Toon posts:

Automatisch opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van een Philips DVDR3330H die ik gebruik in combinatie met Digitale tv van KPN. De DVD recorder werkt in principe prima maar er is een probleem waar ik mij nogal aan stoor, dat is het feit dat de "Automatisch opnemen van satelliet ontvanger" functie niet goed werkt.

Op de een of andere manier stuurt de twintuner een bepaald signaal niet over de VCR poort en daarom springt de DVD recorder niet aan, als ik de scart kabel echter in de TV poort plug begint hij wel gewoon met opnemen zodra ik de twintuner aan zet.

Apparatuur:

Samsung SMT-1100T
Philips DVDR 3330H(Boekje)

Deze twee als volgt aangesloten:

Twintuner:
To VCR: EXT 2 Dvdrecorder
To TV: EXT 1 Televisie

Dvdrecorder:
EXT2: Twintuner VCR poort
EXT1: EXT 2 Televisie

Dus, mijn vraag is of er iemand een oplossing weet waardoor je het wel kan laten werken want ik heb weinig zin om elke keer twee timers in te stellen zoals ik al moest op mijn videorecorder. Het probleem zit hem dus in het feit dat de samsung een "verkeerd" of niet sterk signaal afgeeft op de VCR poort.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Geen antwoord op je vraag maar wel wat meer info voor je:

Volgens mij stuurt de twin tuner inderdaad GEEN actief signaal naar de VCR scart maar wel naar de TV scart.
Hier vind je wat documentatie, kijk eens naar pootje 8 (Video status out).
Ik meen te weten dat het om dat pootje gaat. *

Wellicht is het nog ergens een instelling in de twin tuner, loop eens door zijn configuratie heen.
Anders even een belletje naar KPN doen en ze deze vraag voorleggen, volgens mij moet dit wel op te lossen zijn. (en als je de oplossing hebt: deel 'm dan hier zodat 'wij' er ook wat aan hebben).

Als je zelf handig bent, zou je pootje 8 van de TV scart kunnen doorverbinden met pootje 8 van de VCR scart, alleen gaat dat niet goed werken ben ik bang, omdat de recorder dan op gaat nemen zodra je je tuner aanzet en dat lijkt me niet de bedoeling.

* Het is inderdaad pootje 8, check ook hier.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 16-06-2006 08:43 . Reden: Pootje 8 ]

Alles kan stuk.