Software
- Windows Server SBS 2003
- Exchange 2003
Mijn Provider
- Caiw
Probleem
Het probleem doet zich voor bij het ontvangen van mail. Na het installeren van mijn Server en Exchange is alles goed verlopen. Ik kon E-mails sturen en ook ontvangen, ik heb dit vanaf een Gmail en Hotmail account geprobeerd. Dit verliep allemaal perfect!
Laats probeerde iemand een E-mail naar mijn te sturen ook via een Exchange server naar mijn adres, helaas ging dit verkeerd het E-mailtje werd teruggestuurd met de volgende melding, het gaat hier overigens om een gebruiker van Xs4all.
Wat heb ik al gedaan?
Ik ben overal opzoek geweest naar de fout: #5.7.1, en verschillende dingen geprobeerd maar helaas nog geen oplossing.
Zelf denk ik dat bij onderstaande instellingen het probleem ligt:

Ik hoop dat ik u genoeg informatie heb gegeven, bedankt alvast!
PS: Dit is mijn eerste Topic dus als ik wat fout doe wilt u het mijn dan vertellen
- Windows Server SBS 2003
- Exchange 2003
Mijn Provider
- Caiw
Probleem
Het probleem doet zich voor bij het ontvangen van mail. Na het installeren van mijn Server en Exchange is alles goed verlopen. Ik kon E-mails sturen en ook ontvangen, ik heb dit vanaf een Gmail en Hotmail account geprobeerd. Dit verliep allemaal perfect!
Laats probeerde iemand een E-mail naar mijn te sturen ook via een Exchange server naar mijn adres, helaas ging dit verkeerd het E-mailtje werd teruggestuurd met de volgende melding, het gaat hier overigens om een gebruiker van Xs4all.
Zoals u kunt zien in het bericht hier boven wordt mijn domein geforward naar een homeip.net hostname. Ik denk zelf dat het probleem daar ligt. Erg interressant is dat het van een Hotmail account wel werkt en van een Gmail account ook.Van: Systeembeheerder
Verzonden: woensdag 14 juni 2006 9:34
Aan: ***@***.homeip.net
Onderwerp: Onbezorgbaar: Returned mail: see transcript for details
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: RE: Testbericht
Verzonden: 14-6-2006 9:33
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
***@***.homeip.net op 14-6-2006 9:33
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
< smtp-vbr13.xs4all.nl #5.7.1 SMTP; 550 5.7.1 Unable to relay for ***@***.homeip.net>
Wat heb ik al gedaan?
Ik ben overal opzoek geweest naar de fout: #5.7.1, en verschillende dingen geprobeerd maar helaas nog geen oplossing.
Zelf denk ik dat bij onderstaande instellingen het probleem ligt:

Ik hoop dat ik u genoeg informatie heb gegeven, bedankt alvast!
PS: Dit is mijn eerste Topic dus als ik wat fout doe wilt u het mijn dan vertellen