Exchange server, adresboeken en bezorglocatie's

Pagina: 1
Acties:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:54
Hallo tweakers,

Ik ben momenteel bezig met een implementatie van Exchange server. Een aantal gebruikers zijn al over maar nu loop ik tegen een aantal problemen aan.

Vóór Exchange gebruikte iedereen hier Outlook Express, sommige gebruikers hebben in OE een adresboek aangemaakt met submappen. Bij importeren in Outlook wordt alleen de hoofdmap meegenomen, de submappen worden niet mee geimporteerd. Ik kan het adresboek exporteren als WAB file, maar die kan niet worden geimporteerd met Outlook. Hoe krijg ik dit goed voor elkaar, ik kan me niet voorstellen dat dit gewoon niet mogelijk is tussen twee microsoft producten.

En dan wil ik bij mensen thuis ook Exchange gaan gebruiken, account toevoegen enzo gaat prima. Veel mensen hebben echter ook een pop3 account voor prive. Mijn gedachte was dat dit prima naast elkaar zou werken, gewoon voor elk postvak een andere bezorglocatie instellen. Maar nee, dit werkt niet, de bezorglocatie die ik bij de ene account instel wordt ook overgenomen door de andere account. Dit wil ik dus absoluut niet! Het moet toch wel mogelijk zijn om verschillende bezorglocaties voor verschillende accounts te kiezen, of loop ik hier alweer tegen onmogelijkheden aan?

Als er iemand is met een oplossing voor deze problemen hoor ik het graag

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 12:59

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Hmm, dit heeft echt niets met Netwerken te maken..
>> WC

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Voor het adresboekenprobleem weet ik niet zo zeer een oplossing (behalve dan exporteren naar een CSV en daarna importeren)

Voor mail thuis zou je kunnen denken aan OWA of RPC over HTTP, hiermee hou je alle mail enzo op de server en kan iedereen uniform overal vandaan bij de mail.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dribbel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:10:
Hallo tweakers,

Ik ben momenteel bezig met een implementatie van Exchange server. Een aantal gebruikers zijn al over maar nu loop ik tegen een aantal problemen aan.

Vóór Exchange gebruikte iedereen hier Outlook Express, sommige gebruikers hebben in OE een adresboek aangemaakt met submappen. Bij importeren in Outlook wordt alleen de hoofdmap meegenomen, de submappen worden niet mee geimporteerd. Ik kan het adresboek exporteren als WAB file, maar die kan niet worden geimporteerd met Outlook. Hoe krijg ik dit goed voor elkaar, ik kan me niet voorstellen dat dit gewoon niet mogelijk is tussen twee microsoft producten.
Je zal waarschijnlijk een tussenstap moeten maken door het Windows Adresboek (wat OE gebruikt) eerst te exporteren naar een .csv file.
En dan wil ik bij mensen thuis ook Exchange gaan gebruiken, account toevoegen enzo gaat prima. Veel mensen hebben echter ook een pop3 account voor prive. Mijn gedachte was dat dit prima naast elkaar zou werken, gewoon voor elk postvak een andere bezorglocatie instellen. Maar nee, dit werkt niet, de bezorglocatie die ik bij de ene account instel wordt ook overgenomen door de andere account. Dit wil ik dus absoluut niet! Het moet toch wel mogelijk zijn om verschillende bezorglocaties voor verschillende accounts te kiezen, of loop ik hier alweer tegen onmogelijkheden aan?

Als er iemand is met een oplossing voor deze problemen hoor ik het graag
Gebruik profielen in Outlook?
Sowieso raad ik dat al aan als je én prive-accounts en werk-accounts in dezelfde Outlook wil gebruiken.
Of je moet er geen probleem mee hebben om met berichtregels het één en ander af te vangen?

PS: hoe heb je die thuisplekken ingericht, via VPN een Full Outlook Exchangebox of rpc-over-http?
Of gebruik je IMAP/POP3 op die thuisplekken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is eigenlijk twee keer een vraag over de Outlook kant van het verhaal, daarom past je topic beter in Officesuites en -software thuis :)

Windows Clients >> Officesuites en -software

• dribbel
  • Laatst online: 10:54
thuis wordt via VPN verbinding gemaakt en daarna wordt gewoon een exchange account ingesteld, geen pop3 ofzo. Profielen gebruiken is wel een optie. Zonder profielen gaat dat dus niet werken?
Pagina: 1