Kan niet naar buiten pingen.

Pagina: 1
Acties:

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-04 23:42
Ik kom met mijn laptop wel op het lokale netwerk thuis, maar ik krijg geen goede verbinding met het internet buiten. Het betreft een HP NX7010.

De geinstalleerde firewall client staat uit en de windows firewall ook. De netwerk kaart is enabled in de properties van dit nic (use this device). De TCP/IP settings staan op Obtain automatically. De driver is weliswaar oud (2002), maar daar was eerder nooit een probleem mee. Het lijkt gewoon te werken (device working properly). Tot nu toe allemaal instellingen zoals het zou moeten horen.

Maar dan komt het gekke: De HP krijgt of accepteert geen IP adres van de DHCP en geeft zichzelf een 169.254 adres. De Router op ons netwerk is DHCP server en levert aan mijn andere laptop wel een correct adres af. Ik kan handmatig een ipadres toekennen aan de laptop in de gebruikte range, waarmee ik wel de rest op het netwerk kan pingen, maar ik kan dan niet naar buiten pingen.

Hoe kan het dat ik op de ene laptop absoluut geen problemen heb en met de ander alleen op het locale netwerk zelf kan pingen en maar niet naar buiten kom. Iemand een idee?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
Welk OS? probeer eens of het met een boot cd welk werkt (bartPE, Knoppix oid) (neem aan WinXP pro, staat ook origineel op mijn nx7010 (Ondertussen staat er Suse bij))
De wlan-kaart of Lan kaart ? de wlan kaart moet je voorop aanzetten (knopje iets rechts van midden gaat blauw lampje branden)

[ Voor 29% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-06-2006 22:36 ]

Specs

• Night-Reveller
  • Laatst online: 07-04 23:42
asfaloth_arwen schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:35:
Welk OS? probeer eens of het met een boot cd welk werkt (bartPE, Knoppix oid) (neem aan WinXP pro, staat ook origineel op mijn nx7010 (Ondertussen staat er Suse bij))
De wlan-kaart of Lan kaart ? de wlan kaart moet je voorop aanzetten (knopje iets rechts van midden gaat blauw lampje branden)
Win XP pro inderdaad. Ik probeer het met een kabeltje, dus de standaard Realtek RTL 8193C. En sowieso brand het leuke blauwe lampje.

Knoppix zegt bij elke ping "Network is unreachable" (behalve bij 127.0.0.1, dan een normale reply)

[ Voor 15% gewijzigd door Night-Reveller op 16-06-2006 00:25 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een reset van de router kan misschien helpen wat zijn de instellingen van de router en gaat het om een wifi verbinding of bekabeld.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• tERRiON
  • Laatst online: 03-02-2024
Night-Reveller schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:31:
De geinstalleerde firewall client staat uit en de windows firewall ook.
Ik neem aan dat je ze ook niet tegelijk gebruikt? :+

Anyway, probeer eens het IP-adres e.d. statisch in te stellen. Dan weet je in elk geval of het (direct of indirect) een DHCP-aangelegenheid is of dat er echt een probleem met de connectie (lees: bijvoorbeeld een kabeltje?) is.

blah