Toon posts:

Geluid hapert steeds - probleem MoBo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb sinds enige tijd al problemen met mijn geluid, met name als het gaat om afspelen van mp3's.
Het hapert, niet continu, maar toch zeker een fractie van een seconde een keer of 5 per minuut. :/

Niets heeft tot dusver geholpen. Ik gebruikte een on-board geluidskaart op mijn MSI K8N Neo Platinum NForce3 mobo. Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd, een nieuwe bios flash, oude drivers ook nog eens geprobeerd. Uiteindelijk zelfs een aparte Audigy SE geluidskaart gekocht, een 3de 512 MB geheugen tray, en een 2de harde schijf (die laatste 2 wilde ik toch al hebben, maar je weet nooit of het helpt). Ook windows al opnieuw geinstalleerd. C schijf geformateerd. Ik heb vrijwel geen prog's aan in de system tray (minimaal)

Nog steeds helpt het niet. Ook maakt het niet uit met welk programma ik de mp3's afspeel. winamp, win media player en iTunes haperen alle maal. Dat haperen gebeurt altijd tijdens het oplichten van mijn processor/activiteitenlampje voorop de computer. Het lijkt wel of mijn onderdelen moeite hebben met communiceren ofzo. Misschien het geheugen? Misschien een defect moederbord?

Ik ben nu wel zo een beetje einde raad. ;(

gegevens systeem:
MSI K8N Neo Platinum NForce3
AMD64 3200+
3 x 512 MB DDR memory 3200/400
Creative Audigy SE
Club3d Ati Radeon X800Pro 256 MB video kaart
2 S-ATA harddisks (1 Samsung 160 GB en nieuw een Maxtor 160 GB)
Windows XP pro +sp1 en sp2

Jullie hulp is zeer gewaardeerd. _/-\o_

Tnx.

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Is het het soort haperen dat gebeurt wanneer je bijv. internetpagina's aan het scrollen bent?

Edit: dat probleem had ik dus. Bleek aan de videokaart bandbreedte te liggen. Windows kleuren aangepast van 32-bit naar 16-bit en toen werkte alles als een zonnetje. Na een NVidea driver update kon den de kleuren weer terug naar 32-bit :-)

[ Voor 58% gewijzigd door Tiiim op 16-06-2006 11:22 ]

Verwijderd

Als ik over het bekabeld netwerk bestanden kopieër heb ik ook vaak last van haperingen. Dit echter enkel met de audigy, het onboard geluid heeft dit probleem niet. Alleszins het afspelen van mp3 gaat zelfs met een pentium 100, dus qua rekenkracht mag je pc geen probleem zijn.

Als eens een verse windows install geprobeerd?

Verwijderd

Zit die geluidskaart toevallig in het pci slot direct onder de videokaart? Zo ja, plaats hem dan eens een slot lager, dan heb je kans dat je probleem opgelost is.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb dit ook gehad op m'n 3800+ X2, vlak voor de HDD of de IDE eruit knalde.. Ik heb er verder nog niet naar gekeken omdat ik het nu vrij druk heb, maar ik denk toch wel dat het idd de 'communicatie' is geweest met de hdd (ook veel geknipper van het HDD lampje).

M'n p2 350mhz, die ik nu weer tijdelijk gebruik, heeft ook problemen met mp3's maar daar is het zeker wel een bandbreedte probleem. (Die soundblaster zit nog in een ISA slot en het is met name een probleem boven de 192 kb/s mp3's)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het ook wel bij internet pagina's scrollen, maar zelfs als ik helemaal geen programma's open heb. Virus scan uit, firewall uit en alleen winamp gebruik, dan nog lijkt het wel alsof iets een kleine storing veroorzaakt of zo. De hapering duurt weliswaar maar 0.1 sec ofzo, maar het varieert wel van 2-7 x per minuut. Erg irritant als je gewoon muziek luistert.

Ik heb al meermalen een verse windows install gedaan, werd er ziek van zo lang moet je dan wachten :r ;)

Ik heb overigens ook de nieuwste video drivers

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 13:37 ]

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb dit de laatste tijd ook weleens als ik bijvoorbeeld met google earth bezig ben of op een website bezig ben en ik speel tegelijkertijd een mp3 af. Ik heb alleen geen flauw idee hoe het komt en wat je eraan kunt doen.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:14
Als ik de temperatuur van mijn harde schijf uitlees hapert mijn geluid. belachelijk maar waar.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je Winamp of je andere players op hoge proiriteit zet, is het dan beter?

Draait je IDE apparaatuur op een DMA mode?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee over de IDE op DMA mode, waar kan ik dat zien.

Ik moet mijn priority op Real-Time zetten wil het haperen vrijwel verdwijnen.
Op zich een oplossing, ik weet alleen niet of het kwaad kan. Het lijkt me ook niet horen op deze manier.
Het afspelen ging altijd goed op de normale priority.
Pagina: 1