Toon posts:

JS: Word-document alleen-lezen openen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via een link vanuit html of javascript een Word-document laat openen, kan ik dan iets meegeven waardoor het document alleen-lezen wordt geopend? Zoja, hoe?

Verwijderd

Volgens mij is dit niet mogelijk.

Verwijderd

Lijkt me niet dat dat mogelijk is. Misschien dat je een wachtwoord op je documenten kunt zetten ?

Verwijderd

Heb je de mogelijkheid om het bestand in de eerste plaats als 'alleen lezen' op te slaan?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Anders zet je ze, met bijvoorbeeld OpenOffice of met een PDF printer, om naar een PDF.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb even gezocht in Google op 'javascript word document read only' en kom een stukkie script tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script language="JavaScript">
  function startWord(strFile)
  {
    var myApp = new ActiveXObject("Word.Application");
    if (myApp != null)
    {
      myApp.Visible = true;
      myApp.Documents.Open(strFile);
    }
  }
</script>

myApp.Documents.Open opent het bestand in de eerste parameter (strFile). Met een derde parameter kan je volgens mij met een boolean (true/false) aangeven of het wel/niet read-only geopend moet worden.

Alle parameters (zie Word-VBA-help):
expressie.Open(FileName, ConfirmConversions, ReadOnly, AddToRecentFiles, PasswordDocument, PasswordTemplate, Revert, WritePasswordDocument, WritePasswordTemplate, Format, Encoding, Visible, OpenConflictDocument, OpenAndRepair , DocumentDirection, NoEncodingDialog)

Ik heb e.e.a. niet kunnen testen, dus of het werkt en dan ook nog daadwerkelijk in alle browsers werkt??

[ Voor 5% gewijzigd door PaulZ op 16-06-2006 09:55 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

PaulZ schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:54:
Ik heb e.e.a. niet kunnen testen, dus of het werkt en dan ook nog daadwerkelijk in alle browsers werkt??
En met alle programma's die Word ondersteunen. Ik gebruik bijvoorbeeld OpenOffice en gok dat dat hiermee niet gaat werken. Vraag is natuurlijk of dit een beletsel is voor de TS.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Aangezien het een activeX object is, is je oplossing IE only

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, het werkt, als je inderdaad dit doet:

myApp.Documents.Open(strFile, false, true)

Gelukkig is het voor op m'n werk en hebben we daar alleen IE en Word.
Wat verder nog handig zou zijn is dat als je via deze weg voor de tweede keer een document opent, niet voor de tweede keer Word wordt opgestart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 14:35 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:33:
Wat verder nog handig zou zijn is dat als je via deze weg voor de tweede keer een document opent, niet voor de tweede keer Word wordt opgestart.
Daar mag je dan zelf naar op zoek, aangezien een scriptrequest van dit topic afdruipt :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.