Geen mogelijkheid om te connecten naar netwerk werk

Pagina: 1
Acties:

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Het volgende probleem is gaande, op de laptop kan ik niet connecten naar het netwerk van mn werk.

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/3491/netwerkfout2wt.th.jpg

Echter internet doet het gewoon wel, alleen op dat netwerk komen lukt niet. Ik heb de helpdesk van mn werk dagenlang gespammed maar we komen er niet uit. Ook de internetprovider weet niet wat het is.
Ik heb al een aantal dingen gedaan:

Het ip getraceerd, ging volkomen prima, dus het ip traceren naar het ip adres van het netwerk van mn werk.

Instellingen in de router bekeken, ik heb een Belkin 54G en daar heb ik zo'n beetje alles in veranderd en gekeken of het werkte en dan weer terug gezet.

Gezocht op GoT forum, ik kom wel een paar topics met dergelijke onderwerpen tegen maar niet echt met dit probleem.
De foutmelding die ik dus krijg is nog mijn houvast, weet iemand wat ik hier precies mee aanmoet?

Het OC is Win XP sp2, de firewall instellingen zijn al bekeken door de systeembeheerder van het bedrijf. Ook is goed om te weten dat ik wel op mijn werk kan connecten naar het netwerk, ook via draadloos. Maar ook bijvoorbeeld in een hotel, daar lukt het ook. Dus het moet iets hier thuis zijn.

Maar wat?

BF2 stats

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:33

BCC

Heb je het al zonder router geprobeerd?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nortel gebruikt (hun eigen implementatie van ) IPsec. Heb jij specifieke poorten opengezet naar buiten, of sta je op je router gewoon alles toe :?

• Vini
Equator schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:39:
Nortel gebruikt (hun eigen implementatie van ) IPsec. Heb jij specifieke poorten opengezet naar buiten, of sta je op je router gewoon alles toe :?
Nee alle poorten zijn dicht, geen specifieke poorten opengezet. Zou dat eventueel moeten?
BCC schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:38:
Heb je het al zonder router geprobeerd?
ja rechtstreeks op modem, geeft hetzelfde probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Vini op 16-06-2006 12:20 ]

BF2 stats

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Als jet hetzelfde probleem hebt zonder router, ligt het hoogstwaarschijnlijk niet daaraan..

Tzou kunnen, maar ik denk van not..

Actions speak louder than words

• Vini
Even een schopje, ben er nog steeds niet uit gekomen. Maar als het niet aan de router ligt, waar dan wel aan?

BF2 stats

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik neem aan dat je ook al eens bij de systeembeheerder van je werk hebt aangeklopt om te vragen of alles nog zou moeten werken :?
Misschien is er wel een probleem waar hij je meer over kan vertellen.

En verder geeft de melding: "Remote host not responding" mij alleen het idee dat je of naar het verkeerde IP / FQDN connect, of er aan de centrale zijde een probleem is.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Equator schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:41:
...
En verder geeft de melding: "Remote host not responding" mij alleen het idee dat je of naar het verkeerde IP / FQDN connect, of er aan de centrale zijde een probleem is.
Op zich, als hij op zijn router/modem niet de juiste poorten open zet, zal de 'remote host' ook niet responden. Eenvoudigweg omdat de terugkerende pakketjes niet door de modem/router heenkomen.

Heb je gekeken of je zowel op je modem als op je router de juiste poorten open hebt gezet?
Vraag anders bij je netwerkbeheerder na welke poorten dat zouden moeten zijn.

Laat ff weten of het gelukt is!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 22:23
zal wel aan mij liggen.

maar als ik eurintvpn.ko.com rechtstreeks ingeef kan ie bij mij ook geen
server vinden. Dus is je VPN verbinding wel goed geconfigureerd
Misschien dat je eerst even naar deze instellingen moet kijken.

zie bv:

deel 1:

http://www.windowsecurity...g_the_Infrastructure.html

en deel 2:

[ Voor 42% gewijzigd door Marinus-Roro op 21-06-2006 12:40 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ElCondor schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:44:
[...]

Op zich, als hij op zijn router/modem niet de juiste poorten open zet, zal de 'remote host' ook niet responden. Eenvoudigweg omdat de terugkerende pakketjes niet door de modem/router heenkomen.
TS heeft reeds aangegeven dat het zonder router ook niet lukt. En ik ga er (wellicht verkeerd) van uit dat er op een modem geen poorten worden geblokkeerd naar buiten toe.

@TS: Probeer het eens op IP adres: 195.75.180.134

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 21-06-2006 12:00 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Equator schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:55:
[...]

TS heeft reeds aangegeven dat het zonder router ook niet lukt. En ik ga er (wellicht verkeerd) van uit dat er op een modem geen poorten worden geblokkeerd naar buiten toe...
Dat had ik begrepen ;)
Maa een modem zou ook roet in het eten kunnen gooien, om nog maar te zwijgen van de ISP zelft.

TS, wat heb je voor een modem? ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Vini
ElCondor schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:58:
[...]

Dat had ik begrepen ;)
Maa een modem zou ook roet in het eten kunnen gooien, om nog maar te zwijgen van de ISP zelft.

TS, wat heb je voor een modem? ;)
IK heb dacht een moterola modem (kan het geheel fout hebben maar ik ga het opzoeken)

*Edit, Het is een

Motorola
SB5100E SurfBoard Cable Modem

Ik ga ook die ip even proberen, als het goed is blokkeert de modem verder geen poorten naar buiten

*Edit, via t ip maakt ook geen verschil

De poorten die ik eventueel moet openzetten zal ik opzoeken. Alleen vind ik het dan raar dat de systeembeheerder (waar ik dus al verscheidende keren heb aangeklopt) niet dat heeft aangegeven.
Marinus-Roro schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:
zal wel aan mij liggen.

maar als ik eurintvpn.ko.com rechtstreeks ingeef kan ie bij mij ook geen
server vinden. Dus is je VPN verbinding wel goed geconfigureerd
Misschien dat je eerst even naar deze instellingen moet kijken.

zie bv:

deel 1:

en deel 2:

Is dit niet voor Windows 2000?

Nu nog wat extra screenshots, de VPN client met nog het programma ervoor. Je ziet dat naar het VPN server netwerk de sloten open staan, als je dan wil aanmelden gaat de laatste op slot. Daar kunnen we dus niet bij.

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/2573/netwerkfout23ec.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/1759/netwerkfout38qk.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Vini op 21-06-2006 14:13 ]

BF2 stats

Pagina: 1