Toon posts:

Compuserve Internet ondersteunt geen draadloos internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een Linksys Gateway gekocht "WAG200G" om gezellig thuis een draadloos netwerkje op te richten.
Dus na het router zonder enige benoemenswaardige problemen te installeren kreeg ik een draadloos netwerk. "netwerk gecontroleerd met een PSP"
Dus nu alleen nog maar internet! Ik maak gebruik van een Compuserve 1700 kbps verbinding, maar toen werd er dus naar mijn Encapsulation en VC gegevens gevraagd "VPI en VCI".
Deze zouden worden verstrekt door mijn ISP, Compuserve dus, na even mijn papieren te hebben doorzocht kon ik die gegevens niet vinden.
Dus ik bel die helpdesk op, leg mijn problemen uit en die man zei me wel een email te sturen...
"Ook al zei ik dat ik mijn router allang had aangesloten, zei die man gewoon doodleuk: sluit dan je oude netwerkkabel weer aan :/" Nou ja, staat doodleuk in die email:
Geachte heer,

CompuServe ondersteunt helaas geen draadloze verbindingen.
Via onderstaande link kunt u meer informatie vinden over het instellen van een draadloze netwerkverbinding.

http://www.zyxel.nl/support/a006.html

Heeft u een probleem met uw draadloze netwerkverbinding, dan kunt u contact opnemen met de helpdesk van Zyxel: 0900-9993565
Zij kunnen uw probleem oplossen.

Met vriendelijke groet,

"naam van die gast maak ik eigenlijk liever bekend, maar dan krijg ik vast en zeker problemen met admins hier"

Nou leuk een link waarin staat hoe je met een Zyxel router en KPN verbinding kan testen... terwijl ik heb gezegd dat ik een Linksys apparaat heb.
Nou ja, het kern van het verhaal:
Zijn hier andere mensen die mij nog handige tips kunnen geven, of toch nog een manier weten om achter die stomme gegevens te komen!!
"Als je liever niet die gegevens wil posten, stuur ze dan naar: zerocool456@gmail.com"

Alle tips is welkom.
Anders moet ik toch van provider overstappen.... ben ik tenminste wel ook af van die irritante rot stemmtje die "WELKOM BIJ COMPUSERVE" zegt als ik daar ga aanmelden.

Alvast bedankt heren.

Groet,
De mogelijke oprichter "Anti-Compuserve Front"

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja en wat zijn de instellingen van je huidige router? heb je daar al eens gekeken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn router instellingen zelf zijn naar mijn weten correct.
Mijn PC zit via een KAT5 kabel verbonden aan die router en hij herkent de router.
Ik kan met een PSP verbinding maken "draadloos" met die router en alleen die internet doet het niet.
Het gaat mij juist om die VC instellingen voor de router, die specifiek zijn voor compuserve.
Mijn vraag is nou:
Ondersteunt Compueserve nou wel of niet draadloos internet?
Zo nee, waarom nou niet en wat kan ik eraan doen? }:O |:(

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

K-Jay

Klaas Jan

CompuServe zorgt gewoon dat jij internet hebt, of jij er nou een draadloos modem aan hangt of niet hebben zij niets mee te maken. Volgens mij moet je VPI=0 en VCI=34 hebben voor CompuServe.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 12:40

Sa1

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:21:
Mijn router instellingen zelf zijn naar mijn weten correct.
Mijn PC zit via een KAT5 kabel verbonden aan die router en hij herkent de router.
Ik kan met een PSP verbinding maken "draadloos" met die router en alleen die internet doet het niet.
Het gaat mij juist om die VC instellingen voor de router, die specifiek zijn voor compuserve.
Mijn vraag is nou:
Ondersteunt Compueserve nou wel of niet draadloos internet?
Zo nee, waarom nou niet en wat kan ik eraan doen? }:O |:(
die instellingen heb je alleen nodig in je modem, vaak heb je een gecomineerd modem / router. Het meest eenvoudig is dat je gewoon je oude router / modem weer aansluit en zorgt dat je internet hebt op je vaste computer

vervolgens zet je je nieuwe apparaat in AP modus en zorg je dat, dat het enige is wat het apparaat doet. Dus de verbinding doorsturen, er gaat dan een kabeltje in je neiuwe appraat vanaf je oude modem / router.

en persoonlijk vidn ik het niet meer dan logsich dat compuserve niet 1000 en 1 verschillende omgevingen gaat ondersteunen, plus die instellingen zijn hetzelfde als in je oude modem. Daar zou je dus de gegevens uit kunnen lezen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

job

Ze ondersteunen het niet in de zin van: Alle honderden modems die er te koop zijn kennen en precies weten op welk knopje je moet drukken.
Ze leveren een modem die gewoon prima werkt....
Dat jij besluit een eigen modem te kopen is je eigen probleem..

Oke, oke ze zouden je eenvoudig de VPI en VCI gegevens kunnen verstrekken maar ze hebben er voor gekozen dit niet te doen. Ze voorkomen hierdoor allerlei problemen die veroorzaakt worden door modems die zij niet kennen.

Ik zou zeggen kijk eens hier op got bij de search.
Kom tig topics tegen als ik zoek op vpi vci en compuserve.
De juiste vpi en vci zijn te vinden als je weet op welk netwerk je zit.. (kpn zei je?)

[ Voor 9% gewijzigd door job op 16-06-2006 14:33 ]

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-03 18:49
Volgens mij ligt het idd aan de instellingen in je Linksys, zoals Frogmen ook al zegt.
Compuserve geeft jou een signaal, je verbinding, wat jij er verder mee doet na je modem of modem/router moet je zelf weten. Zij hebben geen controle over jouw netwerkje, met of zonder draad.

Ik zou die instellingen nog maar eens goed doorspitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen van mijn router nog eens nagegaan, maar er is denk ik niet iets mis met de router zelf.
Doordat ik de gegevens mis van Compueserve van wat voor een DSL verbindingen ik nou heb "briged, routed, PPPoE of PPPoA" kan ik een heleboel instellingen niet invullen...
Behoorlijk frustrerend dus.

Ik zou ook denken dat het gewoon een kwestie van die instellingen van mijn oude modem overzetten naar mijn nieuwe.
Zou dit nog een mogelijkheid zijn? Zou ja, waar zou ik die dan vinden?

Dat mogelijkheid om gewoon een draad van mijn modem door te trekken naar mijn Router is volgens mij niet juist, omdat er alleen een ingang op zit van een telefoonlijn. Of moet ik dan mijn modem verbinden met een van die KAT5 ingangen op de Linksys?
In ieder geval wel bedankt voor jullie hulp. Ik modder nog wat even wat verder aan.

Verwijderd

Compuserve heeft babyxl verbindingen. Dat betekent VPI=0 VCI=34, Encapsulation=RFC1483, LLC Based. Je zal gewoon "routed" moeten kiezen, met "bridged" gebruik je je linksys als een modem en kun je er maar 1 apparaat aankoppelen. Vergeet ook niet de dhcp server in je linksys aan te zetten.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:52:
Compuserve heeft babyxl verbindingen. Dat betekent VPI=0 VCI=34, Encapsulation=RFC1483, LLC Based. Je zal gewoon "routed" moeten kiezen, met "bridged" gebruik je je linksys als een modem en kun je er maar 1 apparaat aankoppelen. Vergeet ook niet de dhcp server in je linksys aan te zetten.
Welkom op GoT.
Met deze gevens moet je de LinkSys zover kunnen krijgen om het Internet te laten werken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04 16:25

IEF

Why so serious?

die netwerkgegevens worden gewoon zonder meer verstrekt.

Zoals aangegeven is dat RFC1483-Bridged-LLC-0/34.

Zorg ervoor dat je ze in de webconfig van de WAG invult, en niet in een of andere "Wizard die op
een installatie CD'tje staat".

Gewoon kijken in de handleiding wat het IP is van dat ding en daarnaartoe surfen via IE/Firefox.

Dat zou ook zonder meer moeten werken. Overigens zal je bij (vrijwel) elke provider tegenkomen
dat ze je niet gaan helpen met een eigen gekocht modem.

Hoe kun je anders als ISP ooit ook maar iets van degelijke support bieden?

Als elke provider elk mogelijk modem moet gaan ondersteunen... <vul maar in wat dit voor tijd, moeite en kosten met zich meebrengt, welke worden doorberekend>

Verder kun je als je het netjes vraagt (nadat je bovenstaande instellingen gedaan hebt in je WAG) ook wel even laten controleren of jouw WAG zn instellingen correct opvraagt.

Alleen maar roepen: "ik wil wireless internet met mn linksys WAG en ik wil het nu" heeft natuurlijk weinig zin. Ze hoeven het niet te ondersteunen en afhankelijk van de manier waarop jij het brengt,
willen ze je wel of niet enigzins van dienst zijn.

Zij kunnen meer zien aan de lijn die jij gebruikt dan je misschien denkt.

Welkom op GoT ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor het informatie!!
Volgens mijn router heeft die nu verbinding met het internet, maar helaas lukt dat nog niet op mijn PC.
Het internetverbinding wil maar niet actief worden, mijn PC herkent dan ook alleen de lan verbinding met de router.
Nou heb ik DHCP op "enabled" gezet onder instellingen, maar ik heb geen serveradres ofzo eronder ingevuld.
Zou dit eigenlijk wel moeten en zou ja, waar vind ik dan wat ik er in moet vullen?

"IP adres, subnet, DNS is trouwens wel allemaal ingevuld!"

Bedankt voor het welkom GOT, jullie hebben me nu al behoorlijk ver laten komen. _/-\o_

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

als ik me niet vergis, zal de DHCP van de router het IP adres, subnetmask, DNS en gateway geven, waarvan de laatste twee standaard worden ingevuld door de router zelf, alleen als je die wil overriden kan je die invullen of aanvullen.

Als je windows heb, herstel je verbinding effe na al die veranderen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nu mijn router echt zo ver gekregen dat het groene lampje erop van internet gewoon brand.
Dat deed het eerst niet, totdat Schorpieon met zijn handige info kwam!
Ik kan wel met een labtop op die network inloggen "draadloos" en gewoon ook met een PC "met draad".
Maar hij deelt nog steeds geen internet verbinding.

Waaraan kan dit nou weer liggen?

DHCP staat gewoon op "enabled"
Alle serveradressed zijn ingevoerd.
Waaraan kan dit nu nog liggen, of welke informatie hebben jullie nog meer nodig?

Verwijderd

CompuServe biedt ADSL aan via het BabyXL netwerk (eigendom van Tiscali wholesale)
Als je het Linksys ADSL modem wilt gaan gebruiken, dien je het oude Sagem of Zyxel modem minimaal 6 uur los te koppelen van de ADSL verbinding, anders werkt het niet.
Dit i.v.m. MAC release. O-)

Verwijderd

Topicstarter
GEWELDIG IDEE!
Ik ga het METEEN uitproberen.
Ik laat men hier het nog wel weten als het wel of niet gaat lukken!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het nou onderand 6 uur mijn Linksys Router/modem laten koppelen.
Ik kan wel mijn Routerpingen, en mijn normale internet IP adres.
Maar wanneer ik "ping www.yahoo.com" invoer, dan weigert ie.
Dus ja, nog steeds geen internet verbinding.
Iemand nog een goeie idee hier?

Ik zit nu vanaf mijn oude Sagem USB modem weer te internetten, toen ik die erin stak deed ie het in een keer weer. :| :| :|

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Duidelijk alsnog niet de goede settings. RFC met VPI/VCI 0/34 moet je iig hebben. Krijgt ie wel een WAN-ip toegewezen?

Verwijderd

Paar domme ideetjes:
- Met je oude router "ipconfig /release" (zonder '') typen in een dosbox? Ik weet dat het bij Telenet zo werkt...
- Staat DHCP ook wel aan bij je computers? Anders werkt het natuurlijk ook niet. Heb hier nu niet direct een Windows in de buurt, maar is iets van network settings, en dan rechtermuisknop op TCP/IP, eigenschappen,...?
- Kijk is in je routerlog of je authentication wel in orde is? Veel kans dat bv. achter je gebruikersnaam @compuserve.nl ofzo moet komen. Ben ik is tegengekomen met Verstatel, daar moest @ Versadsl.com achter (hoe verzinnen ze het :s)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, mijn huidige instellingen zijn als volgt:

RFC Routed, LLC, UBR, VPI / VCI 0/34
IP: 62.51.104.78
Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 78.104.51.62

Geen Domain of Host name bij optional settings ( zou dit toch misschien nodig zijn)?

DHCP Server staat op enable en onder windows is het ook gewoon aan.

Heb IpConfig /Relase gedaan in dos, mijn WAN resette en kon geen netwerkadres krijgen. Toen ik op herstel drukte kreeg het wel weer een netwerkadres, maar ik kreeg nog steeds geen internet.
Ik kan wel de WAN adres pingen btw "WAN = Lan Verbinding 2 WAN"

Iemand nog een suggestie?

Verwijderd

Dat lijkt me in orde, je hebt inderdaad een IP gekregen, maar ben je wel correct aangemeld? Bekijk je routerlog is, daar zou zoiets moeten staan als "authentication completed". Ik veronderstel toch dat je ergens je gebruikersnaam + passwoord hebt ingevoerd?
edit: Dat van ipconfig/release was een stomme opmerking van mij, aangezien je router blijkbaar wel een IP krijgt. Wat je nu gedaan hebt trouwens is je router vertellen dat hij het iIP van je pc moet loslaten, wat natuurlijk niet zo nuttig is. Ik wou de DHCP server van Compuserve wijs maken dat hij een nieuw MAC-adres aan jouw IP moet koppelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noob vraag:
Waar kan ik mijn routerlog vinden B) B) (8>

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:37
Ik heb tiscali en het is zo ingesteld;
Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/9869/tiscali9nu.th.jpg
(en het werkt ;))
Als je factory defaults doet moet je alleen vci ff op 34 zetten, de rest klopte allemaal bij mij... tis trouwens een wag54g maar de webinterface zal wel t zelfde zijn :)

edit
sluit anders ff de router aan en copy/paste hier ff alle meuk die onder t kopje status->gateway, status -> local network en status -> DSL Connection staat...
bij status-> DSL connection kun je bij mij ook op een knop met dhcp release en dhpc renew drukken misschien dat ns doen?

[ Voor 29% gewijzigd door b..RAM op 18-06-2006 22:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:21:
Noob vraag:
Waar kan ik mijn routerlog vinden B) B) (8>
Staat dat niet bij Status? Anders in je handleiding is kijken... Je heb blijkbaar ook linksys router log interpreters maar daar ik heb ik niet echt ervaring mee.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:45:
hmmm, mijn huidige instellingen zijn als volgt:

RFC Routed, LLC, UBR, VPI / VCI 0/34
IP: 62.51.104.78
Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 78.104.51.62

Geen Domain of Host name bij optional settings ( zou dit toch misschien nodig zijn)?

DHCP Server staat op enable en onder windows is het ook gewoon aan.

Heb IpConfig /Relase gedaan in dos, mijn WAN resette en kon geen netwerkadres krijgen. Toen ik op herstel drukte kreeg het wel weer een netwerkadres, maar ik kreeg nog steeds geen internet.
Ik kan wel de WAN adres pingen btw "WAN = Lan Verbinding 2 WAN"

Iemand nog een suggestie?
Dat gateway adres slaat nergens op, dat is een adres binnen jou lan, en kan echt niet door je router worden gebruikt om het internet op te gaan. Zet die dingen gewoon op automatisch zoals in het vorige plaatje al te zien was.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
IK HOU VAN JULLIE GOT!!
Bram had inderdaad de antwoord. Het was niet routed maar bridged bij compuserve.
Ik type dit nu via internet via mijn router, morgen ochtend test ik draadloos internetten.

Geweldig, iedereen hier hartstikke bedankt voor het helpen van deze n00b bij het opzetten van zijn eerste draadloos netwerk.
Nu dat ik het hoe het moet, kan ik ook andere helpen!

Verwijderd

Dat hebben helaas meer providers. (UPC)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 14:39 ]

Pagina: 1