Toon posts:

Speedtouch 510i + Wireless Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen allemaal!

Heb een probleem, heb thuis gewoon 1 pc'tje op internet aangesloten middels utp.
Mijn adsl modem is een speedtouch 510i heb daarvan een utp kabel naar boven lopen die naar pc gaat internet werkt dan gewoon.

Heb nu ook laptop die draadloos kan internetten, dus ik een digiconnect wireless router gekocht aangesloten volgens het boekje maar nu heb ik helemaal geen internet meer.
Ik kom ook niet in het menu van de router, als ik dat ip adres intyp doet die niks de speedtouch vind die ook niet.

als ik ping naar bijv 10.0.0.150 of het nr van de router zegt die doelhost niet bereikbaar in CMD.
ik snap er niks meer van, ben nu op me werk me laptop is btw een fujitsu k7610.

hoop dat iemand kan helpen.

Verwijderd

hoe heb je je speedtouch ingesteld dan?
die kan als router dienen dus hoefde je eigenlijk alleen een AP voor je wireless te kopen

wat je nu nog kan doen is de 510 instellen als alleen modem en dan je router erop aansluiten

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ten eerste welke provider heb je.?
Dan heb je waarschijnlijk nog de router functie aanstaan van de router.
Kijk daarom eens wat je ip's zijn. En probeer eens DHCP uit te zetten.
Dus doe eens ipconfig /all in CMD. En post die informatie eens.

[ Voor 17% gewijzigd door MasterMike op 16-06-2006 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb speedtouch gewoon standaard denk ik, had zo'n kpn cd die stelde alles in :)
dus die router kan eventueel weg als ik zo'n accespoint koop wat moet ik dan precies instellen?
ben nu op me werk als ik thuis ben zou ik de info posten....maar op welke pc moet ik dan ipconfig doen??
provider is wanadoo adsl basic.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 09:50 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is dus wat het gebeurd wanneer providers en KPN stug vol blijven houden dat de SpeedTouch een modem zou zijn. Je SpeedTouch is dus ook gewoon een router, je zet dus nu twee routers achter elkaar. Je kunt de SpeedTouch wel als een modem laten functioneren, kijk dus even hoe deze nu ingesteld staat. Overigens moet hier wel het een en ander over op GOT te vinden zijn. Zoek anders eens op topic's met een SpeedTouch en een Linksys WRT54G.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-04 22:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:49:
heb speedtouch gewoon standaard denk ik, had zo'n kpn cd die stelde alles in :)
dus die router kan eventueel weg als ik zo'n accespoint koop wat moet ik dan precies instellen?
ben nu op me werk als ik thuis ben zou ik de info posten....maar op welke pc moet ik dan ipconfig doen??
provider is wanadoo adsl basic.
Ik zou als ik jou was gewoon je router houden, en DHCP enzo uitzetten, en de de kabel niet in WAN maar in een van de andere poortjes steken, zodat het gewoon een AP wordt.

Verwijderd

Topicstarter
oke zal de DHCP uitzetten kan iemand dan uitleggen waar welk kabeltje moet?
deze heb ik http://www.digiconnect.nl...ails.aspx?ProductID=81568
er zit dus 1 wan poort en 4 utp poorten, wist niet dat het zo lastig zal zijn :'(

Verwijderd

je laat je speedtouch staan als modem/router, je zet op je wireless router je dhcp uit (utp gaat van je speedtouch naar de 1,2,3 of 4 poort van je router) dat is wat erboven je bedoelt wordt.

als je de KPN cd gewoon doorklikt installeert hij hem als modem/router(default setting) ipv alleen modem voor de speedtouch.

ipconfig kan je gewoon uitvragen op willekeurige geconnecte pc

Verwijderd

Topicstarter
kan niet in de router komen wel in de speedtouch.
ipconfig is alsvolgt:

ip adres: 10.0.0.150
subnetmasker: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138

wat moet ik nu doen???

• winkelwagen
Nu doe je vanuit je modem een utp kabel naar je router. Je steekt hem in een van de UTP poorten waar géén WAN bij staat.

Waarschijnlijk moet je even je router resetten ofzo als je er niet in kan komen, want je moet er wel in komen als je DHCP uit wil zetten. Misschien zonder tussenkomst van de modem eerst...

Verwijderd

Topicstarter
na inmiddels 20x trap op af is het nog niet gelukt, wat irritant ;(
heb dhcp in speedtouch aan, in wireless staat dhcp uit nu heb ik internet op me pc maar kan niet in wireless komen.
aangesloten op de manier van winkelwagen nu.

• winkelwagen
Krijg je wel een ip op je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds een drama niet gelukt, weet iemand misschien of ik er iemand voor kan inhuren?
kpn monteur kost 105euro dat vind ik te duur, iemand nog ideeen?
Pagina: 1