[Realtek ALC880] Rear boxxen doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• Bong_Marley
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01-2025
Beste mensen van het goede leven,

Ik zit met het probleem dat na elke nieuwe boot mijn rear boxxen geen geluid geven. Ik heb een creative inspire 5.1 set aangesloten op mijn Realtek ALC880(D) @ Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-1] PCI en de drivers uiteraard constant geupdate naar de meest recente versie. De instellingen van zowel windows als de software van realtek staan goed ingesteld (zowel voor als na een boot). Er is verder niks mis mee met deze opstellingen aangezien ik na een boot via windows of de software van realtek de instellingen weer kan terugswitchen van 5.1 --> 2.1 (bijv. kan ook iets anders zijn ) --> 5.1 zodat al mijn boxxen het weer doen. Ik heb de readme van realtek er op nageslagen maar echt veel wijzer wordt ik daar niet van en ik heb inmiddels al, god weet hoeveel :P, veel verschillende versies van de realtek high definition audio drivers gebruikt en kan tot nu toe zeggen dat geen enkele driver mijn probleem heeft verholpen. Hierop op googlen heeft me ook geen windeieren gelegd en kom ik dus daarom hierop GoT uit.

Alvast Bedankt :)

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

• Bong_Marley
Hmmm, zo te zien zijn er niet veel mensen die hier een oplossing voor weten :(.

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Boxxen :? :X

Heb je het al op een ander systeem geprobeerd om te kijken of ze niet gewoon stuk zijn?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Zou je dan niet eens iets afspelen dat Dolby Surround heeft?

Groeten en bedanken hoeft niet hier op GoT

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Bong_Marley
Zo te zien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, ze doen het namelijk wel, alleen moet ik na elke boot de settings weer terugswitchen van 6.1 --> bijv. 2.1 --> 6.1 om er weer geluid uit te krijgen.