[Xp] Auto Start Problemen Met Webshots

Pagina: 1
Acties:

• Bong_Marley
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01-2025
Beste mensen van het goede leven,

Ik zit met het probleem dat de auto start functie van webshots het programma-scherm tijdens het opstarten van windows weergeeft. Dit is normaal gesproken niet de bedoeling en komt doordat ik in het register (HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current\Version\Run) webshots aan de startup heb toegevoegd. Dit heb ik gedaan omdat webshots na de installatie zich twee keer weergeeft (twee icoontjes dus) in de taakbalk. Als ik met autoruns een van deze twee entries verwijder dan verdwijnt de ander ook, dit komt waarschijnlijk omdat er maar een snelkoppeling in de map C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup staat. Schakel ik een van deze twee entries uit dan start webshots helemaal niet op tijdens het opstarten. Ik heb al geprobeerd het programma en de register entries te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat heeft geen zin omdat de dubbeling dan nog steeds blijft bestaan. De dubbeling, zoals ik hierboven al heb vermeld, heb ik er weten uit te halen door zelf een string aan HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current\Version\Run toe te voegen. Mijn vraag is dan ook bestaan er commands die ik aan de string in het register kan toevoegen waardoor webshots wordt geminimized tijdens het opstarten van de compu.

Alvast Bedankt :)

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

• Bong_Marley
Hmmm, zo te zien zijn er niet veel mensen die hier een oplossing voor weten.

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De entries in je registry hebben normaal gesproken niets te maken met de entries in je startup folder dus ik snap niet precies wat je bedoelt :)

Sowieso moet je normaal gesproken 'automatisch starten' gewoon via je startup folder doen en niet door je registry, heb je dat al eens geprobeerd om *enkel* de shortcut daar in te zetten? :)

• Bong_Marley
De entry (is er maar 1) in mijn startup folder zorgt ervoor dat webshots twee keer in mijn taakbalk wordt opgestart (wat niet de bedoeling is natuurlijk). Omdat ik geen zin hebt om na elke nieuwe boot de 'extra' (tweede) webshots af te sluiten zodat er maar 1 overblijft in mijn taakbalk, heb ik via het register, zoals hierboven beschreven, een string toegevoegd die naar de webshots.exe verwijst, en de orginele entry in de startup folder verwijdert. Deze oplossing werkt goed alleen zit ik nu met het probleem dat het scherm van webshots wordt weergegeven na een elke nieuwe boot, terwijl het programma normaal gespoken minimized in de taakbalk opstart. Het enige irri hier aan is dat ik na elke nieuwe boot het scherm moet wegklikken, zodat die minimezed naar de taakbalk verdwijnt. Nou vroeg ik mij dus af of er commands bestaan die ik aan de string kan toevoegen waardoor webshots minimized opstart.

Als ik bijv. kijk naar de string die windows defender aan

(HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current\Version\Run)

heeft toegevoegd staat er onder value data het volgende:

"C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide

Ik kan niet zeggen dat ik geweldig veel van compu's weet maar het lijkt mij zo dat -hide een command is die iets over het .exe bestand zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bong_Marley op 02-07-2006 19:53 ]