Begin augustus kan ik, via een regeling op mijn werk, een nieuwe computer kopen.
Butget is max 1700 euro. Ik heb alleen een nieuwe computer nodig. Randaparatuur zoals printer, toetsenbord, muis en scherm heb ik al reeds en deze werken nog steeds perfect.
De voornaamste dingen die ik met mijn computer doe zijn:
Gamen: Ik speel eigenlijk alleen maar FS2004 en straks FSX.
Downloaden: Wel eens een filmpje, programma's en software voor Flightsimulator
Nu heb ik een 2 tal systemen samengesteld:
Systeem 1 Leverancier Completer:
Systeem 2 Leverancier Informatique
Mijn voorkeur gaat nu uit naar systeem 2. Omdat de processor hier wat lager is, maar de videokaart is beter. Ook de geluidskaart met de boxen erbij lijkt me wel aardig. Maar aangezien ik niet echt thuis ben in de onderdelen van computers wil ik graag weten wat er beter kan.
Het is de bedoeling dat ik ongeveer 3 jaar met deze computer doe, dan is hij namelijk afbetaald via mijn werk.
Omdat FS2004 en FSX zijn er processor afhankelijk, wil ik graag een snelle, dualcore processor.
Aanvullende software voor deze programma's vragen ook wat rekenkracht.
Ook heb ik nog geen idee wat er straks gebeurt met de prijzen als Intel de Conroe uitbrengt.
Heb voor mijnzelf al beslist dat ik niet op DX10 videokaarten ga wachten, aangezien ik alleen maar FS2004 en FSx speel.
Wie helpt mij een beetje verder
Butget is max 1700 euro. Ik heb alleen een nieuwe computer nodig. Randaparatuur zoals printer, toetsenbord, muis en scherm heb ik al reeds en deze werken nog steeds perfect.
De voornaamste dingen die ik met mijn computer doe zijn:
Gamen: Ik speel eigenlijk alleen maar FS2004 en straks FSX.
Downloaden: Wel eens een filmpje, programma's en software voor Flightsimulator
Nu heb ik een 2 tal systemen samengesteld:
Systeem 1 Leverancier Completer:
- AMD Athlon 64 X2 AM2 5000 Dual 1 Mb
- MB Asus AMD AM2 M2N-E
- 2x DDr Valeuram 1 Gb 400 RECC S4x 2K CL3.0 \
- Creative SB Audigy 4
- HDD Hitachi 200Gb 8Mb Sata 2
- Case Aopen Big H700B 400w
- VGA Aopen PCIe 7800GT DVD256
- Assemblage kosten
Systeem 2 Leverancier Informatique
- AOpen H600B SuperTower ATX2, 350W Silent, zwart
- Asus A8N-E, S939, nForce4 Ultra, GLAN, PCIe, ATX
- AMD Athlon 64 X2 4800+, 2.4Ghz, 2Mb, S-939, Box
- Hitachi Deskstar T7K250, 200Gb, 7200rpm,8Mb,SATAII
- Club 3D GeForce 7900 GT 256Mb, 2xDVI, TVout, PCIe
- 2xCorsair ValueSelect, 1024Mb, DDR2 SDram, PC4200
- Creative SoundBlaster Audigy SE, bulk
- Creative Inspire T3030 2.1, 2x6W+1x17W RMS
- NEC ND-3550 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Zwart, bulk
- Tagan TG-480-U22 Silent Power Supply,ATX2.0,480W
Mijn voorkeur gaat nu uit naar systeem 2. Omdat de processor hier wat lager is, maar de videokaart is beter. Ook de geluidskaart met de boxen erbij lijkt me wel aardig. Maar aangezien ik niet echt thuis ben in de onderdelen van computers wil ik graag weten wat er beter kan.
Het is de bedoeling dat ik ongeveer 3 jaar met deze computer doe, dan is hij namelijk afbetaald via mijn werk.
Omdat FS2004 en FSX zijn er processor afhankelijk, wil ik graag een snelle, dualcore processor.
Aanvullende software voor deze programma's vragen ook wat rekenkracht.
Ook heb ik nog geen idee wat er straks gebeurt met de prijzen als Intel de Conroe uitbrengt.
Heb voor mijnzelf al beslist dat ik niet op DX10 videokaarten ga wachten, aangezien ik alleen maar FS2004 en FSx speel.
Wie helpt mij een beetje verder
[ Voor 9% gewijzigd door Dennis_k op 16-06-2006 10:02 ]