Nieuw systeem (game/download)

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07-2025
Beste mensen, ik wil graag een nieuw systeem kopen omdat mijn oude systeem.

Atholon xp 2100
512 ram
mx 440

Nu toch echt overleden is.

Dit systeem wordt gebruikt voor games, usenet (rar par etc). paar torrents enz.

Eisen zijn:

Moet snel zijn met winrar.
Moet minimaal een jaar of 4 meegaan (videokaart niet inbegrepen)
Moet van dusdanige kwaliteit zijn dat het niet snel stukgaat (sweex zooi etc)

Ik ben uitgegaan van de BBG van deze maand, een naar mijn mening een paar dingen veranderd. Nu wil ik graag weten:

A: Ik heb nog tijd om tot ongeveer Augustus te wachten, komen er tegen die tijd veranderingen die van den aard zijn dat ik een fout maak om nu iets te kopen? (ja ik weet dat er elke maand veranderingen zijn, maar je hebt grote en kleine)

B: Is dit allemaal werkend met elkaar?

C: Is het moederbord/voeding goed genoeg?

D: Is het systeem overkill voor mijn processor?

E: Moet ik ook maar is naar intel kijken?

Budget is tussen de 1600 en 1850

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4483/test0ip.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door oinkoink12 op 16-06-2006 02:18 ]

Verwijderd

A: Als de Intel Conroe inderdaad gaat worden wat ze beloven zou je wel eens heel erg spijt kunnen krijgen van de aanschaf van dit systeem. Weet alleen even niet meer precies wanneer dat ding nou precies uit zou gaan komen.
Als je inderdaad toch voor AMD gaat, moet je zeker dit even lezen, kan je een hoop geld schelen (als het waar is tenminste ;))!

B: Voor zover ik weet wel, maar ben geen ster op dat gebied

C: Voeding is super, heb zelf de 450 Watt variant en heb er nooit problemen mee. Superstil en schommelt nooit, echt nooit. Moederbord van Abit weet ik niet zeker of dat wel zo'n goed idee is. Heb zelf een keer een bruut probleem gehad met een Abit mobo (doorgeroeste condensators). Zweer sindsdien weer bij Asus. Topmerk.

D: Nee. Je zou misschien een 4400 X2 kunnen kopen omdat die een wat gangbaarder is dacht ik (en daar is een reden voor, prijs/kwaliteit), maar nodig is dat niet.

E: Zie A :)

Dan nog twee opmerkingen, heb namelijk zelf slechte ervaringen met Seagate (HDD die het na 2 jaar al wel welletjes vond geweest). Gebruik sindsdien Maxtor en dat werkt prima, maar dat is puur subjectief. Zijn vast ook veel mensen die je het omgekeerde verhaal kunnen vertellen :)
Ten tweede vraag ik me af waarom je voor het PQI geheugen gaat met een CAS van 3. Salland verkoopt namelijk ook 2Gb Dual Channel CAS 2 van Corsiar. Kost net geen 200 euro, dus is goedkoper en sneller. Corsiar staat tevens bekend als een erg goed merk, terwijl PQI me eigenlijk niet heel erg veel zegt.

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07-2025
bedankt, dat van dat PQI had ik amper gezien, t was meer zo dat Turbo me wel aansprak ( ja noob ik weet t) Maar je hebt gelijk die zal ik bij de volgende update veranderen.

Btw wat jij hebt met seagate heb ik met 3 maxtors gehad :D

Verwijderd

Als ik jou was zou ik nog wachten. Ik weet zeker dat het geldverspilling is.

Intel Core 2 (Controe) komt namelijk. Als de voorlopige benchmarks waar zijn, dan gaat dit een beest van een processor worden met een leuk prijskaartje. En tevens komt AMD waarschijnlijk met nog meer prijsverlagingen (voor de X2's waarschijnlijk) rond 23 juli. Dus nog een maand of twee wachten.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk nog eens in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat we van een boodschappenlijstjetopic verwachten.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je een verkleind plaatje met een lijstje in je topicstart verwerkt etc. Met andere woorden geen goede topicstart/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.