Goede dag mede tweakers,
Voor een project van school moet ik een normalisatie maken. De normalisatie moet tot en met de 3e normaalvorm en van volgens het volgende voorbeeld.
Helaas kom ik niet echt ver. Ik struikel als ik de repeterende groepen eruit moet halen, aangezien dit er meerdere zijn.
Overzicht forum

Post 1

Nou heb ik de volgende gegevens verzamelt:
Stap 2 - repeterende groep eruit halen
Ik denk dat het niet in orde is, maar zie niet de fout(en). Een van jullie misschien?
Voor een project van school moet ik een normalisatie maken. De normalisatie moet tot en met de 3e normaalvorm en van volgens het volgende voorbeeld.
Helaas kom ik niet echt ver. Ik struikel als ik de repeterende groepen eruit moet halen, aangezien dit er meerdere zijn.
Overzicht forum

Post 1

Nou heb ik de volgende gegevens verzamelt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| forum_id forum_naam topic_id topic_naam bericht starter start_datum laatste_post sticky lock verborgen reply_id post_datum bericht gebruiker_id gebruiker_naam gebruiker_wachtwoord gebruiker_rank |
Stap 2 - repeterende groep eruit halen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Tabel: forum forum_id forum_naam Tabel: topic forum_id topic_id topic_naam bericht starter start_datum laatste_post sticky lock verborgen Tabel: reply forum_id topic_id reply_id post_datum bericht gebruiker_id Tabel: gebruiker gebruiker_id gebruiker_naam gebruiker_wachtwoord gebruiker_rank |
Ik denk dat het niet in orde is, maar zie niet de fout(en). Een van jullie misschien?