Toon posts:

traag opstarten pc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heeft m'n cd brander het begeven dus ik was genoodzaakt om een nw te kopen het is de plextor 8/20 geworden(scsi).
Maar nu het probleem ik kreeg regelmatig vastlopers dus je begrijp wel ik werd een beetje gek,nu dacht ik okee ik formateer de boel wel en installeer alles opnw.
Tot zover alles goed totdat ik weer constant vastlopers kreeg.
Nu heb ik m'n netwerk kaart in een ander slot gepropt en ook m'n Sb live.nu draait het volgens mij weer aardig ik heb tot op heden nog geen vastloper gehad.
Maar het opstarten duurt nu plusminus 2 minuten en voorheen nog geen minuut waar kan dit nu aan liggen???
systeem:Abit be6-II,P3 550,Viper 770u agp,128mb,3hd's,scsikaart,toshiba cdrom,plextor writer.

pci slot 1:scsikaart
pci slot 2:netwerkkaart
pci slot 3:vrij
pci slot 4:soundblaster live
pci slot 5:vrij

Wie heeft er een idee ? :(

Mzzl,

Wim

Verwijderd

Ik weet niet wat voor SCSI kaart je hebt maar sinds ik mijn 2940uw (14 devices) erin heb zitten duurt het opstarten ook wat langer, omdat de scsi bus wordt afgezocht, mijn netwerkkaart zorgt ook voor wat vertraging, in mijn geval is het niet anders, als ik deze 2 kaarten eruit haal scheelft het zeker een minuut :(

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Met welke protocollen staat je netwerkkaart ingesteld ? Als hier TCP/IP bij staat, moet je eens gaan kijken of je netwerkkaart automatisch een IP adres probeert te verkrijgen. Hij gaat dan op zoek naar een DHCP server, die waarschijnlijk niet in je netwerk aanwezig is. Als je het protocol op je LAN verder niet nodig acht, verwijder dit dan, anders klop je een vast adres in zoals 192.168.0.1 S/N 255.255.255.0 of 10.0.0.1 S/N 255.0.0.0. Dit zijn IP ranges die voor het publiek vrijgegeven zijn en ook niet op internet geaccepteerd worden.
Greetz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Stom idee misschien, maar als je je PC nou gewoon aan laat staan??? Als je dan ook nog eens een koetje installeerd graast die tenminste ook vrolijk door :)
[on-topic]
Na het installeren van mijn brander (IDE) duurde het opstarten ook al weer +/- 20 seconden langer. Oftwel: hoe meer H/W hoe langer de opstarttijd (ga je toch lekker eerst ff koffie halen)
[/on-topic]

Intentionally left blank

Verwijderd

Bij mij ging opstarten bij nieuwe PC in 20sec. waarvan 10 naar mijn Biosses (die van me U66/100 controller is zo traag :(
Brander erbij, NOG 20/30 seconden bij laden register enzo (das dus NA dat je de autoexec.bat ziet langsvliegen, druk op ESC tijdens windows opstartscherm.