ik Digitenne neem... of zitten daaar ook weer ernstige nadelen aan?

@ Icekiller2k6: nouja 2800+ met 1Gb ram + fatsoenlijk mobo moet het dan toch ook wel doen :P

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:54:
Hmm nog ff nagedacht over wat RG2005 zei, misschien is het wel handiger dat ik Digitenne neem... of zitten daaar ook weer ernstige nadelen aan?

@ Icekiller2k6: nouja 2800+ met 1Gb ram + fatsoenlijk mobo moet het dan toch ook wel doen :P
Volgens mij heeft digitenne geen HDTV streams, waar dit topic uiteindelijk over ging :P

Verwijderd

Topicstarter
nu dat weer :P

Verwijderd

Topicstarter
hmm op http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitenne staat dat hij wel HDTV kan ondersteunen, alleen zijn die nadelen idd zo erg?

Of heb je gwoon een goede decoder nodig?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 15:07 ]

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:54:

Misschien eens een idee om je eerst GOED overal in te verdiepen wat je wilt / budget / kennis is. Eerst heb je het over HDTV, nu over het (brakke) digitenne. De bitrate van digitenne komt geeneens in de buurt van schotel (ook MPEG2), laat staan HDTV...

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:07:
hmm op http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitenne staat dat hij wel HDTV kan ondersteunen, alleen zijn die nadelen idd zo erg?

Of heb je gwoon een goede decoder nodig?
Vincent, als ik jou kennis op het gebied van HDTV zo zie, en het feit dat je je computer moet gaan upgraden wil je behoorlijk HDTV kunnen kijken via je pc, dan raad ik je aan om eerst heel diep in de materie te duiken, maar waarschijnlijk is het verstandiger en goedkoper om gewoon een digitale HD ontvanger te kopen...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, een kleine uiteenzetting dan.

Ik heb een LCD tv gekocht, de Philips 32PF5420
nu ga ik volgend jaar op kamers en ik zou graag de HD functie van de TV willen gebruiken.

Ook wil ik mijn 2e PC ombouwen tot mediacenter pc (2800+, 1Gb ram, connect3d 9600 (link http://www.connect3d.com/docs-pdf/9600%20Ref%20Sheet.pdf), alleen nog ander mobo + TV kaart kopen)

Nu leek het me wel handig om een TV kaart aan te schaffen die tevens werkt als HD decoder.

Het enige wat nog ontbreekt is een TV signaal dat HDTV ondersteund

Op de kamer is alleen analoge kabel aanwezig.
Tot nu toe heb ik begrepen dat de mogelijkheden bestaan uit DVB-S DVB-T en DVB-C

Ik heb een bedrag te besteden van ong. 300 euro (mag wel hoger uitvallen als het nodig is, maar t zou mooi zijn er ook nog wat aan over te houden). Die decoders zijn duurder, dat weet ik ook wel, dan nog maar ff sparen. Ook de maandelijkse kosten van de provider moeten ook niet te hoog zijn, uiteindelijk ben ik ook maar een student.

Hopelijk is het nu wat duidelijker, srry dat ik er niet eerder mee kwam :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 16:22 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 19:13
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:33:
UPC of kpn, dat moet ik nog ff vragen.... ook moet ik het digitale TV overleggen met de huisbaas, maar dat komt wel goed..
Jammer, UPC gaat niet werken.
UPC gebruikt een speciale manier van decoderen. Daarmee werkt geen enkele TV-Kaart.

Verwijderd

Topicstarter
@ BreeeZe

Zou het niet wat zijn om een geforce uit de 6 serie te kopen? Die zijn niet zo duur en ondersteunen H264 codering.

link http://tweakers.net/meukt...ForceWare-84.21-WHQL.html

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:45:
@ BreeeZe

Zou het niet wat zijn om een geforce uit de 6 serie te kopen? Die zijn niet zo duur en ondersteunen H264 codering.

link http://tweakers.net/meukt...ForceWare-84.21-WHQL.html
ja, de vraag is alleen wat moet je ermee, je kan dan idd goed gedownloade HD films afspelen op je HDTV, maar het brengt je geen stap verder naar het kijken van HD kanalen

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld deze kaart zou kopen http://tweakers.net/pricewatch/132481 , die volgens mij wel in staat is om het signaal te decoden naar HDTV, wat voor TV-kaart heb ik dan nodig om, er even voor het gemak van uitgaande dat ik digitale tv neem, de (enkele) zenders in HD kwaliteit te zien?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 17:51 ]

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:40:
als ik nou digitale tv heb, en ik sluit die op die graka aan, dan heb ik toch enkele zenders in HD kwaliteit?
Alleen het probleem is UPC en Digitenne, digitenne zend (nog?) geen HD uit, en UPC gebruikt idd Nagravision2 coderening met de smartcard gelocked aan de decoder welke niet compatible is met een CAM module.

Als je echt HD wil zou ik overwegen om een Sat kaartje met CI module te nemen en een klein schoteltje (40cm).
De ontvangst is goed te doen voor de Astra sat (tenzij het weer erg tegen zit) en zo'n kleine schotel kan je meestal wel ergens aan een muur of op een balkon kwijt :)

Over een grafische kaart waarmee goed H264 is te decoderen met jouw setup zou ik je zo snel even geen advies kunnen geven, ik ga mij er zelf ook nog even beter op inlezen op de verschillende fora (hier, DVBviewer, Mediaportal enz).
Ik zat zelf te kijken naar een x1600 agp versie van Sapphire, weet alleen niet zeker of de performance goed genoeg is.

[ Voor 22% gewijzigd door BreeeZe op 18-06-2006 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik lees net op de UPC site dat ze al wel een film en een sport kanaal in HD uitzenden, maar dat vind ik een beetje te duur voor wat ik er voor terug krijg. Ook staat er dat UPC bezig is verschillende zenders in HD kwaliteit uit te zenden http://www.ervaarhdtv.nl/live/. Misschien kan ik daar beter op wachten.

Nog een probleem van UPC is dat ze Nagravision gebruiken. Maar als je nou bv. deze module koopt http://www.astrasat.nl/in...t_id,792/category,modules en die doe je in dat Twinhan DTV Cab-CI kaartje, dan moet je toch al een heel eind komen? Helemaal met die 6600GT....... of zie ik weer wat over het hoofd? :P

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 18:30:
Hmm, ik lees net op de UPC site dat ze al wel een film en een sport kanaal in HD uitzenden, maar dat vind ik een beetje te duur voor wat ik er voor terug krijg. Ook staat er dat UPC bezig is verschillende zenders in HD kwaliteit uit te zenden http://www.ervaarhdtv.nl/live/. Misschien kan ik daar beter op wachten.

Nog een probleem van UPC is dat ze Nagravision gebruiken. Maar als je nou bv. deze module koopt http://www.astrasat.nl/in...t_id,792/category,modules en die doe je in dat Twinhan DTV Cab-CI kaartje, dan moet je toch al een heel eind komen? Helemaal met die 6600GT....... of zie ik weer wat over het hoofd? :P
Het irritante is dat UPC niet de standaard Nagravision gebruikt, maar een aangepaste versie welke waarschijnlijk dus niet werkt met die cam, het is wellicht een kwestie van tijd todat het wel gaat werken, maar nu is er helaas niets te garanderen :(

Casema en @home gebruiken Irdeto2, maar een standaard Irdeto cam werkt niet, alleen de super dure Alphacrypt..

Edit:
Hier nog een linkje waar je wel wat aan hebt :)
http://www.sat4all.com/fo...39779&an=0&page=2#1139779

Topic over UPC via DVB-C po je PC bij Sat4all.

[ Voor 10% gewijzigd door BreeeZe op 18-06-2006 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed dat wordt hem dus ook niet...welke codering gebruikt KPN eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws zo te lezen. Ff over dat FTA, k heb er wel een globale voorstelling van maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Wat voor TV-kaart heb ik in dat geval nodig?

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 18:55:
Goed nieuws zo te lezen. Ff over dat FTA, k heb er wel een globale voorstelling van maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Wat voor TV-kaart heb ik in dat geval nodig?
FTA betekend Free To Air, dat wil zeggen zonder codering.
De term is een beetje verwarrend door het woord 'Air' erin :)

De kabelaars, Digitenne en de satteliet tv aanbieders hebben meestal een aantal zenders welke je zonder smartcard en zonder abbonement kan ontvangen.

Bij Digitenne zijn dat Ned 1,2,3 (nu geloof ik alleen nog ned2, maar als de analoge tv uit de lucht gaat wordt het 1,2,3)
Bij UPC volgens mij het hele basis pakket (dezelfde zenders welke je dus ook via de normale kabel kan ontvangen)

Wat je daarvoor nodig hebt is hetzelfde wat je nodig hebt voor abbo TV (DVB-T / C /S kaart) minus de CAM en minus de Smartcard :)

Het enige addertje is, dat je niet weet of ze ooit weer de codering erop gooien, en of iemand het dan voor elkaar heeft om met een CAM UPC te decoderen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ook hoorde ik geruchten dat UPC misschien een ander coderings systeem zou kiezen.... of dat waar is weet ik niet..

Goed mijn pc zou er op dit moment zo uit zien:

Amd athlon 2800+
1gb Ram
connect3d 9600

+

Twinhan DTV Cab-CI

Gaat dat werken?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als ik zo dit hele topic eens doorlees en je reacties zie dan kan ik je maar één goede tip geven: Wacht nu eerst eens rustig af tot je straks op kamers zit. Bepaal dan wie de aanbieders van digitale televisie zijn die op dat adres te ontvangen zijn en zoek dan uit wat je eventueel nodig hebt en wat er mogelijk is.

Je wilt graag HDTV, maar dat hangt sterk af van de digitale televisie aanbieder(s) en deze techniek staat nog in de kinderschoenen. Over een jaar kan alles wel weer veranderd zijn en dan blijkt mogelijk dat je de verkeerde hardware hebt aangeschaft.

DVB-C valt volgens mij zowiezo af omdat je huisbaas de UPC abonnementhouder is en jij dus geen smartcard kunt krijgen. Daarnaast heb je daar op dit moment niets aan aangezien er nog geen CAM bestaat voor de coderingstechniek van UPC. Er zijn nu misschien een aantal zenders ongecodeerd, maar dat kan binnen de kortste keren veranderd zijn omdat UPC nooit officieel heeft aangegeven dat dit zo blijft. De kans is dus groot dat tegen de tijd dat je op kamers zit dat je niets meer aan de nu aangeschaft TwinhanDTV hebt.

DVB-S zou een mogelijkheid zijn, maar je weet nu nog niet of je uberhaupt wel een schotel kan plaatsen die dan ook nog eens een keer op de juiste satellieten moet worden uitgericht.

DVB-T kan als je op kamers in Amsterdam gaat, maar heeft geen HDTV kanalen.

Misschien is IP TV tegen die tijd wel de juiste en enige mogelijke oplossing zoals bijvoorbeeld www.mine.tv van KPN.

Daar komt nog bij dat de meeste HDTV kanalen straks via MPEG4/H.264 techniek wordt aangeboden en voorzover mij bekend zijn daar nog geen hardware oplossingen in de PC voor waarmee je live HDTV kunt kijken. Investeren in een MPEG2 HDTV kaart is zonde van het geld. En afsluitend zijn er nu nog bijna geen HDTV kanalen en datgene dat er gaat komen zal met HDCP beveiligt zijn zodat je niet kan kijken met een PC. Conclusie: rustig afwachten om te zien wat de ontwikkelingen ons allemaal gaan brengen en dan over een jaartje kijken wat mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei ook niet dat ik het nu ging kopen, ik vroeg of het mogelijk zou zijn, maargoed. Die H264 codering wordt sinds die forceware update geondersteund door (volgens mij) alle kaarten uit de 6- en 7-serie van Geforce. Dus daar zit het probleem niet denk ik.

Het heeft dus alles met de TV-kaart te maken. Even afwachten dus

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Het komt er gewoon op neer dat er nog geen gebruiksvriendelijke oplossing voor HDTV of Digitale TV ICM een MCE mogelijk is. (alleen een paar tussenoplossingen, en wat oplossingen voor FTA kanalen)

Ik denk dat je beter nog even kan wachten totdat MCE het gaat ondersteunen (als ze dat ooit gaan doen).

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

911GT2 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:31:
Het komt er gewoon op neer dat er nog geen gebruiksvriendelijke oplossing voor HDTV of Digitale TV ICM een MCE mogelijk is. (alleen een paar tussenoplossingen, en wat oplossingen voor FTA kanalen)

Ik denk dat je beter nog even kan wachten totdat MCE het gaat ondersteunen (als ze dat ooit gaan doen).
Weet iemand of dit inmiddels het geval is? Via @home kan ik HDTV kanalen ontvangen. Ik kan een HDTV decoder aanschaffen voor 299 euro (ook elders gezien voor 219), maar ik loop al langer met het idee om een mediacenter PC neer te zetten (kijken van foto's/films vanaf m'n netwerk). Het zou zonde zijn als ik dan een aparte HDTV decoder bij moet zetten. Het tv-kastje is al zo vol >:) ...

Ik ben dus niet zozeer geinteresseerd in het kijken van TV op de PC, maar het kijken van HDTV op m'n TV (Samsung LCD), met "de PC" als decoder.

Iemand een idee? Zit je nog vast aan "decoderkaartjes" ofzoiets? (zoals bij schotels) of werkt in principe vrijwel iedere HDTV decoder...

[ Voor 5% gewijzigd door Kama op 26-06-2007 17:07 ]

drs. Kama

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten maar.. waarom per sé HDTV via je kabelboer? Zijn dat zulke interessante programma's of films?

Op internet kun je vrijwel alle series in HD downloaden en ook veel films die al op blu-ray en HD-DVD uit zijn. Is het de aanschaf van een decoder of modules voor een HTPC de moeite waard om Discovery en NGC in HD te bekijken? Lijkt me nogal magertjes.

Mijn keuze zou dus zijn om een HTPC te kopen zonder DVB-C spul en gebruik te maken van de vele terabytes online HD spul :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 17:49
Gizz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:15:
Misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten maar.. waarom per sé HDTV via je kabelboer? Zijn dat zulke interessante programma's of films?

Op internet kun je vrijwel alle series in HD downloaden en ook veel films die al op blu-ray en HD-DVD uit zijn. Is het de aanschaf van een decoder of modules voor een HTPC de moeite waard om Discovery en NGC in HD te bekijken? Lijkt me nogal magertjes.

Mijn keuze zou dus zijn om een HTPC te kopen zonder DVB-C spul en gebruik te maken van de vele terabytes online HD spul :)
vind via internet downloade niet echt een optie (ala legaliteit) HD op bluray of HD dvd is nog ff dom als je nog niet weet wie 'wint'

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Films en series downloaden is gewoon legaal, dus waarom is het geen optie "á la legaliteit"? Blu-ray/HD-dvd zou ik ook niet aan beginnen, veel te duur nog. En hetzelfde materiaal is ook te downloaden, mis je alleen vaak de extra's (who needs the extra's? :P ).

En ook al kies je ervoor om alleen HD spul van tv te bekijken, kun je je nog steeds afvragen of het allemaal de moeite waard is voor 2 zenders.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Gizz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:15:
Omdat ik een HD-ready TV heb, veel discovery kijk en het dus gewoon voor die 3,95 extra per maand wil gebruiken. Tjee, sinds wanneer moeten we ons verantwoorden voor het gebruik van gadgets... |:(
Ik doe niet aan downloaden van films. Ik kijk amper films... Ik wil het concept gewoon werkend.
En ook al kies je ervoor om alleen HD spul van tv te bekijken, kun je je nog steeds afvragen of het allemaal de moeite waard is voor 2 zenders.
^^Deze discussie is verder niet relevant... Ik wil Tweaken!!

[ Voor 12% gewijzigd door Kama op 26-06-2007 23:48 ]

drs. Kama

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor? :) Ik probeer alleen maar mee te denken.
Ook hoef je van mij geen films te downloaden als je geen films kijkt. Maar als je van documentaires etc. houdt (discovery channel spul) is daar ook gigantisch veel van te vinden online. Dan heb je meer dan alleen discovery docu's, ook alle Imax, BBC etc. dingen.
^^Deze discussie is verder niet relevant... Ik wil Tweaken!!
Welke discussie? Ik zeg alleen welke vraag jij jezelf moet stellen, alleen jij weet het antwoord.

Overigens valt het gebruiken van alle online content meer onder tweaken/power use dan het kijken naar 1 HD stream met reclame waar je ook nog eens extra spullen voor moet aanschaffen. Tweakers willen toch zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld. Maar dat is mijn mening :)

Pagina: 1