[CHELLO] Thompson modem op storing?

Pagina: 1
Acties:

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Hallo,

ik heb sinds enkele weken het probleem dat mijn modem telkens op storing valt, heb hiervoor al enkele malen de helpdesk enzo gebeld maar die konden niks vreemd vinden bij het uitlezen van de modem.
NU zeggen ze dat heteen zwak signaal zou kunnen zijn, maar dit lijkt mij sterk omdat mijn snelheid wel rond de 950down en 120 up ligt (classic snelheden) dus dat is wel in orde lijkt me dat deze dan ook een stuk lager zouden liggen

maar nu begin ik het patroon te zien van dat als ik een nacht flink heb gedownload/geupload dat het dan de 2/3 dagen erna gewoon zeer onstabiel is tot uitvallen toe en als ik dan weer alleen internet en msn is het na 2/3 dagen weer zo stabiel als voorheen,

Zou het kunnen dat chello gewoon ligt te zieken als ze zien dat ik tot zoon 10GB wegtrek in een nacht dat ze express "storing" veroorzaken? en/of is dit gewoon een kwaaltje van mijn type modem dat die niet zoveel dataverkeer aan zou kunnen ?

mvg

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En we zijn weer paranoide :Z

Geef als je serieuze reacties wilt gewoon even de signaalwaardes die je op je modem kunt meten ( http://192.168.100.1 ) aan. Snelheid van verbinding hangt af van signaalkwaliteit, of je modem online blijft hangt af van signaalsterkte. Is kwaliteit op orde maar het signaal te zwak, dan krijg je precies wat je beschrijft.

Heb je de modem wel op het eerste aansluitpunt zitten? Zo niet probeer dat eens. Zo ja mag UPC eens een monteur sturen (maar dat is dan ook waarschijnlijk waar ze naartoe wilden toen ze constateerden dat het signaal zwak was)

Oslik blyat! Oslik!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
dion_b schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:44:
En we zijn weer paranoide :Z

Geef als je serieuze reacties wilt gewoon even de signaalwaardes die je op je modem kunt meten ( http://192.168.100.1 ) aan. Snelheid van verbinding hangt af van signaalkwaliteit, of je modem online blijft hangt af van signaalsterkte. Is kwaliteit op orde maar het signaal te zwak, dan krijg je precies wat je beschrijft.

Heb je de modem wel op het eerste aansluitpunt zitten? Zo niet probeer dat eens. Zo ja mag UPC eens een monteur sturen (maar dat is dan ook waarschijnlijk waar ze naartoe wilden toen ze constateerden dat het signaal zwak was)
Als je in mijn thomson modem de diagnostic page bedoelt dan kan ik de waardes niet posten want die site laait die neit meer als ik erop klik :S

als ik op evenlog klik krijg ik de volgende gegevens
code:
1
2
3
4
5
6
7
Time   Priority   Description  
 Time Not Established   Critical (3)   DHCP FAILED - Discover sent, no offer received  
 Time Not Established   Critical (3)   Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC  
 Time Not Established   Critical (3)   No UCD's Received - Timeout  
 Time Not Established   Critical (3)   SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...  
 Time Not Established   Critical (3)   SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...  
 Time Not Established   Critical (3)   No Ranging Response received - T3 time-out

Weet neit of iemand meer weet wat het precies inhoud

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, die modem geeft aan geen synchronisatie te krijgen. Precies wanneer dat gebeurde is ook onduidelijk omdat het geen contact heeft met de timeserver.

Met de slag om het arm mbt wanneer het gebeurde is het duidelijk dat je modem door slecht signaal verbinding verloor.

Dus dan alsnog de vraag:
Zit je modem wel op het eerste aansluitpunt in huis (meterkast, soms woonkamer)?

Zo nee: daar aansluiten
Zo ja: UPC monteur laten sturen

Oslik blyat! Oslik!